На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення міської ради від 28.03.2018 №2566 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі,переоформлення та анулювання таких дозволів», підписаний постійними комісіями Криворізької міської ради з питань комунального господарства, транспорту та зв’язку; планування бюджету, економіки та регуляторної політики; підприємництва.
Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2566 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів»
1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення міської ради від 28.03.2018 №2566 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів».
2. Назва виконавця заходів з відстеження: управління з питань контролю за станом благоустрою виконкому Криворізької міської ради (надалі – управління), департаменти адміністративних послуг, розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта: розробка та впровадження процедури видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів у місті згідно з вимогами чинного законодавства України.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 29.04.2025 до 29.05.2025.
5. Тип відстеження: періодичне.
6. Методи одержання результатів: з метою оцінки ступеня досягнення цілей, визначених при ухваленні регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2566 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів» проводиться порівняльний аналіз показників результативності акта періодичного періоду (29.09.2022 – 29.03.2023, 29.09.2023 – 29.03.2024, 29.09.2024 – 29.03.2025) із зазначенням аналогічних показників, установлених під час повторного відстеження (29.09.2018 – 29.03.2019), – статистичних даних управління, виконкомів районних у місті рад, результатів спілкування з членами міської консультативної ради суб’єктів господарювання з питань діяльності готелів, надання індивідуальних послуг.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність дії регуляторного акта, а також спосіб одержання даних: відстеження результативності рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2566 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів» здійснювалося шляхом аналізу показників періодичного періоду (29.09.2022 – 29.03.2023, 29.09.2023 – 29.03.2024, 29.09.2024 – 29.03.2025) та порівняння їх з аналогічними показниками, установленими під час повторного відстеження (29.09.2018 – 29.03.2019), за даними статистичних показників , а саме:
розмір надходжень до державних та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта;
кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта;
час, що витрачається суб’єктом господарювання або фізичною особою для ознайомлення з вимогами регуляторного акта;
розмір коштів та час, що витрачаються суб’єктом підприємництва для виконання вимог регуляторного акта;
рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта;
кількість виданих дозволів на порушення об’єктів благоустрою;
кількість приведених до належного стану об’єктів благоустрою після закінчення проведення земляних та/або ремонтних робіт;
кількість звернень громадян;
кількість винесених приписів управлінням та виконкомами районних у місті рад на відновлення об’єктів благоустрою.
8. Кількісні значення показників результативності дії регуляторного акта:
Примітка* на показники відновлених об’єктів благоустрою після проведення земляних та/або ремонтних робіт позначилася військова агресія Російської Федерації, що вплинуло на роботи з відновлення асфальтного покриття на об’єктах благоустрою. При цьому, виконавці робіт намагаються своєчасно здійснювати зворотну засипку, планування та підсипку непросадним матеріалом у місцях проведення робіт.
Розмір надходжень до місцевих бюджетів
Надходження до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів відсутні, оскільки видача дозволів на порушення об’єктів благоустрою є безоплатною послугою.
Розмір коштів та час, що витрачаються суб’єктом господарювання для виконання вимог регуляторного акта
Відповідно до результатів проведення консультування із суб’єктами господарювання та членами міської консультативної ради суб’єктів господарювання з питань діяльності готелів, надання індивідуальних послуг, на яких розповсюджується дія регуляторного акта, і проведеної аналітики встановлено, що оціночні показники є меншими, ніж прогнозовані при підготовці аналізу регуляторного впливу. При подачі заяви безпосередньо до органу місцевого самоврядування суб’єкт господарювання наразі витрачає 30 хвилин часу при запланованих 40 хвилинах у регуляторному акті, якщо заявник використовує можливість подання заяви онлайн через вебпортал Центру адміністративних послуг «Віза» («Центр Дії») виконкому Криворізької міської ради – 15 хвилин. Час, що витрачається суб’єктом господарювання або фізичною особою для ознайомлення з вимогами регуляторного акта 20 хвилин. Витрати мінімальні 53 грн, максимальні – 140 грн (на підставі визначення на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати на 01.01.2022 – 6 500 грн, 01.01.2023 – 6 700 грн, 01.01.2024 – 7 100 грн, 01.01.2025 – 8 000 грн).
Протягом трьох років цей показник є меншим, ніж прогнозований при підготовці аналізу регуляторного впливу.
З ініціативи секретаря міської ради – виконуючого обов’язки міського голови та підрозділів виконкому міської ради, зокрема й управління, Криворізькою міською радою було ухвалено рішення від 08.12.2023 №2350 «Про затвердження Переліку адміністративних, інших публічних послуг, що надаються через Центр адміністративних послуг «Віза» («Центр Дії») виконкому Криворізької міської ради, у новій редакції» зі змінами, а також виконкомом міської ради рішення від 11.04.2018 №178 «Про надання адміністративних, інших публічних послуг мешканцям м. Кривого Рогу», зі змінами, яким затверджені технологічні та інформаційні картки щодо надання відповідних адміністративних послуг, що підтримуються в актуальному стані, для швидкого зручного подання заяв та отримання дозволів на порушення об’єктів благоустрою суб’єктами господарювання засобами електронного зв’язку через вебпортал Центру адміністративних послуг «ВІЗА» («Центр Дії») виконкому Криворізької міської ради, що дозволило підприємцям значно скоротити витрати часу та коштів.
Кількість звернень громадян та винесених приписів управлінням з питань контролю за станом благоустрою виконкому Криворізької міської ради, виконкомами районних у місті рад на відновлення об’єктів благоустрою
За період відстеження надходження звернень від громадян з питань проведення земляних та/або ремонтних робіт становило всього 5,1% від загальної кількості звернень, що надійшли з різних джерел до управління та виконкомів районних у місті рад.
Із загальної кількості приписів, що контролює управління, винесених за період періодичного відстеження щодо всіх виявлених порушень у сфері благоустрою міста, відновлення об’єктів благоустрою після проведення земляних робіт стосується лише 4,9%, інші не потребують відновлення.
Кількість звернень громадян та винесених приписів становить малий відсоток, як було задекларовано при підготовці аналізу регуляторного впливу, і свідчить, що ухвалення регуляторного акта дало можливість запровадження дієвого контролю за проведенням земельних робіт на території міста, попередження фактів самовільного їх проведення, активізації реагування контролюючих органів на такі факти, контролю за відновленням благоустрою та своєчасного реагування на звернення громадян.
Рівень поінформованості стосовно положень регуляторного акта
Рівень поінформованості є високим. Управлінням постійно ведеться роз’яснювальна робота серед членів Криворізької міської територіальної громади, у тому числі представників комунальних підприємств, суб’єктів господарювання, громадян через:
інформування щодо положень Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів шляхом опубліковання в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» (2022 – 2024 роки), розміщення на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету;
повідомлення на сторінці «Інспекція з благоустрою в місті Кривий Ріг» у соціальній мережі «Facebook».
9.Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: на підставі отриманих показників періодичного відстеження результативності регуляторного акта можна зробити висновок про його ефективність та досягнення поставлених цілей.
Ухвалення рішення Криворізької міської ради від 28.03.2018 №2566 «Про затвердження Порядку видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів» підвищило свідомість суб’єктів господарювання та громадян у питаннях підтримки благоустрою міста, забезпечило розробку та впровадження процедури видачі дозволів на порушення об’єктів благоустрою, відмови в їх видачі, переоформлення та анулювання таких дозволів у місті згідно з вимогами чинного законодавства України.
З ухваленням Порядку було посилено контроль за строками відновлення об’єктів благоустрою. Він надав змогу забезпечити захист інтересів Криворізької міської територіальної громади у сфері благоустрою. Розмір коштів та часу, що використовуються суб’єктами господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регуляторного акта, є меншими від запропонованих при його розробці.
Громадяни й суб’єкти господарювання всіх форм власності набули можливість реалізувати права в галузі благоустрою.
Регуляторний акт спрямований на упорядкування діяльності, пов’язаної з проведенням робіт з поновленням об’єктів благоустрою міста, надає певні важелі впливу на порушників, які проводять роботи без отримання дозвільної документації та невчасно відновлюють благоустрій порушених об’єктів.
Рішення є актуальним для подальшого застосування.