У Кривому Розі, в межах проєкту «КРИЦЯ: Підтримка відновлення Криворіжжя», що реалізується спільно компанією PROMAN та агенцією розвитку LuxDev (Люксембург) за фінансування Великого Герцогства Люксембург, відкрили 17 сенсорних кімнат у гімназіях, дитсадочках та спеціалізованих центрах міста. Нові простори створено для майже 2900 дітей із особливими освітніми потребами, щоб допомогти їм навчатися в безпечному й підтримувальному середовищі, знижувати стрес і підвищувати концентрацію.
Сенсорні кімнати - це спеціально обладнані простори з керованими світловими, звуковими і тактильними елементами. Тут діти можуть відпочити, відновити емоційний баланс, зосередитись або заспокоїтися під час навчання. Такі кімнати особливо важливі під час тривалих повітряних тривог та відключень електроенергії, коли діти відчувають підвищену тривожність.
Сьогодні одну з таких кімнат у дитсадку №236 відвідав голова Ради оборони міста Олександр Вілкул.
«У Кривому Розі постійно триває робота з підтримки дітей із особливими освітніми потребами, а також всіх учнів. Ми оновлюємо школи та садочки, облаштовуємо сучасні класи, спортмайданчики та безпечні простори для навчання і відпочинку. Сенсорні кімнати - лише один із етапів цієї системної роботи, і приємно бачити, як діти з радістю користуються новими просторами. Важливо, що такі кімнати з’являються в різних районах міста та охоплюють якомога більше дітей. Плануємо разом з нашими партнерами й надалі відкривати нові кімнати та оновлювати існуючі заклади, щоб забезпечити кожній дитині комфорт і безпеку. Діти усміхаються, відчувають підтримку дорослих і з радістю повертаються до навчання», - зазначив Олександр Вілкул.
У Кривому Розі сенсорні кімнати створені у дитсадках №4, 54, 60, 71, 79, 81, 151, 207, 216, 235, 236; гімназіях №8, 32, 99, 121, 124 та інклюзивно-ресурсному центрі №2. Завдяки економії бюджету проєкту додатково обладнують нові кімнати у гімназіях №45, 56, 91 та початковій школі №43.
У сенсорних кімнатах передбачено: регульоване освітлення, проєкційні та бульбашкові модулі, аудіосистеми з керованою гучністю, тактильні панелі й куби, підлогові мати та крісла-пуфи для глибокого тиску, інтерактивні панелі з іграми на координацію рухів. Більше 100 педагогів і психологів вже пройшли спеціальне навчання, щоб ефективно працювати з новими сенсорними кімнатами та підтримувати дітей у навчанні й розвитку.
Лариса Білопола, вихователь -методист дитсадка №236, поділилась враженнями: «Для наших вихованців це не просто кімната - це простір, де дитина відчуває, що її емоції важливі, а поруч є дорослі, які розуміють і підтримують. Навіть 5–10 хвилин у сенсорній кімнаті допомагають дітям заспокоїтися, усміхнутися. Ми вже бачимо позитивний ефект на поведінку дітей і їхній настрій».







