ОНЛАЙН КОНСУЛЬТУВАННЯ У КОНТАКТ-ЦЕНТРІ 1520: «ГАРЯЧІ ПИТАННЯ» КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ СТРУКТУРНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ВИКОНКОМУ.
Створено: 2020-12-24 15:32:32Оновлено: 2020-12-24 15:39:17
На передостанньому тижні 2020 року у Контакт-центрі 1520 відбулися фахові консультації в онлайн режимі з питань екології, містобудування та земельних відносин, енергоменеджменту, комунальної власності міста.
З питань екології консультувала СВІТЛАНА ОХОТНІКОВА начальник управління екології.
Ким здійснюється контроль за дотриманням суб’єктами господарювання вимог природоохоронного та санітарного законодавства України?
Згідно з чинним законодавством, функції контролю за додержанням підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності й господарювання вимог природоохоронного та санітарного законодавства, накладання адміністративних стягнень, пред’явлення претензій про відшкодування збитків і втрат, заподіяних державі в результаті порушення природоохоронного та санітарного законодавства, покладені на Державну екологічну інспекцію України й Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та їх територіальні органи відповідно.
- Чи здійснюють органи державного нагляду (контролю) позапланові перевірки суб’єктів господарювання та за яких умов?
Відповідно до ст.6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» позаплановий захід державного нагляду (контролю) можливо здійснити тільки на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб’єктом господарювання її законних прав.
Ураховуючи вимоги чинного законодавства, для ініціювання проведення позапланової перевірки суб'єктів господарювання щодо дотримання ними вимог природоохоронного чи санітарного законодавств, мешканцям необхідно особисто звертатися до Державної екологічної інспекції України або Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
- Що необхідно зазначити у зверненні для проведення позапланової перевірки?
У зверненні фізичній особі необхідно зазначити наступне:
- прізвище, ім’я, по батькові;
- місце проживання;
- інформацію для зворотного зв’язку;
- текст самої заяви;
- дату та підпис.
Для відправки електронною поштою необхідно відсканувати документ і надіслати на електронну адресу органу державного контролю.
- Куди мешканцям необхідно направляти свої звернення для ініціювання проведення позапланової перевірки суб’єктів господарювання?
Фізична особа може відправити звернення поштою, електронною поштою або зателефонувати до органів державного контролю за вказаними реквізитами:
- Державна екологічна інспекція України (01042, м. Київ, Новопечерський пров. 3, корпус 2, «гаряча лінія» +38 (044) 521-20-38, e-mail:[email protected]), або її територіальний підрозділ - Державна екологічна інспекція у Дніпропетровській області (м. Дніпро, вул. Лабораторна, 69, 49010, «гаряча лінія» (056) 377-27-48, e-mail: [email protected];
- Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (01001, м.Київ, вул. Б. Грінченка, 1, цілодобова гаряча лінія (044) 364 77 80, e-mail: [email protected]), або її територіальний підрозділ - Головне управління Держпродспоживслужби в Дніпропетровській області (49006,м. Дніпро, вул. Філософська, 39-А, тел. +380685654639, e-mail: [email protected]).
- Де можна ознайомитися з результатами планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання органами державного контролю?
Результати планових та позапланових перевірок суб’єктів господарювання, проведених органами державного нагляду (контролю), знаходяться у вільному доступі на інспекційному порталі. Кожен бажаючий може ознайомитися з ними за посиланням https://inspections.gov.ua/.
Марина Дроннікова, в.о. начальника управління комунальної власності, прокоментувала наступні запитання:
Як орендарю продовжити договір оренди об’єкта комунальної власності міста?
Продовження договору оренди здійснюється за результатами проведення аукціону. Для цього орендар звертається до орендодавця із заявою про продовження договору оренди не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії договору оренди.
Для цього орендарю необхідно зареєструватися в особистому кабінеті в електронній торговій системі ДП «ПРОЗОРО/ПРОДАЖІ». Заява про продовження договору оренди орендарем подається через особистий кабінет шляхом заповнення електронної форми завантажує через особистий кабінет електронні копії документів.
На теперішній час даний сервіс торгової системи працює не в повному обсязі, тому орендарі мають можливість звертатися на адресу орендодавця у письмовому вигляді.
Законом передбачено переважне право чинного орендаря на продовження договору оренди, а саме: у ході аукціону на продовження договору оренди за умови, що він бере участь в такому аукціоні та зробив закриту цінову пропозицію, яка є не меншою, ніж розмір стартової орендної плати.
Для реалізації переважного права чинний орендар надає згоду сплачувати орендну плату, що є рівною ціновій пропозиції учасника, який подав найвищу цінову пропозицію за лот (об’єкт оренди), після чого чинний орендар набуває статусу переможця аукціону на продовження договору оренди.
Якщо орендар не подав заяву про продовження договору оренди у зазначений строк, то орендодавець не пізніше ніж за один місяць до закінчення строку дії договору оренди повідомляє орендаря про те, що договір оренди підлягає припиненню на підставі закінчення строку, на який його було укладено, у зв’язку з тим, що орендар не подав відповідну заяву у визначений строк.
До заяви про продовження договору оренди орендар додає документи:
- для фізичних осіб: громадян України - копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, а для осіб, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та мають відмітку в паспорті - копія паспорта громадянина України (у випадку наявності паспорта громадянина України у формі картки, що містить безконтактний електронний носій, до заяви на оренду додається копія такого паспорта або копія довідки про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків за вибором особи); для іноземців та осіб без громадянства - копія документа, що посвідчує особу;
- для юридичних осіб - копія виписки із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
- Виявлення безхазяйного нерухомого майна, яке розташоване поруч з житловими будинками, об’єктами освіти, культури? Куди звертатись?
За результатами виявлення безхазяйного нерухомого майна необхідно звертатися до виконкомів районних у місті рад за місцем розташування об’єктів. В подальшому у разі намірів використання безхазяйного об’єкта з виконкомами районних у місті рад можливо укласти договір відповідального зберігання з правом користування цього майна. Також виконкоми районних у місті рад збирають необхідну інформацію про відсутність власника безхазяйного нерухомого майна.
Після проведення технічної інвентаризації нерухомого майна та присвоєння поштової адреси відбувається постановка на облік безхазяйного нерухомого майна в управлінні з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради, а також розміщення оголошення в друкованих засобах масової інформації та мережі Інтернет про його виявлення.
Після спливу року від дня взяття на облік безхазяйного нерухомого майна подається заява до суду про передачу об’єкта до комунальної власності територіальної громади міста Кривого Рогу в особі Криворізької міської ради. Це передбачено Цивільним кодексом України (ст.335).
Після отримання рішення суду безхазяйне нерухоме майно за рішенням міської ради приймається до комунальної власності міста з визначенням його балансоутримувача, на підставі чого можливо в інтересах територіальної громади міста в подальшому здійснювати правочини щодо володіння, користування, розпорядження зазначеним майном згідно з чинним законодавством України.
Цікавили криворіжців й питання, що стосуються запровадження у місті енергоефективних заходів та технологій. На ці питання відповів, в.о начальника відділу енергоменеджменту Віталій Гейко.
Чи планується продовжити дію міської програми «теплих» кредитів для ОСББ та ЖБК на 2021 рік та чи зможуть позичальники отримати відшкодування з міського бюджету по кредитах, отриманих у попередніх роках?
Так, відділом підготовлено відповідний проєкт рішення, який планується винести на розгляд міської ради у грудні.
Зокрема передбачається, що у 2021 році отримати відшкодування з міського бюджету у розмірі 20% зможуть і ті ОСББ та ЖБК, які оформили кредит у попередніх роках та з різних причин ще не отримували таку компенсацію.
- Які є умови для отримання ОСББ та ЖБК відшкодування «теплого» кредиту з міського бюджету?
Умовами надання відшкодування ОСББ та ЖБК частини суми кредиту з міського бюджету – є перш за все отримання ними відшкодування частини суми кредиту з державного бюджету, про що уповноважені банки інформують головного розпорядника коштів міського бюджету та надають зведені реєстри позичальників, які взяли кредити в цих установах, разом з копіями відповідних документів, в тому числі тих, що підтверджують цільове використання кредитних коштів:
- рахунок-фактура;
- договір купівлі-продажу або інший документ, що підтверджує сплату коштів за придбаний товар або виконані роботи;
- акт прийому-передачі товару або накладна;
- акт виконаних робіт;
- документи (акти, довідки тощо), що підтверджують наявність приладу обліку теплової енергії в багатоквартирному будинку, приєднаному до теплових мереж систем централізованого теплопостачання.
Відшкодування позичальникам частини суми кредиту проводиться з моменту надання повного пакету документів від уповноваженого банку. При цьому сума кредиту, що підлягає відшкодуванню, має бути не погашена позичальником.
- Де можна ознайомитись з порядком відшкодування частини кредитів, що надаються об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку та житлово-будівельним кооперативам на впровадження енергоефективних заходів у житловій сфері?
Ознайомитись з порядком відшкодування частини кредитів, що надаються об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку та житлово-будівельним кооперативам на впровадження енергоефективних заходів у житловій сфері можливо на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету за посиланням https://kr.gov.ua/ua/st/pg/200218609891999_s/
Про те як отримати розрахунок орендної плати на земельну ділянку, з чого починати будівництво на власній земельній ділянці консультувала криворіжців директор департаменту регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради Любов Горбачова.
- Підприємець орендує земельну ділянку комунальної власності міста. Як отримати розрахунок орендної плати на 2021 рік?
Отримати розрахунок орендної плати до діючого договору оренди земельної ділянки можна звернувшись із заявою довільної форми до представника департаменту регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради через Центр адміністративних послуг «Віза» (або надіславши скановану копію заяви на електронну адресу департаменту [email protected]). До заяви слід додати копію витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
- З чого повинен починати громадянин, який має намір здійснити будівництво індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку на власній земельній ділянці (має документ, що засвідчує право власності чи користування даною земельною ділянкою)?
Замовник, який має наміри здійснити будівництво індивідуального (садибного) житлового, садового, дачного будинку не вище двох поверхів (без урахування мансардного) з площею до 500 квадратних метрів, господарських будівель, споруд, гаражів, елементів інженерного захисту, благоустрою на земельній ділянці повинен отримати будівельний паспорт забудови земельної ділянки.
Надання будівельного паспорта на забудову земельної ділянки здійснюється на підставі: заяви, наявності відповідного пакета документів, відповідності намірів забудови земельної ділянки вимогам чинної містобудівної документації на місцевому рівні, планувальним рішенням проектів садівницьких та дачних товариств, державним будівельним нормам, стандартам і правилам.
Вичерпний перелік документів, необхідних для отримання публічної послуги:
- заява визначеного зразка;
- засвідчена в установленому порядку копія документа, що засвідчує право власності або користування земельною ділянкою, або договір суперфіцію;
- ескізні наміри забудови (місце розташування будівель та споруд на земельній ділянці, відстані до меж сусідніх земельних ділянок та розташованих на них об’єктів, інженерних мереж і споруд, фасади та плани поверхів об’єктів із зазначенням габаритних розмірів, перелік систем інженерного забезпечення, у тому числі автономного, що плануються до застосування, тощо);
- проєкт будівництва (за наявності);
- засвідчена в установленому порядку згода співвласників земельної ділянки (житлового будинку) на забудову ( у разі спільної власності)
Заява та пакет документів подаються в Центр адміністративних послуг «Віза» особисто або через представника (законного представника), надсилаються поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
Дякуємо криворіжцям за питання! Сподіваємося, що консультації були для ВАС корисними!
Чекаємо на Ваші запитання й у наступному році.
24 грудня 2020