Національна служба здоров′я України надала роз′яснення, чому лікарі та медсестри зв'язуються з пацієнтами та запитують підтвердження на ті чи інші дії лікаря в електронній системі охорони здоров'я (ЕСОЗ) та чому при відвідуванні лікувального закладу необхідно мати з собою телефон.
Так, зокрема, лікар може особисто зателефонувати пацієнту або ж зв’язатися іншими засобами телекомунікації (через месенджери) у разі: - якщо в процесі проведення верифікації лікарем виявлено, що у персональних даних пацієнта допущено помилку або неточність, лікар по телефону уточнить, чи актуальні дані пацієнта та за потреби – змінить їх. Для цього пацієнт має повідомити лікарю код підтвердження з повідомлення.
Переконайтеся, що вам телефонує ваш сімейний лікар чи його представник (реєстратор закладу або медична сестра/брат).
Якщо це дійсно ваш лікар чи його представник – обговоріть із лікарем, для чого потрібне підтвердження даних. Перевірте свої смс-повідомлення та viber від відправника “ESOZ” та назвіть лікарю відповідний код.
Якщо ви не знаєте даних свого лікаря чи маєте певні сумніви – запитайте, з якого медичного закладу вам телефонують, і зателефонуйте туди самостійно, використовуючи офіційний номер (наприклад, з сайту лікарні).
Якщо ви маєте сумніви в тому, що вам телефонує ваш лікар, або його представник, зверніться на прийом до свого сімейного лікаря особисто та за нагоди – познайомтеся із ним. Лікар пояснить вам необхідність, чому потрібно підтвердити ваші дані.
Пам’ятайте: справжній медичний працівник не проситиме вас надати інформацію про банкові паролі чи фінансові дані.
У яких випадках пацієнт отримує СМС?
- при реєстрації в ЕСОЗ або оновленні персональних даних – для підтвердження введених даних та номера телефону;
- при поданні декларації лікарю – для підтвердження вибору лікаря;
- при створенні плану лікування – для підтвердження створення плану у ході лікування хронічних захворювань;
- при запиті доступу до медичних даних пацієнта – для підтвердження доступу лікаря до певних медичних записів пацієнта;
- при отриманні е-направлення на аналізи, додаткові методи обстеження, або на консультацію до фахівців, або на стаціонарне лікування;
- при формуванні е-рецепта, у тому числі на пільгове отримання лікарських засобів за програмою «Доступні ліки»;
- при формуванні медичного висновку про тимчасову непрацездатність (для е-лікарняного).