Іноді виникають проблеми при придбанні товарів через мережу Інтернет-магазинів, поза торговельними або офісними приміщеннями, при укладанні договору купівлі-продажу на відстані.
Неможливо встановити найменування продавця та його місцезнаходження (інша інформація, окрім адреси електронної пошти та номеру мобільного телефону, на сайті Інтернет-магазину зазвичай не вказується). Адреси, вказані у накладних, згідно з якими споживач отримує замовлений товар, є адресами місць знаходження поштових відділень, що надають послуги з доставки товару, а не Інтернет-магазинів.
Крім того, почастішали випадки коли одержаний споживачем товар не завжди співпадає із замовленим по зображенню, текстовому або словесному опису товару, розміру, якості матеріалу тощо, зазначених продавцем.
Щоб убезпечити себе від невдалої покупки та зберегти кошти, радимо споживачам передусім під час вибору товару для придбання звертати свою увагу на наявність інформації, що передбачена ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів», а саме:
* найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;
* основні характеристики продукції;
* ціну, включаючи оплату за доставку, та умови оплати;
* гарантійні зобов’язання;
* інші умови поставки (строк доставки товару або надання послуги, тощо);
* порядок розірвання договору.
Увага!
У разі придбання продукції поза торговельними або офісними приміщеннями споживач має право розірвати договір за умови повідомлення про це продавця (виконавця) протягом чотирнадцяти днів з дати одержання документа, який засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями чи прийняття продукції або першої поставки такої продукції, за умови, що така продукція є річчю, а прийняття чи поставка продукції відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж. Продавець (виконавець) повинен повернути сплачені гроші без затримки не пізніше тридцяти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Споживач має право не повертати продукцію або результати роботи чи послуги до моменту повернення йому сплаченої ним суми грошей. У разі розірвання договору, укладеного поза торговельними або офісними приміщеннями, споживач повинен повідомити продавця (виконавця) про місце, де продукція може бути повернена. Договором може передбачатися, що продукція або результати робіт (послуг), що були надіслані поштою, повинні, у разі розірвання договору, також бути повернені поштою. Будь-які витрати, пов’язані з поверненням продукції, покладаються на продавця (виконавця). Продавець (виконавець) повинен відшкодувати витрати споживача у зв’язку з поверненням продукції.
Надійний спосіб убезпечити себе при купівлі товару через мережу Інтернет – оплачувати товар при його отриманні. При замовленні товару уникайте умов про попередню оплату товару. При попередній оплаті товару, продавець опиняється у виграшній ситуації по відношенню до покупця, оскільки він отримав вже свій заробіток, не передавши при цьому товар. Розрахувавшись за товар, дуже важко на відстані змусити продавця вчасно та добросовісно виконувати свої зобов’язання. При оплаті товару при отриманні ви маєте змогу перевірити комплектацію, якість товару, наявність чеку (або іншого розрахункового документа), гарантійного талона для товарів складно-побутової техніки. Інколи вигідніше заплатити дещо більшу ціну, однак мати гарантію того, що товар прийде до вас саме у такому вигляді і в такій комплектації, як ви замовляли.
При виявлені дефекту придбаного товару одразу звертайтесь з письмовою претензією до продавця товару.