`ГАРЯЧІ ПИТАННЯ` КРИВОРІЖЦІВ НА `КОНТАКТ-ЦЕНТР 1520`
Створено: 2020-10-09 08:13:32Оновлено: 2020-10-09 08:16:48
Коментує управління охорони здоров’я
виконкому Криворізької міської ради
- Щодо надання безкоштовних медичних послуг.
Важливо: Скористатись усіма перевагами надання безкоштовної первинної медичної допомоги пацієнт має право у разі укладання декларації на медичне обслуговування з сімейним лікарем.
ПЕРЕЛІК
медичних послуг з надання первинної медичної допомоги
1. Динамічне спостереження за станом здоров’я пацієнтів із використанням фізикальних, лабораторних та інструментальних досліджень відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я.
2. Проведення діагностики та лікування найбільш поширених хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів.
3. Динамічне спостереження за пацієнтами із діагностованими хронічними захворюваннями (супровід пацієнтів із хронічними захворюваннями та станами), що включає комплекс діагностичних та лікувальних втручань, які передбачені галузевими стандартами.
4. Надання в межах первинної медичної допомоги невідкладної медичної допомоги у разі розладу фізичного чи психічного здоров’я пацієнтам, якщо такий розлад стався під час прийому пацієнта лікарем з надання первинної медичної допомоги та якщо пацієнт не потребує екстреної, вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
5. Направлення відповідно до медичних показань пацієнтів, які не потребують екстреної медичної допомоги, для надання їм вторинної (спеціалізованої) або третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги.
6. Взаємодія з надавачами вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) медичної допомоги з метою своєчасного діагностування та забезпечення лікування хвороб, травм, отруєнь, патологічних, фізіологічних (під час вагітності) станів з урахуванням особливостей стану здоров’я пацієнта.
7. Проведення обов’язкових медичних втручань щодо пацієнтів з наявними факторами ризику розвитку окремих захворювань.
8. Проведення профілактичних втручань, що включає: вакцинацію відповідно до вимог календаря профілактичних щеплень; підготовлення та надсилання повідомлень про інфекційне захворювання, харчове, гостре професійне отруєння, незвичайну реакцію на щеплення; проведення епідеміологічних обстежень поодиноких випадків інфекційних хвороб.
9. Надання консультативної допомоги, спрямованої на усунення або зменшення звичок і поведінки, що становлять ризик для здоров’я (тютюнокуріння, вживання алкоголю, інших психоактивних речовин, нездорове харчування, недостатня фізична активність тощо) та формування навичок здорового способу життя.
10. Динамічне спостереження за неускладненою вагітністю та (у разі потреби) направлення до лікаря акушера-гінеколога закладу вторинної медичної допомоги.
11. Здійснення медичного спостереження за здоровою дитиною.
12. Надання окремих послуг паліативної допомоги пацієнтам усіх вікових категорій, що включає: регулярну оцінку стану важкохворого пацієнта та його потреб; оцінку ступеня болю та лікування больового синдрому; призначення наркотичних засобів та психотропних речовин відповідно до законодавства, включаючи оформлення рецептів для лікування больового синдрому; призначення лікування для подолання супутніх симптомів (закрепи, нудота, задуха тощо); консультування та навчання осіб, які здійснюють догляд за пацієнтом; координацію із забезпечення медичних, психологічних тощо потреб пацієнта.
13. Направлення пацієнтів відповідно до медичних показань для надання їм паліативної допомоги в обсязі, що виходить за межі первинної медичної допомоги.
14. Призначення лікарських засобів та медичних виробів, технічних засобів медичної реабілітації з оформленням відповідних документів згідно з вимогами законодавства.
15. Ведення первинної облікової документації, оформлення довідок, листків непрацездатності та направлень для проходження медико-соціальної експертизи, а також лікарських свідоцтв про смерть.
16. Взаємодія з соціальними службами для пацієнтів, соціальні умови життя яких впливають на здоров’я.
17. Взаємодія із суб’єктами системи громадського здоров’я.
ПЕРЕЛІК
лабораторних та інструментальних діагностичних досліджень, що здійснюються у межах медичних послуг з надання первинної медичної допомоги
1. Загальний аналіз крові з лейкоцитарною формулою.
2. Загальний аналіз сечі.
3. Глюкоза крові.
4. Загальний холестерин.
5. Вимірювання артеріального тиску.
6. Електрокардіограма.
7. Вимірювання ваги, зросту, окружності талії.
8. Швидкі тести на вагітність, тропоніни, ВІЛ, вірусні гепатити.
- Щодо укладання декларації на медичне обслуговування з сімейним лікарем.
Роз’яснюємо порядок укладання декларацій на медичне обслуговування з сімейними лікарями наступний:
КРОК 1: Завчасно записатись на прийом до обраного лікаря за телефоном або в реєстратурі. Це зекономить час і дозволить уникнути живої черги.
КРОК 2: Взяти з собою паспорт, ідентифікаційний код і мобільний телефон. Якщо потрібно підписати декларацію для дитини до 14 років — також свідоцтво про народження дитини.
КРОК 3: Лікар введе персональні дані в електронну систему після чого одразу на мобільний надійде СМС з кодом. Повідомте цей код працівнику закладу.
КРОК 4: Підписати два екземпляри роздрукованої декларації. Один — забрати з собою, інший залишається у лікаря.
КРОК 5: Лікар підтверджує декларацію власним електронним цифровим підписом і відправляє в електронну систему.
Пам'ятайте - Звертайтесь до лікаря, якщо почуваєтесь погано. Не тягніть до останнього, записуйтесь на прийом завчасно, щоб зекономити власний час. Отримуйте електронне направлення на консультації, аналізи, рецепти на «Доступні ліки» та інші медичні послуги.
Підставою для розторгнення декларації з лікарем на першому місці є бажання самого пацієнта змінити сімейного лікаря. Зміна місця роботи лікаря не є обов’язковою умовою для переукладання декларації. Кожен пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає первинну медичну допомогу, незалежно від зареєстрованого місця проживання за умови, що кількість пацієнтів, які вже обрали такого лікаря, не перевищує оптимальний обсяг практики первинної медичної допомоги, що регламентовано Порядком вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та затверджено Наказом МОЗ України від 19.03.2018 №503.
Навіть у разі, якщо всі сімейні лікарі обрали оптимальну кількість пацієнтів, медична допомога надається у будь-якому разі.
Важливо! У разі виникнення непорозуміння або конфліктної ситуації пацієнту необхідно звернутись безпосередньо до керівника амбулаторії загальної практики сімейної медицини або керівника Центру первинної медико-санітарної допомоги.
Жоден мешканець міста, який звернувся до Контакт-центру з питання укладання декларації з сімейним лікарем не залишився наодинці з невирішеною проблемою.
Надана вичерпна інформація щодо лікарів, які надають первинну медичну допомогу. Всі пацієнти мали змогу обрати свого сімейного лікаря, та скеровані до Центрів первинної медико-санітарної допомоги.
Коментує відділ взаємодії з правоохоронними органами
та оборонної роботи апарату міської ради і виконкому
- Щодо примусового стягнення заборгованості по аліментах дітям
Повноваження щодо примусового стягнення заборгованості по аліментам належать відділам державної виконавчої служби у місті Кривому Розі Південно – Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро).
Слід зазначити, що доступ до виконавчого провадження мають сторони виконавчого провадження – стягувач і боржник. Виконком міської ради не являється стороною провадження. Разом з тим у співпраці з вищезазначеними відділами заявникам надані відповідні розʼяснення, рекомендації, у разі необхідності та за наявності підстав запропонована допомога юристів Криворізького місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги.
ДОВІДКОВО. У разі невиконання рішення суду про стягнення аліментів, у виконавців передбачено значну кількість важелів впливу до боржника, визначені ст. 71 Закону України «Про виконавче провадження».
Так, зокрема, якщо заборгованість перевищує суму за 4 місяці, включаються більш жорсткі засоби впливу, передбачені Законом, зокрема, виконавець виносить мотивовані постанови:
- про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві виїзду за межі України;
- про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві управління транспортними засобами;
- про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві користування вогнепальною мисливською, пневматичною і охолощену зброєю;
- про встановлення тимчасового обмеження боржника у праві полювання.
Не менш дієвим є запровадження фінансових санкцій, передбачено штраф за несплату аліментів залежно від суми заборгованості:
- понад 1 рік - 20%;
- понад 2 роки - 30%;
- понад 3 роки - 50%.
Стягнуті суми штрафу перераховуються стягувачу. При цьому впродовж 2020 р. вже стягнуто більше 13,3 млн грн. штрафних санкцій з боржників, які перераховані стягувачам.
Разом з цим слід звернути увагу, що виключно стягувачі наділені правом звернутись до правоохоронних органів із заявою про порушення відносно боржника кримінального провадження за ухилення від сплати
аліментів на утримання дітей, оскільки відповідно до ст. 477 Кримінального процесуального кодексу України провадження може бути розпочато лише на підставі заяви потерпілого.
Також зазначимо, що у разі неотримання аліментів стягувачі мають право на отримання Тимчасової державної допомоги, порядок якої регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2006 №189".
У відповідності зі змінами, внесеними Законом України від 01.09.2020 № 831-IX «Про внесення змін до статті 71 Закону України "Про виконавче провадження" виконавець за певних умов зобовʼязаний проводити індексацію розміру аліментів, визначеного судом.
"Індексація розміру аліментів, визначеного у твердій грошовій сумі, проводиться, якщо інше не передбачено у виконавчому документі чи у договорі між батьками про сплату аліментів на дитину, виконавцем у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку. Індексація розміру аліментів проводиться щороку, починаючи з другого року після визначення розміру аліментів"
У разі самостійного надіслання стягувачем виконавчого документа безпосередньо підприємству, установі, організації, фізичній особі - підприємцю чи фізичній особі, зазначеним у частині першій статті 7 цього Закону, індексація розміру аліментів, визначеного у твердій грошовій сумі, проводиться, якщо інше не передбачено у виконавчому документі чи у договорі між батьками про сплату аліментів на дитину, відповідно до Закону України "Про індексацію грошових доходів
Публічну інформацію у формі відкритих даних відносно боржників Ви можете особисто отримати за допомогою автоматизованих даних в безоплатному доступі, а саме: Єдиному реєстрі боржників, за посиланням
shttps://erb.minjust.gov.ua/#/search-debtors.
Коментує управління екології
виконкому Криворізької міської ради
- Реагування на скарги щодо стану водойм міста (р. Інгулець, Саксагань )
За відсутності належного функціонування державної системи моніторингу стану навколишнього природного середовища, що здійснюють державні ограни контролю (Державна екологічна інспекція, Держпродспоживслужба, Держводагентство України), містом спільно з громадськістю прийнято рішення самостійно здійснювати лабораторні дослідження якості водних об’єктів за рахунок коштів міського бюджету, що дозволило отримати реальну картину стану річок, у т.ч на вході у місто, своєчасно реагувати у разі погіршення якості річкової води, виявляти джерела забруднення з подальшою їх ліквідацією.
Значна увага приділена якості води у річці Саксагань. З 2017 року за рахунок коштів міського фонду охорони навколишнього природного середовища щорічно здійснюється подача 860 тис. м3 води у річку Стара Саксагань з Карачунівського водосховища, що сприяє запобіганню її замуленню, забезпечує сприятливий гідрологічний режим річки, санітарно-гігієнічний та екологічний стан прибережної території.
Питання комплексного підходу щодо оздоровлення річки Саксагань, у т.ч. виділення коштів з державного та обласного бюджету на реалізацію проєкту «Поліпшення гідрологічного режиму та екологічного стану річки Саксагань у межах міста Кривий Ріг Дніпропетровської області – капітальний ремонт», розробленого коштом міського фонду охорони навколишнього природного середовища, неодноразово ініціювалося перед Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, Дніпропетровською обласною державною адміністрацією, Дніпропетровською обласною радою, Дніпропетровським обласним управлінням водних ресурсів (нині – Регіональний офіс водних ресурсів у Дніпропетровській області).
У черговий раз для привернення уваги до екологічного стану річки Саксагань під час проведення 19 вересня 2020 року екологічної акції «Міжнародний день чистих берегів» перед головою Державної екологічної інспекції України, представників Держводагенства України, депутатів Верховної Ради України презентовано вищезазначений проєкт.
Лабораторні дослідження якості водних об’єктів у місті виконуються ВСП «Криво-різький міський відділ лабораторних досліджень Державної установи «Дніпропетровський обласний лабораторний центр Міністерства охорони здоров’я України» на замовлення управління екології виконкому Криворізької міської ради.
Дослідження проводяться щомісячно у 16 точках. Усі матеріали по виявленим фактам перевищень направляються до Державної екологічної інспекції, Держводагентства України, виконкомів районних у місті рад для вжиття заходів в межах визначених чинним законодавством повноважень.
На базі виконкомів районних у місті рад створено робочі групи з обстеження водоохоронних зон річок Інгулець та Саксагань, робота яких певною мірою координується управлінням екології виконкому Криворізької міської ради та контролюється профільною постійною комісією міської ради.
За поточний період 2020 року виявлено та ліквідовано 12 витоків у:
- Саксаганському районі – 3 несанкціонованих витоки (вул. Вільна, неподалік ЛДЦ «Медіком», вул. Володимира Великого);
- Центрально-Міському районі – 3 витоки (вул. Неруди);
- Покровському районі – 2 витоки (вул. Новобудов, Феденко);
- Тернівському районі – 1 виток (неподалік вул. Ухтомського, автодорога №10);
- Металургійному районі – 2 витоки (вул. Нікопольське шосе);
- Інгулецькому районі – 1 виток (вул. Садова).
За період роботи «Контакт-центру» кількість заявок, що надійшли для розгляду та реагування управління екології з питань стану водойм міста складає більше 20%.
Заявки мешканців опрацьовуються з виїздом на місце із залученням представників громадськості та заявників.
Коментує департамент регулювання містобудівної діяльності та
земельних відносин виконкому Криворізької міської ради
- Щодо самовільного зайняття земельних ділянок та адміністративної відповідальності за порушення земельного законодавства.
Постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №963 затверджено Методику визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару, ґрунту) без спеціального дозволу. Даною методикою встановлюється порядок визначення розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, юридичним та фізичним особам, на всіх категоріях земель внаслідок вчинення окремих правопорушень, відповідальність за які передбачена Кодексом України про адміністративні правопорушення, в тому числі внаслідок: самовільного зайняття земельних (стаття 53-1 КУПАП), використання земельних ділянок не за цільовим призначенням (стаття 53-3 КУПАП). Згідно із Законом України від 15.04.2008 №271-YI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за порушення вимог земельного законодавства», самовільне зайняття земельної ділянки – будь які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненного правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними. Розмір шкоди, відповідно до законодавства України здійснюється Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області.
Шановні землекористувачі!
З метою запобігання втрат міського бюджету Криворізькою міською радою ухвалено рішення від 26.10.2011 №703, зі змінами, яким запропоновано алгоритм врегулювання земельних відносин через укладання попереднього договору щодо укладання договору оренди (основного договору) в майбутньому.
Поняття попереднього договору не нове та передбачено Цивільним та Господарським кодексами України. Так, статтею 635 Цивільного кодексу України визначено, що попередній договір укладається у формі, встановленій для основного договору оренди. Господарським кодексом України встановлено, що попередній договір повинен містити умови що дозволяють визначити предмет, а також інші істотні умови основного договору.
Звертаємо увагу всіх землекористувачів, якими не оформлені право-встановлюючі документи на землю, що це є порушенням чинного законодавства України.
Питання укладання попереднього договору на сьогодні є дуже актуальним. Адже у 2020 році відповідно до рішення міської ради від 26.06.2019 №3897 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг щодо земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2020 році» для фізичних та юридичних осіб, які використовують сформовані земельні ділянки без правовстановлюючих документів на землю, ставка земельного податку підвищена і становить 2,5% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Укладений попередній договір щодо укладання основного договору оренди земельної ділянки в майбутньому є підставою для взяття землекористувача на облік органом податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки, справляння до бюджету орендної плати за користування земельною ділянкою та гарантією незастосування у період виконання зобов’язань за попереднім договором процедури, передбаченої Порядком визначення та відшкодування збитків, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 №284.
РАДИМО. Землекористувачам міста укласти з міською радою попередній договір щодо укладання основного договору оренди земельної ділянки в майбутньому (але не більше трьох років з дати підписання попереднього договору).
Укладений попередній договір щодо укладання основного договору оренди земельної ділянки в майбутньому є підставою для взяття землекористувача на облік органом податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки, справляння до бюджету орендної плати за користування земельною ділянкою та гарантією незастосування у період виконання зобов’язань за попереднім договором процедури, передбаченої Порядком визначення та відшкодування збитків, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.1993 №284.
Заяву про укладання попереднього договору щодо укладання основного договору оренди земельної ділянки в майбутньому можливо подавати до Центру адміністративних послуг «ВІЗА».
Коментує виконком Інгулецької районної у місті Кривому Розі ради
- Щодо приватизації квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках
Приватизація-це передача квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян, порядок проведення якої визначається Законом України «Про приватизацію державного житлового фонду» та Положенням про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян, затвердженим Наказом Міністерства житлово-комунального господарства України від 16.12.2009 №396. Відповідно до зазначених нормативних актів, квартира передається у спільну сумісну або часткову (в рівних частинах між власниками) власність за письмовою заявою уповноваженого квартиронаймача, за згодою всіх повнолітніх членів сім'ї, які мешкають (зареєстровані) у цій квартирі, в тому числі тимчасово відсутніх, за якими зберігається право на житло.
За малолітніх та неповнолітніх членів сім’ї наймача рішення щодо приватизації житла приймають батьки (усиновлювачі) або опікуни. Згоду на участь у приватизації дітей батьки (усиновлювачі) або опікуни засвідчують своїми підписами у заяві біля прізвища дитини.
Особливості приватизації кімнат у гуртожитку визначені Законом України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків», яким передбачено, що мешканці гуртожитку, які на правових підставах проживають у гуртожитках, а також їх діти, які народилися під час проживання батьків у гуртожитках, набувають право на приватизацію жилих приміщень у таких гуртожитках за умови постійного (сукупно п’ять і більше років) проживання у гуртожитку.
Досить часто мешканці району ставлять питання, щодо впливу заборгованості за житлово-комунальні послуги на процедуру проведення приватизації житла. Інформуємо, що законодавством України не передбачено обмежень щодо проведення приватизації житла при наявності боргу за спожиті житлово-комунальні послуги. Але, акцентуємо увагу, на те що це є обов’язок споживача зазначених послуг, згідно закону України «Про житлово-комунальні послуги».
В Інгулецькому районі з 2011 року створено та діє орган приватизації – виконавчий комітет районної у місті ради, який забезпечує реалізацію прав мешканців району на приватизацію.
Для отримання публічної послуги «Приватизація державного житлового фонду» громадянам необхідно звернутися до Центру адміністративних послуг «Віза» (надалі центр), або його територіальних підрозділів за вибором самого громадянина.
09 жовтня 2020