Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ЗАТВЕРДЖЕНО ПРАВИЛА УПРАВЛІННЯ БАГАТОКВАРТИРНИМИ БУДИНКАМИ

Створено: 2018-10-09 15:01:02Оновлено: 2018-10-09 15:03:36

(коментує департамент розвитку інфраструктури виконкому Криворізької міської ради)

З 10 червня 2018 року згідно з Законом «Про житлово-комунальні послуги» введено в дію послугу - з управління багатоквартирним будинком.

Ця послуга визначена як результат господарської діяльності суб'єктів господарювання, спрямованої на забезпечення належних умов проживання і задоволення господарчо-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна багатоквартирного будинку і його прибудинкової території відповідно до умов договору.

Послуга з управління багатоквартирним будинком включає: утримання спільного майна, зокрема прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, виконання санітарно-технічних робіт, обслуговування внутрішньобудинкових систем, утримання ліфтів тощо; купівлю електричної енергії для забезпечення функціонування спільного майна; поточний ремонт спільного майна.

5 вересня поточного року уряд ухвалив Правила надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типовий договір, які вже вступили в силу, окрім окремих положень (зокрема - сплати пені в разі несвоєчасної оплати послуг і виконання управителем функцій особи, уповноваженої на укладення колективного договору про надання комунальних послуг, які вступають в силу з 1 травня 2019 року).

Що нові Правила змінюють у системі управління багатоквартирними будинками?

Наразі визначено порядок надання послуг з управління багатоквартирним будинком на підставі договору.

У договорі з управителем про надання послуг з управління багатоквартирним будинком вказується вартість послуг, яка визначається за угодою сторін. Умови договору повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів. Істотними умовами договору є: перелік послуг; вимоги до якості послуг; права і обов'язки сторін; відповідальність сторін за порушення договору; ціна послуг; порядок оплати послуг; порядок і умови внесення змін до договору; термін дії договору, порядок і умови продовження дії і розірвання договору.

Тобто, органи місцевого самоврядування більше не встановлюватимуть тарифи на послуги з управління багатоквартирними будинками, оскільки ціна на зазначену послугу є виключно договірною.

Також у Правилах зазначено, що послуги надаються відповідно до кошторису витрат та з урахуванням обов’язкового переліку робіт і послуг.

При цьому слід зауважити, що затверджений Мінрегіоном обов’язковий перелік робіт (послуг), витрати на які включаються до складу витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, не може бути самостійно зменшено за бажанням співвласників або управителів.

Виключення окремих видів робіт можливе лише за об’єктивних умов експлуатації будинку, що залежать від його капітальності, рівня облаштування та благоустрою (відсутності певних інженерних систем, обладнання, елементів зовнішнього опорядження).

Що відбувається після укладення договору з управителем? 

Протягом 20 днів з моменту вступу в силу договору управитель повинен оглянути технічний стан багатоквартирного будинку та його прибудинкової території і скласти відповідний акт.

Слід зауважити, що відтепер управитель повинен повідомляти співвласників про виконання робіт на дошках (стендах) оголошень в під’їздах, на інтернет-сторінці управителя або персонального повідомлення.

А у разі аварії, зокрема пошкодження несучих або огороджувальних конструкцій будівлі, пошкодження, виходу з ладу внутрішньобудинкових систем, (якщо інше не визначено законодавством), граничний термін проведення аварійно-відновлювальних робіт становить не більше 7 діб з моменту встановлення факту аварії, якщо витрати на проведення відповідного обсягу аварійно-відновлювальних робіт передбачені кошторисом.

Не є рідкістю ситуації, коли вартість ремонту перевищує кошторисний розмір витрат. Тепер чітко визначено, що у таких випадках управитель в порядку та у спосіб, визначені в договорі управління:

– повідомляє співвласникам про необхідність ремонту і вносить пропозиції щодо фінансування відповідних витрат;

– зупиняє надання послуги з управління в частині експлуатації таких частин загального майна будинку до моменту прийняття співвласниками рішення про проведення робіт та визначення джерел фінансування.

У разі виявлення управителем неполадок, що виникли з вини співвласника, управитель може зажадати проведення робіт щодо усунення виявлених неполадок за його рахунок не пізніше ніж протягом місяця з дня їх виявлення (крім аварій, які загрожують безпеці проживання в будинку, усуваються негайно) або відшкодування вартості таких робіт.

Для забезпечення належного утримання спільного майна на управителів багатоквартирних будинків покладено обов’язки щодо:

- складання  плану, що включає:

– план-графік технічного огляду будинку;

– графік прибирання прибудинкової території;

– графіки проведення дезінсекції та дератизації;

– графік прибирання місць загального користування;

– план-графік поточного ремонту;

– план-графік оглядів димових і вентиляційних каналів;

– інші заходи (в разі потреби і залежно від наявного обладнання будинку).

Правилами передбачено, що управитель  звітує щорічно перед співвласниками про виконання кошторису і подає на узгодження новий кошторис в порядку, визначеному договором управління.

У разі ненадання, надання неналежної якості послуги з управління співвласник має право викликати управителя для перевірки її якості, за результатами якої складається акт-претензія.

Управитель протягом п’яти робочих днів вирішує питання про задоволення вимог, викладених в акті-претензії, зокрема шляхом здійснення перерахунку вартості послуги з управління, або видає (надсилає) співвласнику обґрунтовану письмову відмову.

Новим є те, що тепер за перевищення нормативних термінів проведення аварійно-відновлювальних робіт управителі  платитимуть співвласникам штраф в розмірі, встановленому договором на управління, але ця норма вступає в дію з 01.01.2019.

 

Ми працюємо для Вас!

Наша якість – Ваша довіра!

 

 

 

Контакти Центру адміністративних послуг «Віза»:

Тел. 0-800-500-459 (безкоштовно),

e-mail: [email protected]

 

09 жовтня 2018

© 2009—2025, Виконком Криворізької міської ради