НА ЗАХИСТІ ПРАВ МЕШКАНЦІВ МІСТА
Створено: 2021-09-09 14:11:10Оновлено: 2021-09-09 14:13:58
НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ ОЛЕГ БІДНЯК
- Які строки виконання гарантійного ремонту та надання товарівз обмінного фонду?
Вимоги споживача щодо усунення недоліку товару протягом гарантійного терміну пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
Тобто, якщо угодою між споживачем і виконавцем послуг (продавцем, виробником, авторизованим сервісним центром) передбачені строки виконання ремонту (гарантійного обслуговування) понад 14 днів, наприклад 45 днів або 60 днів, то у даному випадку порушень прав споживача немає.
За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені ч.1 ст.8) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначено постановою Кабінетом Міністрів України від 19.03.1994 №172.
Якщо вимога щодо надання товару з обмінного фонду не оформлено письмово, то у наданому випадку порушень прав споживача немає.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.
Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад 5 кг продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені ч. 1 ст. 8) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені ч. 1 ст. 8).
- Про доставку товару та перевірки його споживчих властивостей
При придбанні продукції необхідно правильно оформити послугу «доставка товарів».
Доставка товарів здійснюється у строк не пізніше 7 днів з моменту оформлення покупки, якщо інший строк не установлено згідно з домовленістю сторін.
Доставка товарів споживачу оформляється замовленням-квитанцією або іншим документом із зазначенням найменування суб'єкта господарювання, прізвища споживача, його місця проживання, дати оформлення замовлення, назви товару, артикула, кількості предметів, видів і вартості послуг, дати та часу виконання замовлення тощо.
Доставлені споживачу товари приймаються ним згідно з даними, зазначеними в розрахунковому документі.
У разі виявлення невідповідності товарів при доставці (передачі) товару, умовам продажу (даним, зазначеним у розрахунковому документі), некомплектних або товарів неналежної якості споживач може відмовитися від прийняття цих товарів.
У цьому разі оформляється акт, у якому зазначаються причини відмови. На підставі акта суб'єкт господарювання повинен доставити споживачеві товари без недоліків або повернути вартість товарів та послуг.
Є випадки, коли споживачі ставлять свій підпис в супровідній документації при доставці товару без перевірки їх комплектності, без перевірки споживчих властивостей, без огляду зовнішнього товарного вигляду, чим унеможливлюють в подальшому вирішення питання щодо обміну товару на якісний або розірвання договору куплі-продажу та повернення сплачених коштів.
Своїм підписом покупець підтверджує, що до продавця претензій він не має, оскільки товарний вигляд і споживчі властивості товару перевірено ним при доставці і передачі товару.
Нагадуємо! Якщо у мешканців міста виникають питання про їх права як споживачів продукції (товарів, робіт, послуг), можна звернутися за консультацією до спеціалістів відділу з питань захисту прав споживачів апарату міськради і виконкому (телефон (056)493-04-76), які швидко і якісно, вичерпно нададуть необхідні консультації відносно порушеного права споживача: визначать правові способи та порядок відновлення порушених прав та законних інтересів, допомогу у складанні заяви-претензії до суб’єкта господарювання та листа-звернення до Держпродспоживслужби.
Крім цього, з інформацією з питань захисту прав споживачів можна ознайомитися: на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (https://kr.gov.ua) – розділ «Підрозділи виконкому» – «Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому» (рубрики: інформація про роботу підрозділу, нормативна база, актуальна інформація для споживачів, рекомендації суб’єктам господарювання, корисна інформація, зразки претензій, корисні посилання).
КОМЕНТУЄ НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ ВЗАЄМОДІЇ З ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ ТА ОБОРОННОЇ РОБОТИ АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ ІГОР МИЛОВАНОВ
- Чи звільняються засуджені від обов’язку сплачувати аліменти на дитину?
Особи, засуджені до позбавлення волі за вироком суду не звільняються від обов’язку сплачувати аліменти. Відповідно до ст. 118 Кримінально-виконавчого кодексу України засуджені до позбавлення волі повинні працювати в місцях і на роботах, які визначаються адміністрацією колонії. Засуджені залучаються до суспільно корисної праці з урахуванням наявних виробничих потужностей, зважаючи при цьому на стать, вік, працездатність, стан здоров’я і спеціальність. Засуджені залучаються до праці, як правило, на підприємствах, у майстернях колоній, а також на державних або інших форм власності підприємствах за умови забезпечення їх належної охорони та ізоляції.
Праця осіб, засуджених до позбавлення волі, оплачується відповідно до її кількості і якості. Форми і системи оплати праці, норми праці та розцінки встановлюються нормативно-правовими актами Міністерства юстиції України, в тому числі Інструкцією про умови праці та заробітну плату засуджених до обмеження волі або позбавлення волі, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 07 березня 2013 року № 396/5.
Заробітна плата, нарахована засудженим, за умови виконання ними норми виробітку (денної, тижневої, місячної) або тривалості робочого часу (у тому числі при залученні до робіт на підприємствах державної або інших форм власності) не може бути менше законодавчо встановленого мінімального розміру заробітної плати.
- Де можна залишити скаргу чи подяку щодо роботи патрульних поліцейських м. Кривого Рогу?
Ви можете зареєструвати їх, зателефонувавши на гарячу лінію патрульної поліції за номером (044) 287-82-82, надіслати на електронну адресу [email protected] або звичайною поштою до Полку патрульної поліції м. Кривого Рогу Управління патрульної поліції в Дніпропетровській області Департаменту патрульної поліції за адресою: м. Кривий Ріг вул. Волгоградська, 11, 50069.
09 вересня 2021