Обізнаність громадян – гарантія самозахисту
Обізнаність громадян –
гарантія самозахисту
Наш обов’язок – швидко реагувати на проблеми, що виникають на споживчому ринку, оперативно інформувати Вас, шановні мешканці міста-споживачі, про негативні випадки, задля вашої правової обізнаності, самозахисту та можливості свідомого вибору продукції (товарів, робіт, послуг).
Нагадаємо, що за дорученням міського голови Вілкула Ю.Г 23.05.2014 та 30.05.2014 в Центрі надання адміністративних послуг «Муніципальний центр послуг м. Кривого Рогу» були проведені «круглі столи» із суб’єктами господарювання, з метою проведення аналізу «викликів» громадян-споживачів щодо неналежної якості побутової техніки, нав’язування сервісних послуг, страховок і непотрібних товарів, а також порушення умов виконання замовлень з виготовлення та установки металопластикових виробів та вжиття дієвих заходів по захисту прав і інтересів споживачів.
Корисні поради споживачам з цих нагальних проблем надані у Криворізькій міській комунальній газеті «Червоний гірник» (№43 від 05.06.2014, №48 від 26.06.2014), розміщені у розділі «Підрозділи виконкому» – «Відділ з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому» (kryvyrih.dp.ua).
За результатами проведених заходів, направлених на поліпшення стану на споживчому ринку побутової техніки та металопластикових виробів, середньомісячна кількість звернень громадян з зазначених питань значно зменшена.
Однак, звернення з вищезазначених питань по цей час мають місце.
Аналіз «викликів» свідчить про те, що найбільше скарг і нарікань мешканців міста надходить на неналежне виконання умов договорів з виготовлення та установки металопластикових виробів, укладених з ПП «Кривбасартстрой» (вул. Металургів, 38). Так, за червень-липень поточного року таких звернень надійшло 19.
Громадянам-споживачам цих послуг надана допомога у складанні листів-претензій до даного суб’єкта господарювання з відповідними обґрунтованими вимогами та листи-заяви до Держспоживінспекції у Дніпропетровській області (49027 м. Дніпропетровськ, пл. Шевченка, 7), виключно до якої віднесено право здійснювати в установленому законодавством порядку перевірки якості продукції, дотримання підприємцями правил надання послуг та вживати заходи впливу у разі порушення прав споживачів. За дорученням цієї інспекції розглядає звернення у м. Кривому Розі відділ захисту прав споживачів та ринкового нагляду у Криворізькому регіоні Держспоживінспекції у Дніпропетровській області (м. Кривий Ріг, вул. Косіора, 20, тел. 92-85-75).
Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що під час надання побутових послуг щодо виготовлення, доставки, встановлення металопластикових виробів Ви, шановні виконавці послуг, повинні дотримуватись вимог законодавчих актів, нормативних документів та умов укладених зі споживачами договорів, Ви несете передбачену законодавством України відповідальність за порушення прав споживачів.
Є нарікання громадян-споживачів на якість побутової техніки (холодильники, телевізори, пральні машини тощо) та сервісного обслуговування. Усі питання вирішені на користь споживачів, крім деяких, які придбані чи замовлені у Інтернет-магазинах у зв’язку з відсутністю розрахункових документів (чеків, квитанцій тощо).
Шановні мешканці міста, пам’ятайте виключно за Вами закріплено право вільного вибору продукції (товарів, робіт, послуг) та право свідомого вибору суб’єкта господарювання (продавця, виконавця робіт і послуг) на споживчому ринку міста. Ми, в свою чергу, будемо Вас інформувати про рейтинги звернень громадян-споживачів у засобах масової інформації.
08 серпня 2014