ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КОНТАКТ-ЦЕНТРУ 1520
Створено: 2021-07-08 11:21:48Оновлено: 2021-07-08 11:24:02
ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ
ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
ІНЕССА БЛАГУН
- Призначення житлової субсидії з 1 травня поточного року, кому відмовлять?
Роз’яснюємо:
З 01.05.2021 житлова субсидія не призначається, якщо будь-хто із складу домогосподарства або член сім'ї особи із складу домогосподарства:
- має у власності транспортний засіб з року випуску якого минуло менше п'яти років, або більше ніж один транспортний засіб з року випуску якого минуло менше ніж 15 років (крім мопеда і причепа);
- має у власності більше ніж одне житлове приміщення;
- на 1 число місяця, з якого призначається житлова субсидія, має на депозитному банківському рахунку (рахунках) кошти у сумі понад 100 тис.грн.;
- за даними Єдиного реєстру боржників, має заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці;
- протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії здійснив на суму, що перевищує 50 тис. гривень:
* купівлю земельної ділянки, житлового приміщення, автотранспорту, цінних паперів та інших фінансових інструментів, безготівкової та/або готівкової іноземної валюти, банківських металів, віртуальних активів, будівельних матеріалів, інших товарів довгострокового вжитку;
* платіж, що випливає з правочинів, за якими передбачено набуття майнових прав на нерухоме майно та/або транспортні засоби (крім об'єктів спадщини та дарування);
* внески до статутного (складеного) капіталу товариства, підприємства, організації;
* благодійну діяльність (виключно у вигляді сплати коштів);
* надання поворотної/безповоротної фінансової допомоги, позики;
- за адресою домогосподарства наявна прострочена понад три місяці заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 340,00 грн. В такому випадку житлова субсидія призначається лише за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).
- Коли розпочнеться виплата «літньої» субсидії?
Роз’яснюємо:
У зв'язку з прийнятим Урядом рішенням, перепризначення житлової субсидії з 01.05.2021 тим домогосподарствам, які отримували її протягом опалювального періоду 2020-2021 років, здійснювалося після надходження 24.06.2021 від Міністерства фінансів України інформації про результати проведеної верифікації (перевірки інформації про майновий стан, доходи та наявність депозитів).
Враховуючи зазначене, вже у липні поточного року, після надходження відповідного фінансування, криворіжці отримають суми призначеної житлової субсидії за травень та червень.
НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ
АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ
ОЛЕГ БІДНЯК
- Чи має право споживач повернути товар належної якості протягом 14 днів, якщо він не підійшов за розміром, кольором або з інших причин?
Так, споживач має таке право. Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Для цього споживач повинен звернутися з письмовою претензією до продавця товару протягом 14 календарних днів з дня придбання товару.
- В який термін продавець повинен повернути грошову суму при поверненні придбаного товару?
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
- Які права має споживач у разі придбання ним товару неналежної якості?
Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення недоліків протягом встановленого гарантійного строку споживач має право вимагати на свій вибір безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, пропорційного зменшення ціни, відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару належної якості.
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
Крім того споживач має право скористатися під час гарантійного ремонту (обслуговування) побутової техніки отримати з обмінного фонду відповідний товар. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару з обмінного фонду виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
- Чи має право продавець відмовити у продажі товару через відсутність розмінної монети у магазині?
Відповідно до статті 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» касир та інший працівник, які мають право одержувати від споживача гроші за проданий товар, зобов’язані приймати без обмежень банкноти і монети усіх номіналів, які випускає в обіг Національний банк (у тому числі розмінні, обігові монети, пам’ятні та зношені банкноти і монети), що є платіжними засобами і не викликають сумніву в їх справжності та платіжності, за номінальною вартістю, а також забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі (крім тих, карбування та випуск в обіг/додатковий випуск в обіг яких припинено Національним банком).
08 липня 2021