Інформаційна компанія з легалізації «тіньової» зайнятості триває
Створено: 2021-08-06 11:12:10Оновлено: 2021-08-06 11:13:31
(коментує управління розвитку підприємництва виконкому
Криворізької міської ради)
Виконком міської ради, не чекаючи всеукраїнської інспекційної кампанії Держпраці, розпочатої з 1 липня 2021року, цілеспрямовано з початку поточного року продовжує виконання превентивних заходів з легалізації «тіньової» зайнятості працівників сфери малого підприємництва, затверджених рішенням виконкому міської ради від 12.03.2020 №112.
За ініціативи виконкому міської ради у 1-ому півріччі поточного року проведено:
- 19 інформаційних зустрічей з підприємцями в місцях зосередження об’єктів бізнесу в усіх районах міста. До участі в проведенні були залучені представники виконкомів міської ради, районних у місті рад, Криворізького міськрайонного центру зайнятості, відділу забезпечення наповнювання бюджету №4 Головного управління Пенсійного фонду України в районах м. Кривого Рогу Дніпропетровської області, які надали підприємцям кваліфіковану відповідь на будь-які питання з оформлення трудових відносин з найманими працівниками відповідно до трудового законодавства;
- 8 інформаційних зустрічей з випускниками районних закладів вищої, професійно-технічної, загальної середньої освіти на тему: «Легалізація праці – вимога сьогодення!», в яких узяли участь близько 400 випускників. Присутнім випускникам було продемонстровано соціальний відеоролик про потенційні ризики й втрати через неоформлену зайнятість, надано кваліфіковану консультацію щодо оформлення трудових відносин відповідно до трудового законодавства, проінформовано про послуги, спрямовані на підтримку трудової активності молоді в сучасному економічному середовищі.
30 липня поточного року у виконкомі міської ради відбулося чергове засідання міської робочої групи з питань соціально-економічного захисту найманих працівників за участі керівників структурних підрозділів виконкому міської ради. Під час проведення засідання представники Криворізького відділу Державної податкової служби України в Дніпропетровській області інформували про роботу ДПС у напрямі погашення підприємцями податкової заборгованості, були підведені підсумки роботи структурних підрозділів виконкому міської ради у напряму детінізації трудових відносин у об’єктах бізнесу сфери малого підприємництва протягом 1-го півріччя 2021 року.
Відділи, управління, інші виконавчі органи міської ради також залучені до виконання вищезазначених превентивних заходів. Одночасно з наданням суб’єктам господарювання адміністративних послуг, укладення, подовження або узгодження з ними договорів та розгляду інших питань, звертається увага на чисельність наявних найманих працівників (або їх відсутність), необхідних для функціонування певного об’єкта бізнесу та виконання істотних умов договору. Із суб’єктами господарювання проводиться адресна роз’яснювальна робота щодо необхідності оформлення трудових відносин з найманими працівниками та дотримання трудового законодавства.
Протягом звітного періоду представниками структурних підрозділів виконкому міської ради обстежено майже 2,6 тис. об’єктів бізнесу, в яких проведено інформаційно-роз’яснювальну роботу з підприємцями та найманими працівниками з питань оформлення трудових відносин. У результаті проведених заходів, за участі структурних підрозділів виконкому міської ради підприємцями додатково офіційно працевлаштовано 1 тис. 113 найманих працівників.
З метою упередження порушень чинного законодавства про працю та зайнятість продовжується робота міської робочої групи з питань соціально-економічного захисту найманих працівників.
Шановні підприємці – роботодавці! Своєчасно оформлюйте найманих працівників з подальшою оплатою єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування. Робота без офіційного оформлення не тільки свідчить про порушення вимог трудового законодавства, а й грубо порушує право людини на працю, негативно впливає на розмір майбутньої пенсії. Тільки задекларована праця вбереже від штрафу та допоможе розвивати бізнес.
06 серпня 2021