Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

НА ЗАХИСТІ ПРАВ МЕШКАНЦІВ МІСТА

Створено: 2021-11-05 13:57:13Оновлено: 2021-11-05 13:59:16

КОМЕНТУЄ ЗАСТУПНИК ДИРЕКТОРА ДЕПАРТАМЕНТУ РОЗВИТКУ ІНФРАСТРУКТУРИ МІСТА ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІГОР ТЕРЕЩЕНКО

 

  • Що робити, якщо у квартирі відсутнє теплопостачання?

         Наявність якісного опалення в квартирі – запорука комфортного проживання.

         Проте, іноді трапляється так, що будинок вже підключено  до теплоносія, але всі прилади опалення холодні. Або одні кімнати опалюються,  інші - ні.

         Ця проблема сьогодні є достатньо актуальною, адже періодично з відсутністю опалення у квартирі стикається майже кожен мешканець багатоквартирних будинків.

         Як це виправити і куди звертатися?

         Насамперед, слід чітко розуміті, що відповідно до Закону  України «Про житлово-комунальні послуги»,  надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

         Крім Цього, Порядком проведення перевірки відповідності якості надання деяких комунальних послуг та послуг з управління будинком параметрам, передбаченим договором про надання відповідних послуг, затвердженим  Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 №1145  визначено, що у разі ненадання, надання не в повному обсязі або неналежної якості послуг з управління багатоквартирним будинком споживач має право викликати управителя/ ОСББ/ ЖБК  багатоквартирного будинку для перевірки якості наданих послуг, за результатами  якої складається акт-претензія, (підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем/ ОСББ/ ЖБК  (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком).

   Вищевказаний Порядок повністю виключає участь органів місцевого самоврядування у процесі надання житлово-комунальних послуг, а також контролю за їх якістю, у тому числі і шляхом задоволення звернень громадян.

         Спеціальним нормативним актом, що регулює відносини між надавачем житлово-комунальних послуг, і споживачем послуг з централізованого опалення є Правила надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630. 

         У цій публікації  зупинимось на практичній реалізації  споживачами своїх прав на отримання послуги з централізованого опалення,  передбачених зазначеними нормативно-правовими актами.

     Є різні причини, чому відсутнє опалення в квартирі. Серед тих, що трапляються найчастіше, можна виділити такі:

- аварійна ситуація на трубопровідній магістралі, чи котельні, тощо;

      - порив на внутрішньобудинковій системі теплопостачання;

- відсутність балансування системи;

           - наявність «повітряних пробок» у внутрішньобудинковій системі централізованого опалення:

     - самовільне переобладнання мешканцями  внутрішньобудинкових системи теплопостачання у квартирах.

    Для вирішення проблеми необхідно звернутись на диспетчерські лінії управителя (ОСББ, ЖБК) та теплопостачальної організації.

У разі, якщо проблему неможливо усунути негайно, представники  теплопостачальної організації та управителя  (ОСББ ЖБК) узгодять з Вами дату та час проведення перевірки якості послуги з централізованого опалення та виконають заміри температури повітря в квартирі та складуть акт-претензію  з вказанням дати, обставин, температур, причин відсутності або недостатнього рівня послуги. Також в акті зазначаються рекомендації (види робіт з усунення виявлених недоліків та їх виконавець).

            Додатково інформуємо, що споживач має право на  зменшення розміру плати у разі  надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг тощо.

КОМЕНТУЄ  ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА  ВІДДІЛУ ВЗАЄМОДІЇ З ПРАВООХОРОННИМИ ОРГАНАМИ ТА ОБОРОННОЇ РОБОТИ АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ ЮРІЙ ДІХТЯР

 

  • Що робити у разі виявлення спалення листя сусідом та яка відповідальність за це?

 

Спалювання рослинних залишків суворо заборонене.

Не допускається спалювання промислових та побутових відходів, які є джерелами забруднення атмосферного повітря забруднюючими речовинами та речовинами з неприємним запахом або іншого шкідливого впливу, на території підприємств, установ, організацій і населених пунктів. Але є виняток – коли це здійснюється з використанням спеціальних установок при додержанні вимог, встановлених законодавством про охорону атмосферного повітря (стаття 20 Закону України «Про охорону атмосферного повітря»).

Відповідно до Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005 № 76, прибудинкова територія повинна постійно утримуватися в чистоті, систематично очищатися від сміття, тари, опалого листя. Спалювання всіх видів відходів на даній території домоволодінь і в сміттєзбірниках забороняється.

Відповідно до Правил утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затверджених наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 10.04.2006 № 105, на об’єктах благоустрою зеленого  господарства, зокрема забороняється:

-         вивозити і звалювати в не відведених для цього місцях відходи, сміття, траву, гілки, деревину, сніг, листя тощо;

-         спалювати суху рослинність, розпалювати багаття та порушувати інші правила протипожежної безпеки.

Спалювати листя категорично забороняється.

Листя, подрібнені гілки деревини рослин і трав'янисті рештки квітково-декоративних рослин та скошених газонних трав необхідно вивозити на спеціальні полігони або на відведені майданчики на підприємствах зеленого господарства для приготування компостів, садових земель та інших органічних добрив.

Протягом пожежонебезпечного періоду забороняється також випалювати траву та інші рослинні рештки на землях лісового фонду, а також на інших земельних ділянках, що безпосередньо примикають до лісу (у тому числі проводити сільськогосподарські пали) (Правила пожежної безпеки в лісах України, затверджені  наказом Державного комітету лісового господарства України від 27.12.2004 № 278).

Адміністративна відповідальність: штраф до 30,6 тис. грн.

13 квітня 2020 року Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з метою збереження довкілля щодо посилення відповідальності за дії, спрямовані на забруднення атмосферного повітря та знищення або пошкодження об’єктів рослинного світу», яким зокрема внесено зміни до статті 77 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП).

Відповідно до статті 77-1 КУпАП штраф за випалювання стерні, луків, пасовищ, ділянок із степовою, водно-болотною та іншою природною рослинністю, рослинності або її залишків та опалого листя на землях сільськогосподарського призначення, у смугах відводу автомобільних доріг і залізниць, у парках, інших зелених насадженнях та газонів у населених пунктах без дотримання порядку, встановленого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, складає:

- для громадян: 180 – 360 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (3060 – 6120 грн.);

- для посадових осіб: 900 – 1260 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (15300 – 21420 грн.).

Штраф за вищевказані дії, вчинені в межах територій та об’єктів природно-заповідного фонду, складає:

- для громадян: 360-720 неоподаткованих мінімумів доходів громадян  (6120 – 12240 грн.);

- для посадових осіб: 1260 – 1800 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (21420 – 30600 грн.).

 

Кримінальна відповідальність: можна потрапити за грати до 10 років

Згідно зі статтею 245 Кримінального кодексу України знищення або пошкодження лісових масивів, зелених насаджень навколо населених пунктів, вздовж залізниць, а також стерні, сухих дикоростучих трав, рослинності або її залишків на землях сільськогосподарського призначення вогнем чи іншим загальнонебезпечним способом караються:

- штрафом від 5400 до 9000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (91800 до 153000 грн.);

- або обмеженням волі на строк від двох до п’яти років;

- або позбавленням волі на той самий строк.

Ті самі дії, якщо вони спричинили загибель людей, масову загибель тварин або інші тяжкі наслідки караються позбавленням волі на строк від п’яти до десяти років.

Тому, у разі виявлення осіб, які спалюють сухе опале листя потрібно звернутися до поліції за цілодобовим викликом «102».

 

  • Куди звертатись у разі виявлення карантинних правопорушень громадянами та яка відповідальність чекає порушника?

 

Згідно статті 23 Закону України «Про Національну поліцію», поліція відповідно до покладених на неї завдань здійснює превентивну та профілактичну діяльність, спрямовану на запобігання вчиненню правопорушень. Вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень; припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення.

У разі виявлення карантинних правопорушень громадянами необхідно звертатись за цілодобовим викликом поліції «102».

 Статтею 44-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, що перебування в громадських будинках, спорудах, громадському транспорті під час дії карантину без вдягнутих засобів індивідуального захисту, зокрема респіраторів або захисних масок, що закривають ніс та рот, у тому числі виготовлених самостійно, тягне за собою накладення штрафу від десяти до п’ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

05 листопада 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради