«ДІДЖИТАЛ ВІЗА» - для криворіжців: про ЕЦП та КЕП
Створено: 2020-11-05 14:20:06Оновлено: 2020-11-05 14:24:03
Шановні криворіжці!
Звертаємо Вашу увагу на втрату чинності електронного цифрового підпису з 07.11.2020 року, але для того, щоб мати можливість підписувати електронні документи, подавати електронну звітність або електронні декларації та й взагалі мати повний доступ до діджитал-виміру особа має отримати кваліфікований електронний підпис. Поняття «кваліфікований електронний підпис» (КЕП) з’явилося з прийняттям Закону України від 05.10.2017 №2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги», та замінило собою поняття «електронного цифрового підпису» (ЕЦП). Відповідно до зазначеного Закону, який набув чинності 07.11.2018 року, електронний підпис – це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис, а КЕП – це удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа. Він призначений для використання фізичними та юридичними особами – суб’єктами електронного документообігу для підтвердження особи та для підтвердження цілісності даних в електронній формі. Видача КЕПів є довірчою послугою та надається в Акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК), які внесені до довірчого списку. До речі, ознайомитись з переліком кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг Ви можете на вебпорталі Центру «Віза» на сторінці «Публічні реєстри» (№123), в розділі «Послуги».
Перевірити достовірність КЕП та підтвердити цілісність електронного документу, на який накладено такий підпис, можна на офіційному сайті Центрального засвідчувального органу, яким Постановою КМУ від 18.09.2019 №856 призначено Міністерство цифрової трансформації України або на Порталі Дія. Для цього потрібно завантажити файл підписаного електронного документа та сертифікат електронного підпису, який був сформований при накладенні такого електронного підпису на електронний документ.
Важливим також є питання засобу електронної ідентифікації. Кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг можуть видавати їх на звичайному флеш-носії (можна принести свою флешку або купити в місці отримання електронного підпису) або на захищеному носії особистих ключів (це може бути, наприклад: захищений носій особистого ключа «Алмаз-1К» виробництва ПрАТ «Інститут інформаційних технологій» або захищений носій особистого ключа «Кристал-1» виробництва ПрАТ «Інститут інформаційних технологій». Також КЕП може зберігатися на сім-карті особи, у випадку отримання послуги MobileID або на ID-картці. До речі, звертаємо Вашу увагу на те, що особистий КЕП не можна передавати іншій особі, інакше вони будуть вважатися скомпрометованими, тобто недійсними.
А ще Вам може бути цікавим, що Постановою Кабінету Міністрів від 02.09.2020 №785 «Про реалізацію експериментального проекту щодо використання віддаленого кваліфікованого електронного підпису Смарт-Дія» буде впроваджено у мобільний застосунок «Дія» КЕП Смарт-Дія. Експеримент передбачає можливість віддаленої ідентифікації громадян за допомогою мобільного застосунку «Дія» для отримання кваліфікованого електронного підпису Смарт-Дія. Це означає, що користувачі «Дії» зможуть отримувати кваліфікований електронний підпис безкоштовно та повністю онлайн. Віддалена ідентифікація користувачів для формування першого кваліфікованого сертифіката здійснюватиметься на основі даних, що містяться в Єдиному державному демографічному реєстрі та єдиній інформаційній системі МВС, а також за допомогою технології розпізнавання обличчя FaceID. Протягом 6 місяців ці дані будуть використовуватися для формування короткострокового КЕПа у «Дії».
Ще раз акцентуємо увагу, що ті, хто отримав електронний цифровий підпис до набрання чинності Законом України «Про електронні довірчі послуги» мають змогу користуватися ним до 7 листопада поточного року, оскільки це регламентується вищезазначеним Законом, але тільки за умови, що такий ЕЦП є дійсним і якщо АЦСК, який його видавав не припинив свою діяльність і його сертифікат є чинним. Отримати інформацію про термін дії Вашого КЕПу можна завантаживши посилений сертифікат особистого КЕП з веб-сайту АЦСК, в якому Ви отримали КЕП. Після цього натиснути на сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші та у вікні, яке відкрилось, переглянути термін дії сертифікату КЕП. У разі, якщо термін дії сертифіката сплинув, Ви не зможете користуватись КЕП. Тоді Вам необхідно звернутись до АЦСК та отримати новий КЕП.
А також Постановою КМУ від 03.03.2020 №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» врегульовано питання використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Зокрема, вони можуть бути використані для здійснення електронної взаємодії, електронної ідентифікації та автентифікації фізичних, юридичних осіб і представників юридичних осіб навіть коли законодавством передбачено використання виключно КЕПів високого рівня захисту, крім органів державної влади, органів місцевого самоврядування, тощо, уповноважених на здійснення функцій державного реєстратора; використання на об’єктах критичної інфраструктури; вчинення е-правочинів нотаріального посвідчення.
Шановні користувачі вебпорталу Центру «Віза»!
Для Вашої зручності ідентифікація в особистому кабінеті здійснюється виключно за допомогою державного сервісу «Інтегрована система електронної ідентифікації», який має оновлений інтерфейс та вже скоро буде використовувати СМАРТ ДІЮ!
Користуйтеся сучасними сервісами нового покоління!
Контакти Центру адміністративних послуг «Віза»:
Тел. 0-800-500-459 (безкоштовно),
e-mail: [email protected],
05 листопада 2020