Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ЗРУЧНІ ПОСЛУГИ ЕЛЕКТРОННИХ СЕРВІСІВ

Створено: 2021-10-05 13:18:49Оновлено: 2021-10-05 13:25:24

КОМЕНТУЄ ДИРЕКТОР ДЕПАРТАМЕНТУ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ  ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛЮДМИЛА ЗЕЛЕНСЬКА

 

  • Як поновити договір оренди земельної ділянки?

Оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Отже, якщо строк, на який було укладено договір добігає кінця, орендарю необхідно визначитись щодо його поновлення.

У разі, якщо договір оренди було укладено після 16 липня 2020 (саме це дата набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству», відповідно до якого внесені суттєві зміни до земельного законодавства) і у ньому міститься умова щодо автоматичного поновлення - договір оренди землі вважається поновленим у разі відсутності заяви однієї із сторін про виключення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про поновлення договору. У цьому разі після настання відповідної дати закінчення дії договору державна реєстрація речового права продовжується на той самий строк.

Але зверніть увагу, умова щодо поновлення договору не може встановлюватися в договорі оренди землі, щодо земельних ділянок державної та комунальної власності, крім випадків, якщо на таких земельних ділянках розташовані будівлі або споруди, що перебувають у власності орендаря земельної ділянки.

Поновлення договорів оренди землі, укладених до 16 липня 2020 року, а також тих, що не містять умови про автоматичне поновлення, здійснюється на умовах, визначених такими договорами, за правилами, чинними на момент їх укладення.

У цьому випадку після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк. При цьому орендар має належно виконувати свої обов'язки за договором та повідомити про намір поновити договір оренди землі орендодавця у строк, установлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до його спливу.

Отже, для поновлення діючого договору оренди, який укладено з Криворізькою міською радою орендарю необхідно подати через Центр «Віза» лист-повідомлення щодо бажання поновити договір оренди та інші необхідні документи. Вичерпна інформація щодо послуги «Видача рішення міської ради про поновлення діючого договору оренди земельної ділянки комунальної власності» розміщена на вебпорталі Центру https://viza.kr.gov.ua/ у розділі Земельні питання / Рішення міської ради/ Код послуги 03-05.

Своєчасне та правильне оформлення земельних відносин є запорукою захисту прав власників та користувачів землі, особливо після відкриття ринку землі.

  • Як приватизувати земельну ділянку?

Кожен громадянин України має право на отримання у власність земельної ділянки для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка). Вона може бути обмеженого розміру: у селах - не більше 0,25 гектара, в селищах - не більше 0,15 гектара, в містах - не більше 0,10 гектара.   

Отже, якщо у власності громадянина знаходиться житловий будинок, право власності на який оформлено належним чином, для оформлення права власності на таку земельну ділянку першим кроком є отримання рішення Криворізької міської ради щодо передачі у власність земельних ділянок.

Для цього потрібно звернутись до Центру «Віза» з відповідною заявою, технічною документацією із землеустрою та витягом з ДЗК, який підтверджує реєстрацію земельної ділянки у Державному земельному кадастрі – тобто земельна ділянка повинна мати кадастровий номер.

 Та часто буває, що земельній ділянці не присвоєно кадастровий номер. Що робити в такому випадку? Присвоєння кадастрового номеру є результатом державної реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі. Послуга «Державна реєстрація земельної ділянки з видачею витягу з Державного земельного кадастру», яка також входить до переліку послуг, що надаються через Центр адміністративних послуг «Віза» відділом у Криворізькому районі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області. Підставою для здійснення державної реєстрації земельної ділянки є власне розроблена на замовлення набувача права технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), якщо мова йде про земельну ділянку, на якій розташований житловий будинок, право власності на який зареєстроване в установленому законом порядку.

Для замовлення документації із землеустрою та електронного документу необхідно звернутися до юридичних або фізичних осіб-підприємців, які виконують роботи із землеустрою в м. Кривий Ріг. З їх переліком та контактними даними можна ознайомитись на вебпорталі Центру «Віза» http://viza.kr.gov.ua.

Крім того, отримання вказаної послуги передбачено також онлайн, та здійснюється розробником документації із землеустрою, з яким буде укладено відповідний договір, через портал електронних сервісів Держгеокадастру. В результаті цього, на підтвердження реєстрації земельної ділянки у Державному земельному кадастрі замовник документації із землеустрою отримує витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, що містить всі відомості про відповідну земельну ділянку, зокрема її кадастровий номер. Термін надання цієї послуги на сьогодні зменшено з 14  до 7 робочих днів.

Останнім кроком у процесі приватизації земельної ділянки є реєстрація права власності на неї у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Для цього заявник може звернутись особисто або через представника, повноваження якого оформлені нотаріально посвідченою довіреністю до Центру «Віза», надавши адміністратору рішення Криворізької міської ради про передачу земельної ділянки у власність та квитанцію про сплату адміністративного збору (на сьогодні це 230грн.). Адміністратор сформує у відповідному реєстрі заяву, роздрукує її для підпису заявником та передасть суб’єкту надання послуги - управлінню з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради. Термін надання послуги 5 робочих днів. Як результат - замовник послуги отримує витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно на підтвердження проведених реєстраційних дій.

  • Графік роботи Центру «Віза»

На період дії карантинних обмежень прийом адміністраторами замовників послуг та видача готових документів у всіх підрозділах Центру «Віза» здійснюється з 8.00 до 15.30 з понеділка по п’ятницю (а у Головному офісі ще й у суботу, крім паспортних питань, видачі посвідчень водія та реєстрації транспортних засобів, державної реєстрації нерухомого майна та бізнесу за скороченими процедурами), виключно за попереднім записом (у період карантину – з перервою на обід з 12.30 до 13.00 для вологого прибирання та дезінфекції).

 

КОМЕНТУЄ ЗАСТУПНИК  НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ З ПИТАНЬ РЕЄСТРАЦІЇ ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЛОЛІТА КІЙЛО

 

  • Як здійснюється перевірка інформації в єдиній державнійелектронній системі у сфері будівництва?

У разі подання заявником технічного паспорту на об’єкт нерухомого майна чи об’єкт незавершеного будівництва державним реєстратором прав на нерухоме майно з 01 серпня 2021 року має забезпечуватись перевірка інформації Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва про результати проведення технічної інвентаризації. При цьому, законодавством не встановлено будь-яких винятків в залежності від дати проведення технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна чи складання відповідного технічного паспорта – таке офіційне роз’яснення надало Міністерство юстиції України.

З 01.09.2021 року запрацювала інформаційна взаємодія Державного реєстру речових прав на нерухоме майно з Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва – відтепер відомості про результати технічної інвентаризації перевіряються державними реєстраторами Криворізького міськвиконкому онлайн – в режимі реального часу.

  • Як скористатися послугою електронна «ПРОПИСКА» на порталі «ДІЯ»?

Все, що потрібно, – це перейти до особистого кабінету на порталі «Дія» за допомогою електронного підпису, обрати послугу «Реєстрація місця проживання» та заповнити коротку заяву (Вам знадобиться тільки ID-паспорт, після прийняття відповідного закону — або  ID-паспорт, або паспорт-книжечка). Все повністю онлайн не виходячи з дому за 10-15  хвилин!

Якщо Ви власник житла, то реєстрація пройде автоматично (але тільки в тому випадку, якщо нерухомість включена до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно). Якщо ж Ви орендуєте квадратні метри, то їх власнику на електронну пошту або в додаток «Дія» (якщо людина його встановила і активувала) прийде посилання-підтвердження, за допомогою якої надається згода на Вашу реєстрацію.

Дані про нове місце проживання автоматично з’являться в реєстрі. Послуга буде надана протягом доби.

  • Яка передбачена відповідальність за несвоєчасне подання інформації про кінцевих бенефіціарних власників?

Неподання або несвоєчасне подання державному реєстратору інформації про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи або про його відсутність, або документів для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи - тягнуть за собою НАКЛАДЕННЯ ШТРАФУ на керівника юридичної особи або особу, уповноважену діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), від однієї тисячі до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (відповідно до статті 166-11 КУпАП).

05 жовтня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради