ЗАПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ ВИКОНКОМУ МІСЬКОЇ РАДИ У ПРЯМОМУ ЕФІРІ 1520
Створено: 2021-03-05 11:07:35Оновлено: 2021-03-05 11:15:45
Продовжуємо фахові консультування криворіжців на «прямих телефонах» у Контакт-центрі м. Кривого Рогу. На цьому тижні питали про таке: актуальний порядок призначання та виплат соціальних допомог, як правильно оформити трудові відносини, чи можливо зареєструвати бізнес у районних виконкомах міста, як отримати допомогу багатодітній родині.
Тепер про ці та інші питання докладніше.
На декілька актуальних питань відповіла директор департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради Інеса Благун.
Я є матір’ю дитини з інвалідністю, отримую на дитину державну допомогу. У січні цього року отримала більше коштів. Прошу роз’яснити чи буду отримувати допомогу в такому розмірі постійно, чи це одноразова виплата?
Урядом прийнято постанову, якою в новій редакції затверджено Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги дітям з інвалідністю та особам з інвалідністю з дитинства. Зокрема, для вказаної категорії визначені нові розміри допомоги на догляд, які залежать від встановленого чинним законодавством прожиткового мінімуму для відповідних груп населення.
У зв’язку з цим районними управліннями праці та соціального захисту населення у січні автоматично проведено перерахунки державної допомоги на догляд, у тому числі і дітям з інвалідністю.
Довідково: з 1 січня 2021 року надбавку на догляд збільшено, а саме:
- з 1326,75 грн до 2653 грн особі з інвалідністю з дитинства І групи, віднесеній до підгрупи А;
- з 884,5 грн до 1769 грн особі з інвалідністю з дитинства І групи, віднесеній до підгрупи Б.
- з 265,35 грн до 1326 грн одинокій особі з інвалідністю з дитинства II або III групи, яка за висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я потребує постійного стороннього догляду;
- з 1921 грн до 2881,5 грн на дитину з інвалідністю віком до 6 років, віднесену до підгрупи А;
- з 2395 грн до 3592,5 грн на дитину з інвалідністю віком від 6 до 18 років, віднесену до підгрупи А.
- Як правильно оформити свої трудові відносини?
Порядок офіційного працевлаштування наступний:
- написання особистої заяви про працевлаштування;
- ознайомлення під підпис з Наказом або ж Розпорядженням про прийняття на роботу;
- у разі працевлаштування до фізичної особи - підприємця, обов’язково має бути укладено Трудовий договір в письмовій формі (один екземпляр має зберігатися у найманого працівника);
- ознайомлення з правами та обов’язками (посадова інструкція) та колективним договором (за наявності);
- роботодавець зобов’язаний повідомити податкову про працевлаштування найманого працівника (подати Повідомлення про прийняття працівника на роботу);
- внесення до трудової книжки найманого працівника запису про працевлаштування.
- Як самостійно перевірити легальність свого працевлаштування?
Перевірити офіційність свого працевлаштування можна звернувшись до відділення Пенсійного фонду України нашого міста та отримавши довідку за Формою ОК-7. Якщо в ній ви побачите нулі – бийте тривогу! Адже це свідчить про те, що роботодавець не сплачує за вас страхові внески.
Довідку за Формою ОК-7 ви можете брати хоч і щомісяця, адже ніхто не заважає роботодавцю, аби приспати вашу пильність, спочатку офіційно оформити ваші трудові відносини, а потім їх розірвати в односторонньому порядку. Разом з цим, зареєструвавшись в особистому кабінеті на офіційному веб-порталі Пенсійного фонду України, ви зможете самостійно відстежувати щомісячні відрахування страхових внесків вашим роботодавцем.
Хочу звернути увагу, що довідка за Формою ОК-7 видається особисто конкретній особі тільки за наявності оригіналів паспорту та ідентифікаційного коду.
У разі порушення відносно вас трудового законодавства – терміново звертайтеся до інспекції з питань праці та зайнятості департаменту соціальної політики виконкому Криворізької міської ради за адресою: вул. Героїв АТО, 30, (приміщення ПАТ «Укртелеком»), каб. 307, тел.: 0678383839 або 92-02-24 де вам зможуть надати кваліфіковану допомогу у захисті ваших соціальних прав.
Начальнику управління житлової політики та природних монополій департаменту розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради Світлані Сереженко були задані наступні питання:
де можна ознайомитися з переліком необхідних документів для переведення квартири із житлового фонду в нежитловий?
Для переведення квартири до нежитлового фонду можливо ознайомитися з переліком необхідних документів на офіційному веб сайті Криворізької міської ради в розділі «Підрозділи виконкому», в підрозділі «Департамент адміністративних послуг», в підрозділі «Центр адміністративних послуг «Віза», в підрозділі «Муніципальні онлайн послуги», в підрозділі «Майно», в підрозділі «Переведення в нежитловий фонд» або за посиланням http://surl.li/lzhy.
- Чи потрібен акт з висновком комісії виконкому районної у місті ради про результати обстеження та визначення можливості переведення приміщення до нежитлового фонду під певний об’єкт бізнесу?
На теперішній час відпала потреба в акті з висновком комісії виконкому районної у місті ради про результати обстеження та визначення можливості переведення приміщення до нежитлового фонду під певний об’єкт бізнесу.
- Як ознайомитися з формою протоколу загальних зборів власників та співвласників будинку, в якому вирішується питання переведення квартири до нежитлового фонду?
Форма протоколу загальних зборів власників та співвласників затверджена Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 25 серпня 2015 року №203 (https://cutt.ly/ZlzevtM).
- Який відсоток згоди власників будинку на переведення квартири в нежитловий фонд потрібно надати?
Для вирішення питання щодо переведення квартири до нежитлового фонду надається оригінал протоколу загальних зборів, в якому власники та співвласники квартир та нежитлових приміщень проголосували «за» у кількості не менше ніж 75 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень будинку (Закон України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку»).
Актуальними залишаються питання організації освітнього процесу в закладах освіти міста на які відповідала директор департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міської ради Тетяна Кріпак.
Які заклади ЗЗСО планують бути перепрофільовані у 2021 році?
Відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту (2020) рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.
У 2021 році планується перепрофілювати 12 закладів загальної середньої освіти міста із статусу загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів на «гімназію» зі структурним підрозділом «початкова школа», а саме: (КЗШ №№ 17, 50, 51, 59, 66, 89, 93, 102, 112, 116, 121, КСШ № 70).
- Процес створення академічних ліцеїв на базі закладів загальної середньої освіти міста.
Триває процес створення мережі комунальних ліцеїв академічного спрямування. На території міста їх планується 26 міського та обласного підпорядкування:
Довгинцівський район – КНВК №81, 129, Криворізька педагогічна гімназія;
Інгулецький район – КГ № 127, КЗШ № 115, Інгулецький ліцей;
Металургійний район – КГ № 95, КСЗШ № 4;
Покровський район – Криворізький Покровський ліцей, КГ № 49, КСШ №71, Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді;
Саксаганський район – Криворізький природничо-науковий ліцей, КНВК № 35, КСШ № 107, КЗШ №113, 119, Криворізький ліцей «Гранд», Криворізький ліцей-інтернат з посиленою військово-фізичною підготовкою;
Тернівський район – КНВК «ЗНЗ-Тернівський ліцей», Криворізька Тернівська гімназія, Криворізький ліцей «Джерело»;
Центрально-Міський район – Криворізький Центрально-Міський ліцей, Криворізька Центрально-Міська гімназія, КСШ № 20, КЗШ № 123.
Саме у цих закладах буде здійснюватися набір учнів у 10-ті класи на 2021/2022 навчальний рік.
- Етапи приведення установчих документів наявної мережі закладів загальної середньої освіти у відповідність до вимог чинного законодавства України.
У нашому місті 134 заклади загальної середньої освіти. Наявні такі типи закладів як: загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів, спеціалізовані школи з поглибленим вивченням окремих предметів, НВК тощо. У новому законодавстві таких типів уже немає. Тому, органами місцевого самоврядування вживаються заходи щодо приведення у відповідність наявних типів ЗЗСО до вимог чинного законодавства України. Законодавством визначений перехідний п’ятирічний період до 2022 року.
І етап – 2020 рік – за минулий рік у нас перепрофільовано 38 ЗЗСО: (початкова школа – 3; гімназії – 34; НРЦ – 1 (для дітей з особливими освітніми потребами, зумовленими складними порушеннями розвитку).
ІІ етап – 2021 рік – заплановано 12 закладів.
ІІІ етап – 2022 рік – 83 закладів
До 01 вересня 2022 року процес приведення установчих документів закладів загальної середньої освіти до вимог Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» повинен бути завершений.
Начальник управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради Тамара Заклецька надала відповіді з питань державної реєстрації бізнесу.
Як отримати довідку про співвласників багатоквартирного будинку у Кривому Розі?
Інформація з Державного реєстру прав надається за заявою будь-якого власника (співвласника) у формі інформаційної довідки та містить актуальні на дату та час її надання відомості про зареєстровані речові права на житло, а також відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, який діяв з 2003
Для отримання такої довідки власнику квартири чи нежитлового приміщення у цьому будинку слід звернутися до державного реєстратора нерухомості виконкому Криворізької міської ради, що здійснює прийом громадян в Центрі адміністративних послуг «Віза» за адресою: м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, буд. 1, вікно № 11.
Перелік документів, які необхідно мати при собі:
- документи, що посвідчують особу;
- документи, що є підставою виникнення права власності на квартиру чи нежитлове приміщення в багатоквартирному будинку (якщо право власності не зареєстровано у Державному реєстрі прав).
Співвласникам багатоповерхівки, тобто власникам квартир та приміщень, надано право БЕЗОПЛАТНО одержувати інформацію про власників на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень.
- Які послуги з реєстрації бізнесу можна отримати у виконкомі міської ради?
- Чи можливо «прописатися» у житлі, що належить іншій особі?
«Прописка/виписка» залишається однією з найзапитуваніших послуг серед криворіжців. Якщо Ви проживаєте у домівці, власником якої є інша особа, «прописатись» можна за згодою того, хто володіє цим житлом.
Що для цього необхідно?
- по-перше, разом із власником нерухомості звернутися до відповідного «офісу прописки», що розташовані в кожному районі міста;
- надати документ, що підтверджує особу, а також правовстановлюючі документи на житло.
Якщо власник нерухомості не в змозі особисто надати згоду на реєстрацію місця проживання в своєму житлі, законодавством передбачена можливість надати до «офісу прописки» нотаріально посвідчену згоду власника.
Директор департаменту у справах сімї, молоді та спорту виконкому Криворізької міської ради Світлани Лавренко також відповіла на декілька актуальних питань.
-
- Які є пріоритетні форми влаштування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування? За умови втрати дитиною батьківського піклування відповідний орган опіки та піклування вживає вичерпних заходів щодо влаштування дитини в сім'ї громадян України - на усиновлення, під опіку або піклування, у прийомні сім’ї, дитячі будинки сімейного типу. До закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, незалежно від форми власності та підпорядкування, дитина може бути влаштована в разі, якщо з певних причин немає можливості влаштувати її на виховання в сім’ю. Влаштування дитини до закладу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, не позбавляє органи опіки та піклування за місцем походження та за місцем перебування дитини від обов'язку продовжувати діяльність щодо реалізації права цієї дитини на сімейне виховання.
- Хто має право на повне державне забезпечення в навчальних закладах?
Право на повне державне забезпечення в навчальних закладах мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, віком до вісімнадцяти років та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, при продовженні навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів.
05 березня 2021