НАЙПОШИРЕНІШІ ПИТАННЯ, ЩО ВИНИКАЮТЬ ПІД ЧАС РЕЄСТРАЦІЇ МІСЦЯ ПРОЖИВАННЯ
Створено: 2018-02-05 14:50:25Оновлено: 2018-02-05 14:51:00
Враховуючи побажання криворіжців, виконавчий комітет Криворізької міської ради доводить до відома мешканців міста інформацію щодо окремих питань, які стосуються «прописки» та «виписки» у формі запитань та відповідей.
1. Якими нормативно-правовими документами регламентується реєстрація місця проживання?
- Порядок реєстрації місця проживання визначено Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 №207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру»;
- Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні»;
- Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні»;
- Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг»;
- Закон України «Про військовий обов’язок і військову службу»;
- Житловий Кодекс України;
- Сімейний Кодекс України;
- Цивільний Кодекс України тощо.
2. Скільки часу дається людині, яка переїхала на нове місце проживання для того, щоб зареєструватися?
Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання.
3. Яка відповідальність передбачена за порушення терміну, наданого для реєстрації місця проживання?
Відповідно до статті 197 Кодексу України про адміністративні правопорушення громадянину, який порушив термін реєстрації вперше, загрожує попередження. Якщо ж таке правопорушення повториться при наступній зміні місця проживання протягом року, то тоді вже накладається штраф від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
4. Куди слід звертатися для того, щоб зареєструвати місце проживання?
Документи для здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування особи подаються до органу реєстрації місця проживання громадян при виконавчих комітетах районних у місті рад.
Особа може доручити в установленому законодавством порядку подати заяву про реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання відповідній посадовій особі виконавців послуг з управління (утримання) багатоквартирного будинку (гуртожитку), об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельного кооперативу, управителю багатоквартирного будинку за місцем її проживання. Крім того, за реєстрацією місця проживання можна звернутися до органів соціального захисту населення, відділів реєстрації актів цивільного стану громадян (при оформленні свідоцтва про народження дитини) та спеціальних установ, які надають соціальні послуги безпритульним.
5. Чи потрібно звертатись до військових комісаріатів при зміні реєстрації місця проживання?
Органи виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію місця проживання чи перебування осіб, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад зобов'язані здійснювати реєстрацію за місцем проживання або перебування чи зняття з реєстрації призовників, військовозобов’язаних та резервістів лише в разі наявності в їхніх військово-облікових документах позначок військових комісаріатів відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання.
Призовники та військовозобов'язані після зняття/постановки на військовий облік у військовому комісаріаті надають військово-облікові документи в органи виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання чи перебування осіб.
Тому призовникам та військовозобов'язаним необхідно, в першу чергу, знятись/стати на військовий облік у військовому комісаріаті, а вже потім звертатися до органів виконавчої влади, що здійснюють реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання чи перебування осіб.
6. Які документи потрібні для реєстрації?
Для реєстрації місця проживання заявник повинен подати:
ü заяву;
ü документ, до якого вносяться відомості про місце проживання. Це може бути паспорт громадянина України у формі книжечки або ID-паспорта, тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист. Для реєстрації проживання дітей, віком до 16 років - подається свідоцтво про народження;
ü квитанцію про сплату адміністративного збору.
При реєстрації місця проживання одночасно зі зняттям з попереднього місця проживання адміністративний збір стягується тільки за одну адміністративну послугу і зараховується до місцевого бюджету за новим місцем проживання.
ü документи, що підтверджують право особи на проживання в даному житлі. Це можуть бути: ордер, свідоцтво про право власності, договір найму (піднайму, оренди), рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання або інші документи. У разі відсутності зазначених документів реєстрація місця проживання особи здійснюється за згодою власника/співвласників житла, наймача та членів його сім’ї.
ü військовий квиток або посвідчення про приписку (для громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку);
ü заяву про зняття з реєстрації місця проживання особи (у разі здійснення реєстрації місця проживання одночасно із зняттям з реєстрації попереднього місця проживання).
У разі подання заяви представником особи, крім зазначених документів, додатково подається документ, що посвідчує особу представника та документ, що підтверджує повноваження особи як представника, крім випадків, коли заява подається законними представниками малолітньої дитини - батьками (усиновлювачами).
7. Чи може власник житла самостійно зняти з реєстрації осіб, які зареєстровані у цьому житловому приміщенні?
Це залежить від того, на яких підставах ці люди там проживають (зареєстровані). Якщо існує, наприклад, рішення суду, що дає право комусь жити в певному приміщенні, то право на проживання зберігається до тих пір, поки це рішення є чинним.
Якщо мешканці зареєстровані в приміщенні на основі договору оренди, то, відповідно, право на реєстрацію зберігається за ними до закінчення терміну договору. Після цього власник житла може їх зняти з реєстрації місця проживання. А до закінчення терміну дії договору ̶ виключно за рішенням судових органів.
Якщо реєстрація здійснювалася на підставі згоди власника житла, зняття з реєстрації без згоди особи здійснюється на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, про позбавлення права користування житловим приміщенням, про виселення або про зняття з реєстрації місця проживання.
8. Як зареєструвати місце проживання дитини?
Особа, яка досягла 14-ти років, вільно обирає собі місце проживання, за винятком обмежень, які встановлюються законом.
Місцем проживання фізичної особи віком від 10 до 14 років є місце проживання її батьків (усиновлювачів) або одного з них, з ким вона проживає, опікуна або місцезнаходження навчального закладу чи закладу охорони здоров'я тощо, в якому вона проживає, якщо місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.
У разі спору місце проживання фізичної особи у віці від десяти до чотирнадцяти років визначається органом опіки та піклування.
У разі реєстрації місця проживання батьків за різними адресами, місце проживання дитини, яка не досягла 14 років, реєструється разом з одним із батьків за письмовою згодою другого з батьків у присутності особи, яка приймає заяву, або на підставі засвідченої в установленому порядку письмової згоди другого з батьків (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування).
Що стосується реєстрації місця проживання новонароджених дітей, то батькам, щоб виконати цю формальність, дається три місяці з дня народження дитини.
За бажанням батьків чи одного з них документи для реєстрації місця проживання новонародженої дитини можуть бути подані через органи державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини.
Також є можливість зареєструвати місце проживання новонародженої дитини через органи соціального захисту населення одночасно з подачею заяви на державну допомогу при народженні дитини.
9. Чи можуть батьки зареєструвати дитину без згоди інших співвласників їхнього житла?
При реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою реєстрації місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників, документи, що підтверджують право на проживання в житлі, згода власника/співвласників житла не вимагаються.
10. Яким чином інформація про місце реєстрації вноситься до нового ID-паспорта?
З початку 2016 року в Україні видаються сучасні паспорти у вигляді ID-карт. Сьогодні їх отримують громадяни, яким виповнилося 14 років. Інформація про місце проживання вноситься до безконтактного електронного носія, який встроєно у такий паспорт, у разі наявності робочих станцій та підключення органу реєстрації до Єдиного державного демографічного реєстру. У разі не підключення органу реєстрації до Реєстру особі видається довідка про реєстрацію або зняття з реєстрації місця проживання, а внесення інформації до безконтактного електронного носія здійснюється територіальним підрозділом ДМС на підставі такої довідки.
Ми працюємо для Вас!
Наші контакти:
• Управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради:
м. Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, буд. 30; тел. 92-03-34, 92-03-22, 74-29-49; e-mail: [email protected].
• Центр адміністративних послуг «Віза»: м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1; «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»- 0-800-500-459; e-mail: [email protected].
05 лютого 2018