Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта

Створено: 2025-03-04 07:51:11Оновлено: 2025-03-04 07:54:42

Увага! На публічне ознайомлення виноситься звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 27.06.2023 №2015 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 “Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу”», підписаний постійними комісіями Криворізької міської ради з питань підприємництва – 26.02.2025; земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста; планування бюджету, економіки та регуляторної політики – 27.02.2025.

ЗВІТ

про повторне відстеження результативності

регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради

від 27.06.2023 №2015 «Про внесення змін до рішення міської ради

від 26.05.2021 №506 Про встановлення ставок плати за землю

та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу»

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого від-стежується: рішення Криворізької міської ради від 27.06.2023 №2015 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 “Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу”».

2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.

3. Цілі прийняття регуляторного акта:

забезпечення соціально-економічного розвитку міста, регулювання земельних відносин;

використання земельного ресурсу в інтересах Криворізької міської територіальної громади;

адаптація податкового навантаження до економічного стану в державі;

отримання збалансованих бюджетних надходжень для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.01.2025 до 03.02.2025.

5. Тип відстеження: повторне.

6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта: повторне відстеження здійснюється з метою оцінки ступеня досягнення визначених регуляторним актом цілей шляхом аналізу показників чисельності платників за землі громадської забудови й надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови за даними Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та через проведення консультацій з представниками громадськості й консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики щодо витрат суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаних з виконанням вимог регулювання*. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

*З метою здійснення оцінювання показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадськості та міської консультативної ради суб’єктів господарювання з питань містобудування, земельних відносин і рекламної діяльності.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результативність відстежувалася шляхом порівняння фактичних показників, установлених під час проведення заходів з повторного відстеження, з аналогічними, установленими під час базового відстеження, щодо чисельності платників за землі громадської забудови та надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови у 2022–2024 роках й інформації щодо розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами на виконанням вимог акта.

Крім кількісних показників для відстеження результативності регуляторного акта застосовується якісний показник – рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта: до кількісних показників належать: чисельність платників плати за землі громадської забудови, надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв'язку з виконанням вимог акта. Якісний показник – рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Кількість платників плати за землю, на яких поширюється регуляторний акт

За інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 06.03.2023 №8557/5/04-36-04-12-14, 17.01.2025 №2947/5/04-36-04-15-11) чисельність платників плати за землі громадської забудови у м. Кривому Розі становить станом на:

01.01.2022 – 2 452, з них фізичних осіб – 2 046, юридичних осіб – 406;

01.01.2023 – 2 606, з них фізичних осіб – 2 169, юридичних осіб – 437;

01.01.2024 – 2 628, з них фізичних осіб – 2 187, юридичних осіб – 441.

Аналіз показників кількості платників плати за землі громадської забудови на 01.01.2022, 01.01.2023 та 01.01.2024 свідчить про її збільшення станом на 01.01.2024 у порівнянні з аналогічними показниками, установленими під час базового відстеження.

Так на 01.01.2024 кількість платників плати за землі громадської забудови збільшилась у порівнянні з аналогічними показниками станом на:

01.01.2022 – на 176 осіб (2 628 – 2 452) за рахунок збільшення кількості платників – фізичних осіб на 141 особу та юридичних осіб на 35 осіб,

01.01.2023 – на 22 особи (2 628 – 2 606) за рахунок збільшення кількості платників – фізичних осіб на 18 осіб та юридичних осіб на 4 особи.

Надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю

Під час базового відстеження результативності регуляторного акта встановлено, що надходження до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови у 2022 році склали 162,50 млн грн, очікувані у 2023 році надходження прогнозувалися на рівні 235,17 млн грн; а в перший рік регулювання у 2024 році – 176,38 млн грн (листи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 25.02.2021 №3583/5/04-36-04-10-16, №3896/5/04-36-04-11-09).

При повторному відстеженні результативності регуляторного акта встановлено, що фактичні надходження коштів від плати за землі громадської забудови у 2023 році склали 214,43 млн грн; у 2024 році – 188,78 млн грн (листи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 17.01.2025 №2829/5/04-36-24-16-13, №2947/5/04-36-04-15-11).

У порівнянні з прогнозним показником, установленим під час проведення заходів з базового відстеження, фактичні надходження коштів від плати за землі громадської забудови у 2024 році зросли на 12,40 млн грн (188,78 – 176,38) за рахунок збільшення з 01.01.2024 кількості платників.

Таким чином, у порівнянні з показниками, що були розраховані на стадії розробки регуляторного акта, установлені при повторному відстеженні результативності регуляторного акта фактичні показники надходжень від плати за землі громадської забудови відповідають показникам, установленим під час базового відстеження.

Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв'язку з виконанням вимог акта

При розробці проєкту регуляторного акта на основі інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (лист від 06.03.2023 №8557/5/04-36-04-12-14) та консультацій з громадськістю обраховано витрати коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв’язку з виконанням вимог акта, а саме: витрати на отримання первинної інформації про вимоги регулювання та на сплату податків і зборів.    Розмір коштів, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, скоригований у зв’язку зі зміною розміру мінімальної заробітної плати у 2024 році, а час залишається незмінним.** За результатами повторного відстеження підтверджуються показники, визначені при розробці регуляторного акта та за період базового відстеження його результативності.

**У зв’язку зі зміною на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати, що становить на 01.01.2024 7 100,00 грн, у погодинному розмірі – 44,38 грн (7 100,00 грн / 160 год.), на 01.04.2024 – 8 000,00 грн, у погодинному розмірі – 50,00 грн (8 000,00 грн / 160 год.) обраховані витрати коштів на виконання вимог акта (розмір часу залишився незмінним), а саме розмір:

 коштів на отримання одним суб’єктом господарювання та/або фізичною особою первинної інформації про вимоги регулювання – 4,44 грн / 0,1 год (ураховуючи розмір мінімальної заробітної плати на 01.01.2024 7 100,00 грн); 5,00 грн / 0,1 год (ураховуючи розмір мінімальної заробітної плати на 01.04.2024 8 000,00 грн);

 

       коштів, що витрачені суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв'язку з виконанням вимог акта на сплату податків і зборів – 188,78 млн грн у перший рік регулювання у 2024 році. Визначено за інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи від 17.01.2025 №2829/5/04-36-24-16-13, №2947/5/04-36-04-15-11). Застосовується загальний розмір плати за землі громадської забудови, оскільки розрахунок його на одного суб’єкта господарювання є некоректним, що пов’язано із залежністю розміру плати за землю від площі, цільового призначення та нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки з урахуванням функціональних, зональних і локальних коефіцієнтів її місцезнаходження.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

Інформування суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акта відбулося шляхом його публікації в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 04.07.2023, тираж якої 12 280 примірників.

Крім того, рішення міської ради від 27.06.2023 №2015 розміщене 03.07.2023 на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, а також на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Копію ухваленого рішення направлено на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в установлений законодавством термін.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта є високим.

Робота з роз’яснення основних положень регуляторного акта, зокрема щодо особливостей плати за землі громадської забудови, проводиться на постійній системній основі як безпосередньо під час спілкування з окремими землекористувачами, так і через листування в письмовій і електронній формах. Інформація щодо основних положень регуляторного акта доводиться до відома учасників громадських заходів, що проводяться у виконкомі міської ради: нарад з представниками органів Державної податкової служби щодо забезпечення надходжень від плати за землю, зустрічей з громадськістю.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: рішення Криворізької міської ради від 27.06.2023 №2015 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 “Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу”» – регуляторний акт, розроблений згідно з нормами чинного законодавства України. З його ухваленням створено умови для використання земельного ресурсу в інтересах Криворізької міської територіальної громади, адаптації податкового навантаження до економічного стану в державі та отримання збалансованих бюджетних надходжень для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

Ураховуючи, що за результатами повторного відстеження результативності регуляторного акта підтверджуються показники, установлені під час базового відстеження його результативності, беручи до уваги необхідність подальшої підтримки суб’єктів господарювання в умовах триваючого воєнного стану, можна констатувати, що рішення Криворізької міської ради від 27.06.2023 №2015 «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 “Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу”» є актуальним. Разом з тим, ураховуючи звернення 3 державного пожежно-рятувального загону Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області, з метою сприяння діяльності органів і підрозділів Державної служби України з надзвичайних ситуацій виникла необхідність зниження ставки земельного податку для земель, призначених для їх розміщення, шляхом унесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу», зі змінами.

04 березня 2025

© 2009—2025, Виконком Криворізької міської ради