Порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг та розв`язання спорів
Створено: 2015-07-31 16:35:56Оновлено: 2015-07-31 16:41:54
Не всі мешканці міста свідомо ставляться до обов’язку вчасно сплачувати за постачання холодної води і водовідведення.
Закликаємо усіх городян усвідомити, що від вчасності та повноти оплати за спожиті комунальні послуги багато в чому залежить якість та повнота надання цих послуг.
Нагадуємо, відповідно до статті 19 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Звертаємо увагу мешканців міста на обов’язковість укладання договорів на надання комунальних послуг між споживачем надавачем (виконавцем) послуг, оскільки це дасть можливість у подальшому захистити свої права і інтереси.
У договорі визначаються істотні умови щодо предмету договору, права та обов’язки сторін, умови оплати за спожиті послуги, відповідальність сторін, порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг та розв'язання спорів.
Договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Радимо, у разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомити про це виконавця у письмовій формі.
У заяві-претензії зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Заяву-претннзію споживача обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів.
У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.
За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі – акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця.
У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг.
Відповідно до договору спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді.
Споживачі за власним вибором звертаються до суду за місцем свого проживання, або за місцем знаходження відповідача.
Позовна заява (форма й зміст) має повністю відповідати вимогам ст.119 Цивільного процесуального кодексу України.
До позовної заяви повинні бути додані необхідні документи – залежно від заявлених вимог (наприклад, договір, квитанції про оплату за комунальні послуги, заява-претензія до виконавця послуг, акт-претензія, висновки експертиз, довідка про повірку засобів обліку тощо).
Відділ з питань захисту прав споживачів
апарату міської ради і виконкому
31 липня 2015