Що таке електронна ідентифікація?
Створено: 2019-10-03 14:19:34Оновлено: 2019-10-03 14:23:17
З 02.10.2019 у мережі Інтернет громадяни, які вже підключили у мобільного оператора Київстар послугу електронної ідентифікації – MobileID (детальніше: https://kyivstar.ua/uk/sme/mobile-id), виклали скріншоти повідомлення від оператора, що з 08.10.2019 вартість користування послугою складатиме 0 грн.. Вітаємо доступність мобільної ідентифікації, яка в епоху діджіталізації допомагає легко і швидко впровадити електронну демократію в нашій країні!
Ваша Digital «Віза» спробує пояснити, що таке електронна ідентифікація і як нею скористатися.
Отже, якщо Ви звертаєтесь до установи, в якій потрібно підтвердити Вашу особу, Ви надаєте відповідний документ. На даний час, згідно чинного законодавства, документом, що посвідчує особу є: паспорт громадянина України, паспорт громадянина України для виїзду за кордон, дипломатичний паспорт, службовий паспорт, посвідчення особи моряка, службове посвідчення, посвідчення водія чи інший виданий державним органом документ, який має такі обов'язкові реквізити, як прізвище, ім'я, по батькові, фотокартку, підпис відповідальної посадової особи, відбиток печатки або штампу установи, яка видала документ, дату видачі.
Як же посвідчити особу в електронному просторі? На сьогодні на державному рівні впроваджена інтегрована система електронної ідентифікації (https://id.gov.ua/), що об’єднала всіх надавачів послуг електронної ідентифікації: електронний підпис, BankID, MobileID. Тому, згідно чинного законодавства, способи ідентифікації громадян в діджитал-просторі є:
- BankID: за допомогою даних з українського банку, де Ви обслуговуєтесь. Сервіс надається Національним банком України та можливий лише для клієнтів тих банків, які його підтримують. Перелік постійно оновлюється;
- MobileID: за допомогою Вашого оператора мобільного зв’язку, лише за умови, якщо Ваша SIM-карта містить електронний підпис. Для отримання такої SIM-карти слід звернутись до вашого мобільного оператора: обміняти наявну SIM-карту на нову та активувати її;
- електронний підпис: передбачає використання громадянином електронного підпису (особистого або юридичної особи), який має вигляд окремого файлу або зберігається на захищеному носії чи записаний на ID-картку. Електронний підпис за правовим статусом прирівняний до власноручного підпису або печатки. Якщо у Вас немає електронного підпису, його можна оформити в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК), пред'явивши паспорт та індивідуальний податковий номер (ІПН). Перелік АЦСК шукайте на порталі Центрального засвідчувального органу Мін’юсту: https://www.czo.gov.ua/ca-registry.
І ключове питання, навіщо потрібна електронна ідентифікація?
Відповідь доволі проста: для посвідчення особи в мережі Інтернет, зокрема для можливості користування електронними послугами або підписувати документи онлайн.
Для прикладу, на вебпорталі Центру «Віза» для Вас створений особистий кабінет, де знаходиться інформація щодо всіх Ваших звернень до «Візи»: дата і час, вид послуги за якою звернулися і її статус. Щоб його відкрити, потрібно лише ідентифікуватися зручним способом (електронний підпис, BankID, MobileID) через впроваджену державну інтегровану систему електронної ідентифікації!
Ми продовжуємо роботу над розширенням функцій в особистому кабінеті мешканця на вебпорталі «Візи» і після модернізації Ви зможете оцінювати якість наданої Вам послуги та коментувати новини. Тому, аби не проґавити новації Digital Візи, перевірте свій кабінет!
Наразі Ваша Digital Віза напрацьовує заходи з її розвитку на 2020 рік і тому чекаємо на Ваші побажання, пропозиції, зауваження на електронну пошту: [email protected] з темою «Ваша Digital Віза». Нам важлива Ваша думка!
Ми працюємо для Вас!
#ВсеБудеЦНАП!
Контакти Центру адміністративних послуг «Віза»:
тел. 0-800-500-459 (безкоштовно),
e-mail: [email protected]
03 жовтня 2019