Порядок оформлення прав на землю під багатоквартирним будинком за ОСББ у м. Кривий Ріг
Створено: 2017-10-03 15:31:11Оновлено: 2017-10-03 15:32:22
Значна частина співвласників багатоквартирних будинків цікавить питання, чи потрібно оформлювати права на землю під багатоквартирним будинком. На сьогоднішній день більшість земель під такими будинками (особливо це стосується старої забудови) узагалі не оформлена.
Виконавчий комітет Криворізької міської ради з метою покращення поінформованості мешканців міста стосовно земельних відносин наводить перелік переваг оформлення прав на землю під багатоквартирним будинком.
- Для місцевої влади оформлення прав на землю означає формування земельних ділянок як об’єктів оподаткування та визначення платників податку (власників відповідних земельних ділянок або землекористувачів). Отже, кожна оформлена земельна ділянка — це додаткові надходження до бюджету міста. Зауважимо, що власники квартир не є платниками земельного податку, платником є об’єднання співвласників багатоквартирного будинку чи житлово-будівельний кооператив.
- Якщо йдеться про нове будівництво, наявність оформленого права на землю є обов’язковою умовою для початку будівельних робіт.
- Для співвласників будинку оформлення прав на землю — це спосіб відгородитися (інколи буквально — навіть шляхом установлення паркана) як від формальних зазіхань на свою територію (відведення ділянок іншим особам), так і фактичного її використання сторонніми (установлення тимчасових споруд, паркування транспортних засобів тощо).
- Згідно із законодавством України, до будівельних робіт належить не лише нове будівництво, але й капітальний ремонт, реставрація, реконструкція. І якщо остання проводиться зі зміною зовнішніх геометричних розмірів фундаменту в плані, то для цього також потрібно мати оформлене право на земельну ділянку. Потреба в цьому виникає, зокрема, при намірі пристосувати приміщення на першому, другому чи цокольному поверхах для підприємницької діяльності. Звичайною умовою в цьому випадку є влаштування окремого входу, що, як правило, й означає зміну зовнішніх геометричних розмірів. І враховуючи кількість магазинів, відділень банків, перукарень, аптек й інших комерційних об’єктів у багатоквартирних жилих будинках, це питання часто стає досить нагальним.
Для оформлення прав на земельну ділянку під багатоквартирним будинком необхідно пройти сім кроків.
Крок перший: Ініціювання
Для отримання земельної ділянки у власність чи користування потрібно звернутися до виконавчого комітету Криворізької міської ради із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.
Крок другий. Отримання дозволу
Отримавши клопотання, виконком Криворізької міської ради розглядає його в місячний строк і надає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки чи мотивовану відмову в його наданні.
Крок третій. Розробка проекту
Розробити проект землеустрою можуть фізичні та юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням і в складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Крок четвертий. Реєстрація земельної ділянки
Сформована внаслідок розробки проекту землеустрою земельна ділянка має бути зареєстрована в Державному земельному кадастрі. Наслідком такої реєстрації будуть:
- присвоєння земельній ділянці унікального кадастрового номера;
- поява земельної ділянки на публічній кадастровій карті;
- отримання замовником витягу з державного земельного кадастру
Крок п’ятий. Погодження проекту
Проект землеустрою підлягає погодженню з відділом у Криворізькому районі Головного управлінням Держгеокадастру Дніпропетровської області та управлінням містобудування, архітектури та земельних відносин виконавчого комітету Криворізької міської ради.
Крок шостий. Затвердження проекту
Після отримання погодженого проекту землеустрою Криворізька міська рада приймає рішення про його затвердження та надання земельної ділянки у власність або постійне користування.
Крок сьомий. Реєстрація права на земельну ділянку
Для проведення реєстрації необхідно звернутися до Центру адміністративних послуг «Віза» чи управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради з наступними документами:
- витяг із Державного земельного кадастру;
- рішення відповідного органу про надання земельної ділянки у власність або постійне користування;
- документ, що підтверджує повноваження представника заявника, і документ, що посвідчує особу представника;
- документ про сплату адміністративного збору.
Державна реєстрація прав проводиться в строк, що не перевищує п’яти робочих днів.
За результатами реєстрації замовник отримує витяг із державного реєстру прав, який і підтверджує набуття права на землю.
Ми працюємо для Вас!
Контакти:
Управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради:
м. Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, буд. 30; тел. 92-03-34, 92-03-22, e-mail: [email protected].
Центр адміністративних послуг «Віза»: м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1; "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"- 0-800-500-459; e-mail: [email protected].
03 жовтня 2017