На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про базове відс-теження результативності регуляторного акта - рішення Криворізької місь-кої ради від 27.06.2018 №2816
На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про базове відстеження результативності регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році», ухвалений постійною комісією міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста 27.08.2019.
ЗВІТ
про базове відстеження результативності регуляторного акта –
рішення міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого від-стежується: рішення Криворізької міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році».
2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта:
- установлення ставок земельного податку, розмірів орендної плати та пільг зі сплати за користування земельними ділянками міста;
- забезпечення соціально-економічного розвитку міста, подальшого регулювання земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах територіальної громади міста;
- створення сприятливих умов для суб’єктів господарювання в питаннях орендного користування земельними ділянками;
- отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.07.2019 по 01.08.2019.
5. Тип відстеження: базове.
6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта: базове відстеження здійснюється з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта, шляхом аналізу показників щодо чисельності платників податку та надходжень до бюджету міста від плати за землю на підставі статистичних даних, наявних в департаменті регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради, за даними Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області та шляхом проведення консультацій з представниками громадськості й консультативно-дорадчих органів відносно здійснення державної регуляторної політики та витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регулювання*.
*З метою здійснення оцінювання показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадських організацій та міської галузевої ради під-приємців з питань містобудування, земельних відносин і рекламної діяльності.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результативність відстежувалася шляхом аналізу фактичних показників за 2018 рік і прогнозних показників на 2019 рік щодо чисельності платників податку - суб’єктів підприємницької діяльності, надходжень до бюджету міста від плати за землю, консультацій з представниками громадськості щодо розміру коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання на виконання вимог акта, та рівня поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта.
Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю.
Очікуваними вигодами внаслідок дії рішення міської ради є:
- у сфері інтересів територіальної громади – зменшення податкового навантаження на землекористувачів шляхом установлення пільг щодо земельного податку для земельних ділянок, зайнятих індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб, а також унаслідок установлення пільг органам місцевого самоврядування. Розвиток інфраструктури, збільшення кількості робочих місць; спрямування фінансового ресурсу, отриманого за рахунок забезпечення стабільних податкових надходжень від плати за землю, на вирішення соціальних проблем населення;
- у сфері інтересів суб’єктів господарювання – установлення ставок плати за користування земельними ділянками міста з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель;
- у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – удосконалення системи місцевого оподаткування, підвищення рівня використання економічних ресурсів міста, забезпечення надходжень до бюджету міста від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта
До кількісних показників належать: чисельність платників податку, надходження коштів до бюджету міста від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта. До вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю.
Кількість платників плати за землю, на яких поширюється регуляторний акт
За інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області станом на 01.01.2019 у м. Кривому Розі чисельність платників плати за землю - суб’єктів підприємницької діяльності становить 1 809 (листи Криворізького північного управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 20.02.2019 №2227/9/04-36-57-43-10, Криворізького південного управління Головного управління ДФС у Дніпропетровській області від 02.04.2019 №39035/10/04-36-56-44), що на 7 осіб більше від кількості, прогнозованої в аналізі регуляторного впливу проекту рішення міської ради (далі – АРВ). Таким чином, фактичний показник кількості платників плати за землю - суб’єктів підприємницької діяльності, на яких поширюється регуляторний акт, характеризується стабільністю та відповідає показнику, визначеному під час проведення АРВ.
Надходження коштів до бюджету міста від плати за землю
За інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області надходження коштів до бюджету міста від плати за землю складають за базовий період з 01.01.2019 по 01.07.2019 – 779,5 млн. грн. (при прогнозованому показнику в АРВ – 551,2 /на рік – 1 102,4/). Таким чином, фактичні надходження від плати за землю за базовий період у порівнянні з прогнозованими у АРВ збільшилися на 228,3 млн. грн.
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта
При розробці проекту регуляторного акта на 2019 рік на основі інформації Криворізьких управлінь Головного управління ДФС у Дніпропетровській області за результатами декларування податкових зобов’язань з плати за землю землекористувачами міста (листи від 08.02.2018 №922/9/04-36-08-01-14, 28.03.2018 №6364/9/04-83-07 та №194/9/04-82-07-68) та консультацій з громадськістю обраховано витрати коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання у зв’язку з виконанням вимог акта, а саме: витрати на сплату податків і зборів та на ознайомлення з вимогами регуляторного акта (0,2 год / 5,22 грн).**
**Витрати на ознайомлення з вимогами регуляторного акта в розмірі 5,22 грн визначено за формулою: витрати часу на отримання інформації про регулювання (0,2 год) Х вартість часу суб’єкта підприємництва (26,08 грн/год). Для розрахунку витрат використовується орієнтовний мінімальний розмір заробітної плати (лист Міністерства фінансів України від 01.08.2017 №05110-14-21/20701), орієнтовна мінімальна заробітна плата 4 173 грн, у погодинному розмірі - 4 173 грн / 160 год = 26,08 грн/год.
Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта
Інформування суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акта відбулося шляхом його опублікування в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 10.07.2019, тираж якої 16 510 примірників, та розміщення 04.07.2019 на офіційному веб-сайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика» розділу «Інформаційна база» www.kr.gov.ua. Копію ухваленого рішення направлено на адресу Головного управління ДФС у Дніпропетровській області в установлений законодавством термін.
Робота з роз’яснення основних положень регуляторного акта, зокрема щодо особливостей плати за землю у 2019 році, проводиться на постійній та системній основі як безпосередньо при спілкуванні з окремими землекористувачами, так і через листування у письмовому й електронному вигляді (через офіційний веб-портал «Криворізький ресурсний центр») та засоби масової інформації. Консультації із зазначених питань надаються фахівцями виконкому міської ради в Центрі адміністративних послуг «Віза» щотижня відповідно до встановленого графіка. Крім того, інформація щодо основних положень регуляторного акта доводиться до відома учасників громадських заходів, що проводяться у виконкомі міської ради: на громадських слуханнях з обговорення регуляторних актів – рішень міської ради, нарад з представниками органів державної фіскальної служби щодо забезпечення надходжень з плати за землю, семінарів з суб’єктами господарювання, зустрічей з громадськістю.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей
Рішення міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році» – регуляторний акт, який розроблено згідно з нормами чинного законодавства України. З прийняттям цього регуляторного акта в місті створені сприятливі умови для використання земельного ресурсу в інтересах територіальної громади міста, запобігання втратам міського бюджету, раціонального та ефективного використання земельних ділянок, забезпечення правового врегулювання майнових відносин членів територіальної громади. Встановлення розмірів ставки земельного податку й орендної плати за користування земельними ділянками у відсотках від нормативної грошової оцінки земель міста враховує вимоги діючого податкового та антимонопольного законодавства щодо залежності розміру обов’язкових податкових платежів від містобудівної цінності й напрямків господарського використання земель.
За результатами відстеження результативності регуляторного акта підтверджуються показники, визначені для при його розробці під час проведення АРВ.
Ураховуючи вищевикладене, рішення міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році» є актуальним.
30 серпня 2019