ЗВІТ про періодичне відстеження результативності регуляторного акта
Створено: 2020-03-30 14:51:49Оновлено: 2020-03-30 14:57:22
ЗВІТ
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення міської ради від 23.12.2009 № 3645 «Про затвердження Правил утримання домашніх та інших тварин і поводження з ними у м. Кривому Розі»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення міської ради від 23.12.2009 №3645 «Про затвердження Правил утримання домашніх та інших тварин і поводження з ними у м. Кривому Розі».
2. Виконавець заходів з відстеження: Департамент розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта: урегулювання правових відносин між органами місцевого самоврядування, громадянами, організаціями, установами та підприємствами, які утримують собак, кішок та інших тварин.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 29.01.2020 до 02.03.2020.
5.Тип відстеження: періодичне.
6. Методи одержання результатів відстеження:
Для періодичного відстеження результативності регуляторного акта з метою оцінки ступеня досягнення визначених ним цілей використовувався моніторинг статистичних даних Криворізької міжрайонної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Головного управління статистики у Дніпропетровській області, виконкомів районних у місті рад. Порівняльний аналіз фактичних показників за періодичний період 29.06.2019–26.12.2019 здійснювався з аналогічним періодом повторного відстеження 29.06.2016–26.12.2016.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність дії, а також способи їх одержання:
Відстеження результативності дії регуляторного акта здійснювалося департаментом розвитку інфраструктури міста виконкому Криворізької міської ради за показниками рівня поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта, даними Криворізької міжрайонної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів щодо кількості зареєстрованих, щеплених і карантинованих тварин, Головного управління статистики у Дніпропетровській області відносно витрат суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, пов'язаних з ознайомленням з регуляторним актом, виконкомів районних у місті рад щодо кількості адміністративних протоколів, складених на власників домашніх тварин за порушення Правил утримання домашніх та інших тварин і поводження з ними у м. Кривому Розі (надалі – Правила), витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного контролю.
8 . Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
Кількісні показники
|
Одиниці виміру
|
Повторне відстеження |
Період періодичного відстеження |
|
|||
29.06.2016–29.12.2016 |
29.06.2019–26.12.2019 |
||
Зареєстрованих тварин |
од. |
8 675 |
8 176 |
Щеплених тварин |
од. |
8 675 |
10 083 |
Карантинованих тварин |
од. |
247 |
153
|
За аналізом кількісних показників за періодичний період у порівнянні із зазначеним аналогічним періодом повторного відстеження результативності акта за даними Криворізької міжрайонної державної лабораторії Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Головного управління статистики у Дніпропетровській області простежується тенденція до зменшення кількості зареєстрованих та карантинованих тварин. За вказаний період це 8 176 та 153 тварини відповідно.
Збільшилася до 10 083 кількість щеплених тварин. Цей показник свідчить про підвищення безпеки життя та здоров’я мешканців і рівня санітарно-епізоотичного стану міста.
Від суб’єктів господарювання та мешканців міста надходять звернення щодо вилову безпритульних тварин й порушення Правил. Зміни в співіснуванні людей та тварин не дозволяють жителям міста відчувати себе в безпеці. Динаміка звернень свідчить про необхідність підвищення рівня гарантування безпеки життя та здоров’я мешканців міста.
У попередні роки збільшення кількості безпритульних тварин виникло у зв’язку з низькою відповідальністю мешканців – власників домашніх тварин, що призвело до збільшення популяції безпритульних тварин через безконтрольне їх розмноження.
З метою регулювання чисельності безпритульних тварин та враховуючи численні звернення мешканців міста, рішенням Криворізької міської ради від 27.06.2017 №1787 створено Комунальне підприємство «Центр поводження с тваринами» Криворізької міської ради (надалі – КП «Центр поводження з тваринами» КМР) для відлову, біостерилізації та вакцинації безпритульних тварин.
З питань реєстрації тварин до ветеринарних закладів звернулося 347 суб’єктів господарювання. Серед них представників великого бізнесу 1 (0,3%,), середнього – 23 (6,6%), малого – 61 (17,6%), мікро – 262 (75,5%).
Через низький рівень ідентифікації (реєстрації) тварин відсутня можливість установлення власників та притягнення їх до відповідальності за порушення чинного законодавства України. У 2019 році складено 36 протоколів про адміністративні правопорушення на власників тварин щодо порушення Правил утримання домашніх та інших тварин і поводження з ними у м. Кривому Розі. Відповідно до статті 154 Адміністративного кодексу про адміністративні правопорушення, тримання собак і котів у місцях, де це заборонено відповідними правилами, чи понад установлену кількість, або незареєстрованих собак, чи приведення в громадські місця або вигулювання собак без повідків і намордників (крім собак, у реєстраційних свідоцтвах на яких зроблено спеціальну відмітку) чи в невідведених для цього місцях тягне за собою попередження або накладення штрафу на громадян від одного до трьох неоподатковуваних мінімумів доходів і попередження або накладення штрафу на посадових осіб – від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Рівень поінформованості фізичних осіб, суб'єктів господарювання (фізичині та юридичні особи) з основних положень регуляторного акта високий. Рішення оприлюднено 29.12.2009 в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» і на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в мережі Інтернет (http://kr.gov.ua у підрозділі «Регуляторна політика»).
Якісними показниками результативності регуляторного акта, визначеними під час проведення аналізу його регуляторного впливу, є: створення безпечних умов для життєдіяльності мешканців, економічне стимулювання та зацікавлення територіальної громади й суб’єктів господарювання в дотриманні Правил. За результатами періодичного відстеження значення якісних показників у порівнянні з аналогічними показниками за період повторного відстеження не змінилися.
Результативність оцінки регуляторного акта становить 3 бали. Як і в попередній період відстеження оцінка не змінилася.
Оцінка здійснена за 6-бальною системою, за якою 6 балів – досягнуто у високій мірі результату якісного показника, 5 балів – досягнуто на 100% якісного показника, 4 бали – досягнуто на 75% результату якісного показника, 3 бали – досягнуто на 50% результату якісного показника, 2 бали – досягнуто на 25% результату якісного показника, 1 бал – результату практично не досягнуто.
З метою здійснення оцінювання якісних показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадських організацій та міської галузевої ради підприємців з питань діяльності готелів, надання індивідуальних послуг. Витрати суб’єктів господарювання на ознайомлення з регуляторним актом для непрацюючих складають 2,44 грн (15 хв.), для працюючих – 6,52 грн (відповідно до прожиткового мінімуму для непрацюючих осіб та мінімальної заробітної плати).
9. Оцінки результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
Періодичне відстеження свідчить про часткове досягнення поставленої цілі та що регуляторний акт у неповному обсязі сприяє створенню безпечних умов для життєдіяльності мешканців, покращенню санітарно-епідеміологічного, епізоотичного стану міста, урегулюванню проблемних питань, конфліктних ситуацій, пов’язаних з утриманням домашніх тварин і правовідносинами між громадянами, організаціями, установами, підприємствами, які утримують домашніх та інших тварин, та органами місцевого самоврядування.
Законом України «Про захист тварин від жорстокого поводження» не передбачено детальний опис проведення реєстрації домашніх та інших тварин, не визначений орган, який її проводить, що не дає змоги в разі втрати тварини знайти її власника та повернути тварину, а це, у свою чергу, веде до збільшення чисельності безпритульних тварин.
Україна взяла на себе міжнародні зобов'язання з охорони тварин, упровадження принципів гуманного ставлення та їх захисту від жорстокого поводження.
Ураховуючи статтю 2 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та відповідно до статті 12 пункту b підпункту і Європейської конвенції про захист домашніх тварин, ратифікованої Законом України «Про ратифікацію Європейської конвенції про захист домашніх тварин», установлені вимоги до власників домашніх та інших тварин щодо їх реєстрації (перереєстрації).
Відповідно до статті 11 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та за результатами звіту про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта –рішення міської ради від 23.12.2009 №3645 «Про затвердження Правил утримання домашніх та інших тварин і поводження з ними у м. Кривому Розі» можна стверджувати, що документ потребує перегляду та ухвалення нового регуляторного акта, що надасть можливість створення умов для належної життєдіяльності мешканців міста, забезпечить поліпшення його санітарного та епізоотичного стану, змінить громадську думку на користь цивілізованого гуманного та етичного ставлення до тварин, вплине на виховання зростаючого покоління й мешканців міста та підвищення моральної відповідальності в суспільстві, сприятиме врегулюванню питань нападів безпритульних тварин (собак), посиленню контролю за дотриманням вимог нормативно-правових актів щодо утримання домашніх тварин у м. Кривому Розі.
Міський голова Юрій Вілкул
30 березня 2020