Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

Про свободи та можливості криворізького підприємництва

Створено: 2017-03-29 15:45:59Оновлено: 2017-03-29 15:59:57

Сьогодні на сесії міської ради Постійна комісія з питань регуляторної політики та підприємництва (голова – Шаповалова К.Г.) звітувала про результати роботи у 2016 році та ознайомила депутатів та запрошених з рівнем свобод та можливостей криворізького підприємництва.

Тільки факти – цікаво!

Малий і середній бізнес Кривого Рогу сьогодні – це 32,5 тис. суб’єктів господарювання (за даними податкових інспекцій), майже 10 тис. об’єктів бізнесу (задекларованих в органах місцевого самоврядування), 87,3 робочих місць (за кількістю найманих працівників). Частка надходжень коштів від малого і середнього бізнесу в дохідну частину місцевих бюджетів виросла за рік з 32,8 до 39,3%! (дані податкових служб). Для нашого міста – це дуже хороші показники, які свідчать про високий рівень самозайнятості населення та диверсифікацію економіки.

З грудня в місті закрито 4 з половиною тисяч суб’єктів господарювання, або 14% зареєстрованих, при цьому зареєструвалися як нові ФОПИ майже півтори тисячі. З лютого маємо тенденцію перевищення нових реєстрацій над ліквідацією. При цьому, (за даними 3-центрів зайнятості міста) з грудня по цей час всього 92 бувших підприємця набули статус безробітних.

І ще позитивні факти: з 2016 року наш «ДАБК» видав 261 дозвіл суб’єктам господарювання на початок будівельних робіт та 272 декларації про готовність об’єктів до експлуатації. Підприємці будують!

В структурі криворізького бізнесу домінує торгівля, послуги, виробництво товарів.

В умовах змін у законодавстві, які стали тривожними для підприємців,  міська рада прийняла рішення про:

  • зменшення ставок єдиного податку, у тому числі з мінімальним рівнем ставок для тих, хто легалізував 10 найманих працівників;
  • «замороження» податку на нерухомість;
  • понижаючий коефіцієнт по землі;
  • найнижчий рівень відрахувань на розвиток інфраструктури для забудовників;
  • «запустили» регуляторну процедуру по проекту рішення з програмою відшкодування відсотків за користуванням кредитами;
  • 5-ма рішеннями ради у 2016 році ми спрощували регламенти надання адмінпослуг підприємцям.

Регуляторне «поле» для криворізького бізнесу сьогодні сформовано 37-ма регуляторними актами. І у минулому році воно залишилося без ускладнень для підприємців.

Реформа адмінпослуг – в дії!

Це єдині дозвільні і реєстраційні «вікна», які створено в усіх районах міста, в Інгулецькому районі навіть – 2.

За рік ними прийнято біля 310 тис. замовників, або на 50% більше 2015 року; а у цьому році, за неповний квартал, вже понад 100 тисяч.

Одержувача 100-тисячної послуги – маму новонародженої дитини вчора привітали в нашому ЦНАПі.

ЦНАПом надано аж 38% послуг всієї області!

• Прийнято нові повноваження від ДМС, Мінюста, Держкомзема – і сьогодні «асортимент» публічних послуг збільшено майже вдвічі – до 423 (для порівняння у Дніпрі – 213, Каменському – 176, Павлограді – 128, Нікополі – 92).

• Прописку організовано в 7 нових «офісах» по районах.

• Запроваджено перші в Україні пакетні послуги.

• Готується до старту пілотний в Україні проект «Мобільний офіс».

• Запроваджено 16 е-послуг, СМС повідомлення про готовність послуг, введено систему Е-черги з попереднім записом.

Довіра криворіжців саме до «вікон» органів місцевого самоврядування визначається 85%; а показник якості обслуговування, за оцінками незалежних експертів, сягнув 97%.

Найбільш об’єктивно стан бізнес-клімату можуть оцінити самі підприємці. І такі обстеження регулярно проводяться Постійною комісією міськради з питань регуляторної політики та підприємництва та виконкомом міськради. Мета цих досліджень – зробити їх звичним і корисним інструментом як для підприємців, так і для влади.

В опитуванні березня прийняли участь 276 респондентів – активні громадяни, підприємці, координаційна та галузеві ради підприємців та їх громадські організації. При цьому, підприємці ще не змогли проаналізувати й оцінити нововведення щодо ФОПів та малого і середнього підприємництва в цілому, особливостей бюджету 2017-го, наслідки з «націоналізацією» Приватбанку, тощо.

Держава тисне на бізнес, скорочує його свободи, натомість не дає йому ніяких послаблень чи нових можливостей для розвитку. 28% опитаних відзначили, що у 2016 році бізнесу стало гірше.

Найнижчими показниками (за шкалою від -5 до +5) наші підприємці наділили:

- ефективність судової системи (-0,8);

- рівень підтримки з боку держави (-0,29);

- корупція, рейдерство (-0,27);

- використання фінансових інструментів (-0,12);

- рівень податкового навантаження (0,11).

Найвищі показники мають, за їх оцінками:

- інформованість з боку місцевої влади (1,88);

- освіченість та компетентність персоналу (1,9)

- рівень підтримки з боку місцевої влади (2,14);

- простота ліквідації та реєстрації бізнесу (2,74 та 3,34).

А що з відношенням бізнесу до місцевої влади:

58% респондентів оцінили бізнес-клімат у місті як сприятливий і скоріш сприятливий.

* Найбільш суттєвими адмінбар’єрами підприємці вважають:

-  високі податки - 62% опитаних;

-  складність доступу до мереж інженерно-технічної інфраструктури – 39%;

-  нестабільність законодавства - 39%;

-  корупцію - 32%;

-  складність доступу до земельних ділянок – 24%.

* Найбільші адмінбар’єри наші підприємці бачать у таких сферах:

-  дозволи та земельні питання -  25% опитаних;

-  проведення перевірок – 13%;

-  операції з нерухомістю – 12%;

-  закупівля за бюджетні кошти – 8%.

* Рейтинг установ, які створюють найбільші перешкоди для підприємців:

- Криворіжгаз - 32%;

- Фіскальні органи         - 25%;

- Держгеокадастр - 18%;

- Електричні мережі - 17%;

- Кривбасводоканал - 13%;

- БТІ - 13%;

- Патрульна поліція - 10%.

Інші:

- МРЕО - 9%;

- Криворіжтепломережа - 9%;

- Криворізька теплоцентраль - 6%;

- Санітарна та ветеринарна служби - 5%;

-  Державна міграційна служба - 4%;

- Служба зайнятості - 2%;

- Екоспецтранс - 1%;

- Центр зв’язку «Укртелеком» - 1%;

- Служба надзвичайних ситуацій - 1%;

-  Абонентські відділи, центри звернень:

  • Криворіжгаз - 17%;
  • Електричні мережі - 9%;
  • Кривбасводоканал - 7%;
  • Криворіжтепломережа - 6%;
  • Центр зв’язку «Укртелеком» - 4%;
  • Екоспецтранс - 3%;

* Для покращення бізнес-клімату підприємці пропонують:

- зниження кількості перевірок – 44%;

-  мікрокредитування – 42%;

-  пільги по оренді землі – 34%;

-  зниження податкового навантаження – 32%;

- рівня адміністративних перешкод – 23%;

- боротьбу з корупцією та  забезпечення правової підтримки - 21%.

Від місцевої влади очікують: підтримки, захисту, ініціатив та … не заважати.

2017 рік став роком клієнтоцентричності в роботі, адже саме людина, її довіра – наш пріоритет. Ми маємо працювати для людей, ми маємо працювати на їх успіх, успіх Кривого Рогу.


 

29 березня 2017

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради