Про свободи та можливості криворізького підприємництва
Створено: 2017-03-29 15:45:59Оновлено: 2017-03-29 15:59:57
Сьогодні на сесії міської ради Постійна комісія з питань регуляторної політики та підприємництва (голова – Шаповалова К.Г.) звітувала про результати роботи у 2016 році та ознайомила депутатів та запрошених з рівнем свобод та можливостей криворізького підприємництва.
Тільки факти – цікаво!
Малий і середній бізнес Кривого Рогу сьогодні – це 32,5 тис. суб’єктів господарювання (за даними податкових інспекцій), майже 10 тис. об’єктів бізнесу (задекларованих в органах місцевого самоврядування), 87,3 робочих місць (за кількістю найманих працівників). Частка надходжень коштів від малого і середнього бізнесу в дохідну частину місцевих бюджетів виросла за рік з 32,8 до 39,3%! (дані податкових служб). Для нашого міста – це дуже хороші показники, які свідчать про високий рівень самозайнятості населення та диверсифікацію економіки.
З грудня в місті закрито 4 з половиною тисяч суб’єктів господарювання, або 14% зареєстрованих, при цьому зареєструвалися як нові ФОПИ майже півтори тисячі. З лютого маємо тенденцію перевищення нових реєстрацій над ліквідацією. При цьому, (за даними 3-центрів зайнятості міста) з грудня по цей час всього 92 бувших підприємця набули статус безробітних.
І ще позитивні факти: з 2016 року наш «ДАБК» видав 261 дозвіл суб’єктам господарювання на початок будівельних робіт та 272 декларації про готовність об’єктів до експлуатації. Підприємці будують!
В структурі криворізького бізнесу домінує торгівля, послуги, виробництво товарів.
В умовах змін у законодавстві, які стали тривожними для підприємців, міська рада прийняла рішення про:
- зменшення ставок єдиного податку, у тому числі з мінімальним рівнем ставок для тих, хто легалізував 10 найманих працівників;
- «замороження» податку на нерухомість;
- понижаючий коефіцієнт по землі;
- найнижчий рівень відрахувань на розвиток інфраструктури для забудовників;
- «запустили» регуляторну процедуру по проекту рішення з програмою відшкодування відсотків за користуванням кредитами;
- 5-ма рішеннями ради у 2016 році ми спрощували регламенти надання адмінпослуг підприємцям.
Регуляторне «поле» для криворізького бізнесу сьогодні сформовано 37-ма регуляторними актами. І у минулому році воно залишилося без ускладнень для підприємців.
Реформа адмінпослуг – в дії!
Це єдині дозвільні і реєстраційні «вікна», які створено в усіх районах міста, в Інгулецькому районі навіть – 2.
За рік ними прийнято біля 310 тис. замовників, або на 50% більше 2015 року; а у цьому році, за неповний квартал, вже понад 100 тисяч.
Одержувача 100-тисячної послуги – маму новонародженої дитини вчора привітали в нашому ЦНАПі.
ЦНАПом надано аж 38% послуг всієї області!
• Прийнято нові повноваження від ДМС, Мінюста, Держкомзема – і сьогодні «асортимент» публічних послуг збільшено майже вдвічі – до 423 (для порівняння у Дніпрі – 213, Каменському – 176, Павлограді – 128, Нікополі – 92).
• Прописку організовано в 7 нових «офісах» по районах.
• Запроваджено перші в Україні пакетні послуги.
• Готується до старту пілотний в Україні проект «Мобільний офіс».
• Запроваджено 16 е-послуг, СМС повідомлення про готовність послуг, введено систему Е-черги з попереднім записом.
Довіра криворіжців саме до «вікон» органів місцевого самоврядування визначається 85%; а показник якості обслуговування, за оцінками незалежних експертів, сягнув 97%.
Найбільш об’єктивно стан бізнес-клімату можуть оцінити самі підприємці. І такі обстеження регулярно проводяться Постійною комісією міськради з питань регуляторної політики та підприємництва та виконкомом міськради. Мета цих досліджень – зробити їх звичним і корисним інструментом як для підприємців, так і для влади.
В опитуванні березня прийняли участь 276 респондентів – активні громадяни, підприємці, координаційна та галузеві ради підприємців та їх громадські організації. При цьому, підприємці ще не змогли проаналізувати й оцінити нововведення щодо ФОПів та малого і середнього підприємництва в цілому, особливостей бюджету 2017-го, наслідки з «націоналізацією» Приватбанку, тощо.
Держава тисне на бізнес, скорочує його свободи, натомість не дає йому ніяких послаблень чи нових можливостей для розвитку. 28% опитаних відзначили, що у 2016 році бізнесу стало гірше.
Найнижчими показниками (за шкалою від -5 до +5) наші підприємці наділили:
- ефективність судової системи (-0,8);
- рівень підтримки з боку держави (-0,29);
- корупція, рейдерство (-0,27);
- використання фінансових інструментів (-0,12);
- рівень податкового навантаження (0,11).
Найвищі показники мають, за їх оцінками:
- інформованість з боку місцевої влади (1,88);
- освіченість та компетентність персоналу (1,9)
- рівень підтримки з боку місцевої влади (2,14);
- простота ліквідації та реєстрації бізнесу (2,74 та 3,34).
А що з відношенням бізнесу до місцевої влади:
* 58% респондентів оцінили бізнес-клімат у місті як сприятливий і скоріш сприятливий.
* Найбільш суттєвими адмінбар’єрами підприємці вважають:
- високі податки - 62% опитаних;
- складність доступу до мереж інженерно-технічної інфраструктури – 39%;
- нестабільність законодавства - 39%;
- корупцію - 32%;
- складність доступу до земельних ділянок – 24%.
* Найбільші адмінбар’єри наші підприємці бачать у таких сферах:
- дозволи та земельні питання - 25% опитаних;
- проведення перевірок – 13%;
- операції з нерухомістю – 12%;
- закупівля за бюджетні кошти – 8%.
* Рейтинг установ, які створюють найбільші перешкоди для підприємців:
- Криворіжгаз - 32%;
- Фіскальні органи - 25%;
- Держгеокадастр - 18%;
- Електричні мережі - 17%;
- Кривбасводоканал - 13%;
- БТІ - 13%;
- Патрульна поліція - 10%.
Інші:
- МРЕО - 9%;
- Криворіжтепломережа - 9%;
- Криворізька теплоцентраль - 6%;
- Санітарна та ветеринарна служби - 5%;
- Державна міграційна служба - 4%;
- Служба зайнятості - 2%;
- Екоспецтранс - 1%;
- Центр зв’язку «Укртелеком» - 1%;
- Служба надзвичайних ситуацій - 1%;
- Абонентські відділи, центри звернень:
- Криворіжгаз - 17%;
- Електричні мережі - 9%;
- Кривбасводоканал - 7%;
- Криворіжтепломережа - 6%;
- Центр зв’язку «Укртелеком» - 4%;
- Екоспецтранс - 3%;
* Для покращення бізнес-клімату підприємці пропонують:
- зниження кількості перевірок – 44%;
- мікрокредитування – 42%;
- пільги по оренді землі – 34%;
- зниження податкового навантаження – 32%;
- рівня адміністративних перешкод – 23%;
- боротьбу з корупцією та забезпечення правової підтримки - 21%.
Від місцевої влади очікують: підтримки, захисту, ініціатив та … не заважати.
2017 рік став роком клієнтоцентричності в роботі, адже саме людина, її довіра – наш пріоритет. Ми маємо працювати для людей, ми маємо працювати на їх успіх, успіх Кривого Рогу.
29 березня 2017