Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ЗАПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КЕРІВНИКІВ ВИКОНКОМУ МІСЬКОЇ РАДИ У ПРЯМОМУ ЕФІРІ 1520.

Створено: 2021-01-29 11:52:42Оновлено: 2021-01-29 16:12:49

Продовжуємо фахові онлайн-консультації посадовців виконкому Криворізької міської ради у Контакт-центрі 1520. На останньому тижні січня з мешканцями спілкувалися керівники управлінь: розвитку підприємництва, транспорту, охорони здоров’я, інспекції з благоустрою.

 До заступника начальника управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради Інни Сторожук звернулися за допомогою з питань:

  •      Вже понад тиждень в Україні діє так звана «Лагідна українізація». Яка передбачена відповідальність за порушення?

Згідно зі статтею 30 Закону України від 25.04.2019 № 2704 «Про забезпечення функціонування української мови як державної» (надалі-Закон) від 16 січня 2021 року сфера обслуговування споживачів має бути виключно державною мовою.

Всі підприємства, установи та організації всіх форм власності, фізичні особи - підприємці, інші суб’єкти господарювання, що обслуговують споживачів, мають здійснювати обслуговування та надавати інформацію про товари (послуги), у тому числі через інтернет-магазини та інтернет-каталоги, державною мовою. Інформація державною мовою може дублюватися іншими мовами.

Також, виробники (виконавці, продавці) в Україні всіх форм власності мають надавати споживачам інформацію про вироби (товари), роботи чи послуги українською мовою. Така інформація може дублюватися будь-якою іншою мовою. Лише на прохання клієнта можна використовувати інші мови прийнятні для сторін.

Суб’єкт електронної комерції, зареєстрований в Україні, під час своєї діяльності та, в разі поширення комерційного електронного повідомлення зобов’язаний забезпечити надання всієї інформації, визначеної Законом України «Про електронну комерцію», в тому числі щодо предмета електронного договору, українською мовою.

В інформації про вироби (товари), роботи чи послуги, наданій українською мовою, допускається використання слів, скорочень, абревіатур та позначень англійською мовою та/або з використанням літер латинського та/або грецького алфавітів.

У разі, якщо крім інформації державною мовою про товари та послуги надається також іншими мовами, обсяг інформації про товари та послуги українською мовою не може бути меншими за обов’язковий обсяг інформації згідно з вимогами, встановленими Законом України «Про захист прав споживачів».

Українською має подаватися інформація в цінниках, інструкціях, технічних характеристиках, маркуванні, меню тощо.

Звертаємо увагу на те, що у разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою споживачі мають право зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо), дані суб'єкта господарювання та подати скаргу до Уповноваженої особи із захисту державної мови на поштову адресу або на електронну скриньку або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого (https://mova-ombudsman.gov.ua) із обов'язковим зазначенням прізвища, ім'я, по батькові, місця проживання особи, суть скарги, який сам суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушено право споживача.

 

  • Чи  штрафуватимуть підприємців, якщо  клієнти не одягають захисні  маски? 

З 14 січня суб'єктів господарювання почнуть штрафувати за відсутність масок у клієнтів. Адмінштраф становитиме від 3400 до 5100 грн.   Набув чинності Закон України від 17.01.2021  N1113 «Про внесення змін до Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» щодо запобігання поширенню корона вірусної хвороби (COVID-19).

Законом вносяться зміни до ст. 4647 Закону «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» якими встановлюються, що фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі від 200 до 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян  (наразі це 3400-5100 гривень) для юридичної особи, фізичної особи-підприємця за:

  • допуск особи у громадські будинки, споруди, де здійснюється обслуговування населення, та громадський транспорт у період дії карантину, установленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, без попередження, донесеного в будь-якій формі та в будь-який спосіб, про необхідність одягнути засіб індивідуального захисту органів дихання, зокрема респіратор або захисну маску, що закриває ніс та рот, у тому числі виготовлений самостійно;
  • відсутність реагування на перебування в таких місцях осіб без вдягнутих засобів індивідуального захисту (усне зауваження про необхідність одягнути засіб індивідуального захисту, припинення обслуговування, виклик представника Національної поліції з повідомленням про адміністративне правопорушення).

Також Законом визначається, що складати постанови про накладення штрафів та застосування фінансових санкцій уповноважені посадові особи територіальних органів центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Тобто, накладати ці штрафи буде Держпродспоживслужба. Хоча суб'єкту господарювання, як бачимо із зазначеного вище, пропонується викликати (в разі виявлення порушників) представників Нацполіції.

  • З  25 січня закінчився локдаун. Які обмеження будуть діяти для суб’єктів господарювання?

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09.12.2020 №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» у період з  00 годин 00 хвилин                8 січня 2021 до 00 годин 00 хвилин 25 січня 2021 р. на території України заборонено:

- приймання відвідувачів суб’єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері громадського харчування (барів, ресторанів, кафе тощо), крім діяльності з надання послуг громадського харчування із здійсненням адресної доставки замовлень, замовлень на винос та закладів громадського харчування в аеропортах;

- приймання відвідувачів у торговельно-розважальних центрах, у сфері торговельного і побутового обслуговування населення, крім приймання відвідувачів в об’єктах бізнесу, які визначені у вищезазначеній Постанові;

-  приймання відвідувачів в інших закладах розважальної діяльності;

-  діяльність непродовольчих ринків.

 

На цьому тижні  актуальними стали питання благоустрою на місцях розкопів після проведення ремонтних робіт на які відповідав заступник  начальника інспекції з благоустрою виконкому Криворізької міської ради  Андрій  Ничипоров.

 

  •  Як отримати дозвіл на проведення ремонтних робі?

Для отримання дозволу Вам потрібно подати заяву встановленого зразку до Центру адміністративних послуг «Віза». Подати її ви можете  особисто, надіслати поштою чи подати  онлайн  на офіційному вебпорталі Центру «Віза», з використанням електронно-цифрового підпису.

Видача дозволу здійснюється протягом десяти робочих днів з дня реєстрації  заяви.

 

  • Хто повинен відновлювати благоустрій на місцях розкопів після проведення ремонтних робіт?

       Відповідно до вимог чинного законодавства виконавці робіт після їх закінчення зобов’язані привести до належного стану порушені ними об’єкти благоустрою, включаючи відновлення асфальтного покриття чи порушеної тротуарної плитки.

 

  •  Як отримати пріоритет на місце розташування рекламного засобу?

Для отримання пріоритету на місце розташування рекламного засобу суб’єкту господарювання необхідно звернутися до ЦНАП «ВІЗА» з заявою до якої додаються:

фотокартка або комп’ютерний макет місця (розміром не менше як 9х6 см) на якому планується розташування рекламного засобу та ескіз рекламного засобу з конструктивним рішенням.

        Пріоритет заявника на місце розташування рекламного засобу встановлюється строком на три місяці з дати прийняття керівником робочого органу відповідного рішення.

 

  • Як  продовжити термін дії пріоритету на місце розташування  рекламного засобу?

 

         У разі якщо суб’єкт господарювання протягом трьох місяців не встигає пройти погоджувальну процедуру зазначену в пріоритеті йому необхідно звернутися до ЦНАП «ВІЗА» з заявою про продовження терміну його дії.

         Строк продовження пріоритету на місце розташування рекламного засобу може бути продовжений робочим органом не більш як на три місяці.

 

  • Як укласти договір на право тимчасового користування місцем для розміщення рекламного засобу, що перебуває у комунальній власності?

Після отримання пріоритету на місце розташування рекламного засобу суб’єкту господарювання в 3-денний термін необхідно з’явитись до Інспекції з благоустрою виконкому Криворізької міської ради для  укладення договору на тимчасове користування цим місцем, або додаткові угоди, якщо такі договори вже укладено раніше (у разі, якщо місце розташування рекламного засобу перебуває у комунальній власності).

 

  • Хто в зимовий період повинен прибирати сніг та посипати  прибудинкову територію?

 

 Суб’єкти господарювання, органи самоорганізації населення, громадські об’єднання, мешканці міста – на земельних ділянках, наданих їм на праві власності чи користування, закріпленій території за укладеними договорами з балансоутримувачем, присадибній ділянці повинні здійснювати снігоочищення, видалення снігу, ліквідацію ожеледі. (п.3.6.3.4)

Іншими словами – боротьбу з ожеледдю та заходи зі снігоочищення на прибудинкових територіях проводять двірники керуючих компаній, або двірники ОСББ, якщо будинок належить до ОСББ, а підприємці проводять такі заходи навколо своїх об’єктів.

 

  • Хто повинен прибирати контейнерні  майданчики?

 

Збирання і перевезення побутових відходів на території міста здійснюється юридичною особою – виконавцем послуг, що визначається на конкурсних засадах відповідно до вимог чинного законодавства України, спеціально обладнаними для цього транспортними засобами. (п. 8.2). У нашому місті таким підприємством є                          ТОВ «Екоспецтранс». Якщо майданчик знаходиться на прибудинковій території, то сміття, яке залишається після вивезення ТПВ прибирають двірники керуючої компанії чи ОСББ. Якщо ж майданчик знаходиться за межами прибудинкової території,  його територію прибирають двірники підрядних організацій договори з якими заключають виконкоми районних у місті рад.

 

Дуже цікавили мешканців міста й питання  транспортного забезпечення на які відповідав начальник управління транспорту та телекомунікацій виконкому Криворізької міської ради Сергій Сиротюк.

 

  • Куди звертатися пасажирові у разі порушення водієм транспортного засобу Правил перевезення пасажирів?

 

В разі порушення водієм транспортного засобу Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, для притягнення його до відповідальності, необхідно записати або запам’ятати дату та час події, державний номер транспортного засобу, після чого надати цю інформацію автомобільному перевізнику (телефонний номером зазначений в салоні кожного автобусу), відповідному державному органу (Поліції або Укртрансбезпеці) або звернутися до управління транспорту та телекомунікацій виконкому Криворізької міської ради за адресою: пл. Молодіжна, 1,  к. 365 (92 02 75).

Всі отримані звернення будуть розглянуті в обов’язковому порядку.

 

  • Ø  Як складається в місті ситуація з перевезенням пільгової категорії пасажирів?

          Згідно укладених договорів на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, автомобільний перевізник здійснює на добровільній, бездотаційній основі перевезення пасажирів пільгової категорії автомобільним транспортом (в автобусі пасажиромісткістю до 22 місць – 1 пільгове місце, від 22 до 50 місць – 2 пільгових місця, понад 50 місць – 4 пільгових місця).

         У міському комунальному транспорті (трамвай, тролейбус, швидкісний трамвай та міські автобусні маршрути №№1, 1А, 4, 244, 228, 228 А та 302), які отримують фінансову підтримку з міського бюджету, перевезення пасажирів пільгових категорій громадян здійснюється без обмежень та за одними з найнижчих тарифів на послуги громадського транспорту серед міст України.

 

  • Актуальними для мешканців Центрально-Міського району, а саме    вул. Каменедробильний та прилеглих до неї, є забезпечення перевізниками виконання графіків руху.

            З метою вивчення цій ситуації до управління транспорту та телекомунікацій було запрошено керівника підприємства ТОВ «Приват-Автотранс», яке працює за цим напрямком, та надано доручення терміново виправити ситуацію із забезпеченням громадським транспортом мешканців вул. Каменедробильний та прилеглих до неї. В свою чергу, управлінням транспорту та телекомунікацій взято на контроль вирішення порушеного питання.

 

  • Також, мешканців міста, цікавило питання відновлення відображення руху комунального транспорту в режимі реального часу через систему EasyWay.

            З метою покращення ефективності роботи системи GPS-моніторингу в м. Кривий Ріг на комунальному транспорті провадиться оновлення програмного забезпечення, а також заміна обладнання та оператора мобільного зв’язку, що забезпечує належне функціонування мобільного модулю системи.

            Вищезазначені заходи планується завершити у лютому поточного року, після чого весь комунальний транспорт (автобуси, тролейбуси, трамваї) буде відображатися в додатку EasyWay та на електронних табло на зупинках громадського транспорту міста.

 

 Начальник управління охорони здоров’я виконкому Криворізької міської ради Костянтин Мурашко в режимі онлайн консультацій надав відповіді на актуальні питання мешканців міста щодо отримання ними медичної допомоги та роботи медичних закладів.

 

  • Що робити якщо Ви не маєте сімейного лікаря?

 

          В місті працює 7 центрів первинної медико-санітарної допомоги (50 амбулаторій) в яких проводиться підписання декларації. В Кривому Розі підписання декларацій розпочалось з 1 квітня 2018 року. Підписання декларації регламентується наказами Міністерства охорони здоров’я України від 19.03.2018  №503 «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу» та від 19.03.2018 №504 «Про затвердження порядку надання первинної медичної допомоги».

          Декларація підписується безстроково і діє до моменту, поки пацієнт не вирішить змінити лікаря. Для заповнення декларації необхідні документи: паспорт, свідоцтво про народження для дитини, ідентифікаційний код.

          Єдиною умовою відмови, є факт, що лікар вже набрав оптимальну кількість населення, при умові, що він працює на повну ставку (сімейний лікар – 1800 осіб; лікар-терапевт – 2000 осіб; педіатр – 90 дітей). Максимальна кількість пацієнтів на 1 лікаря регламентується згідно вище зазначеними наказами.

          Якщо лікар, з яким пацієнт бажав підписати декларацію вже набрав достатню кількість пацієнтів, необхідно звернутися до завідувача амбулаторії або головного лікаря центру первинної медико-санітарної допомоги, до якого відноситься амбулаторія та отримати інформацію щодо лікарів, які ще не мають максимально доступної кількості пацієнтів. 

         Пацієнт який не обрав свого лікаря та перебуває у невідкладному стані, має право отримати безперервну та безоплатну первинну медичну допомогу у державних і комунальних закладах охорони здоров’я, а також звернутися до НСЗУ та його територіальних органах за роз’ясненнями стосовно надавачів первинної медичної допомоги  для забезпечення можливості реалізувати своє право на вибір лікаря. Це регламентується Наказом МОЗ №503 «Про затвердження Порядку вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу, та форми декларації про вибір лікаря, який надає первинну медичну допомогу».

 

  • Яка медична допомога надається в умовах карантину?

 

      Відповідно низькі постанов Кабінету Міністрів України на період дії карантину тимчасово дозволяється залучення до роботи без проходження попереднього (під час прийняття на роботу) та періодичних (протягом трудової діяльності) медичних оглядів працівників, занятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі, робота яких пов’язана із забезпеченням безпеки руху та обслуговуванням залізничного транспорту, підприємств міжгалузевого промислового залізничного транспорту, працівників окремих професій, виробництв та організації, діяльність яких пов’язана з обслуговуванням населення, визначених у переліку професій, виробництв та організацій, працівники яких підлягають обов’язковим профілактичним медичним оглядом, затвердженому постановою Кабінету Міністрів країни від 23 травня 2001 р. №559. 

 На період дії карантину забороняється закладам охорони здоров’я проведення планових заходів з госпіталізації, крім:

- надання медичної допомоги внаслідок ускладненого перебігу вагітності та пологів;

-   надання медичної допомоги вагітним, роділлям, породіллям, новонародженим;

-  наданням медичної допомоги у спеціалізованих відділеннях закладів охорони здоров’я пацієнтів з онкологічними захворюваннями та пуль монологічними захворюваннями;

-  надання паліативної медичної допомоги у стаціонарних умовах;

- надання планової медичної допомоги охорони здоров’я національного рівня, що надають третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу, за умовами дотримання відповідних санітарних та протиепідемічних заходів:

- проведення інших невідкладних і термінових заходів з госпіталізації, якщо внаслідок їх перенесення (відтермінування) існує значний ризик для життя або здоров’я людей.

 

  •  Як пройти обстеження на COVID -19 в нашому місті?

 

       Мешканців міста, які за власним бажанням хочуть пройти обстеження на   COVID-19 методом ПЛР, можуть звертатись до Відокремленого структурного підрозділу «Криворізький міський відділ лабораторних досліджень ДУ «Дніпропетровський обласний лабораторний центр МОЗ України» з 8.00 год до 15.00 год за адресами                 вул. Староямаркова,9 та вул. Міжпланетна,2.

      При груповому обстежені є можливість виїзду за місцем знаходження осіб. Для попередньої домовленості звертатися за контактними номерами (098) 246 94 61 або    (098) 655 47 38 за адресою вул. Міжпланетна,2.

 

 

Дякуємо криворіжцям за питання!

Сподіваємося, що консультації були для ВАС корисними!

 

 

29 січня 2021

© 2009—2025, Виконком Криворізької міської ради