Звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта
Створено: 2023-06-28 13:38:54Оновлено: 2023-06-28 13:40:11
На публічне ознайомлення виноситься звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу» (за період 25.05.2023–26.06.2023), підписаний постійними комісіями Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста; планування бюджету, економіки та регуляторної політики; підприємництва 27.06.2023.
ЗВІТ
про базове відстеження результативності проєкту
регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради
«Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506
«Про встановлення ставок плати за землю та пільг із
земельного податку на території м. Кривого Рогу»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого від-стежується: проєкт рішення Криворізької міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу».
2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта:
забезпечення соціально-економічного розвитку міста, регулювання земельних відносин;
використання земельного ресурсу в інтересах Криворізької міської територіальної громади;
адаптація податкового навантаження до економічного стану в державі;
отримання збалансованих бюджетних надходжень для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 25.05.2023 до 26.06.2023.
5. Тип відстеження: базове.
6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта: аналіз та прогноз показників щодо чисельності платників за землі громадської забудови та надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови виконувалися за даними Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та шляхом проведення консультацій з представниками громадськості й консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики щодо витрат суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, пов’язаних з виконанням вимог регулювання*.
*З метою здійснення оцінювання показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадських організацій та міської консультативної ради суб’єктів господарювання з питань містобудування, земельних відносин і рекламної діяльності.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результативність відстежувалася з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта (Постанова Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами), шляхом аналізу фактичних і прогнозних показників чисельності платників за землі громадської забудови та надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови у 2022–2024 роках й інформації щодо розміру коштів і часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами на виконанням вимог акта.
Крім кількісних показників для відстеження результативності регуляторного акта застосовується якісний показник – рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта: до кількісних показників належать: чисельність платників плати за землі громадської забудови, надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв'язку з виконанням вимог акта. Якісний показник – рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.
Кількість платників плати за землю, на яких поширюватиметься регуляторний акт
За інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області станом на 01.01.2022 у м. Кривому Розі чисельність платників плати за землі громадської забудови становила 2 452, з них фізичних осіб – 2 046, юридичних осіб – 406. Станом на 01.01.2023 чисельність платників становить 2 606, з них фізичних осіб – 2 169, юридичних осіб – 437 (лист Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 06.03.2023 №8557/5/04-36-04-12-14). Аналіз кількості платників плати за землю свідчить про її збільшення станом на 01.01.2023 у порівнянні з минулорічним періодом на 154 особи, що відбулося за рахунок збільшення кількості платників – фізичних осіб на 123 особи та юридичних осіб на 31 особу. Чисельність платників прогнозується на рівні 2023 року в кількості 2 606, з них фізичних осіб – 2 169, юридичних осіб – 437.
Кількість платників плати за землі громадської забудови станом на 01.01.2023 становить 2 606, з них:
суб’єктів господарювання – 1 096, у тому числі фізичних осіб-підприємців – 659, юридичних осіб – 437;
фізичних осіб – 1 510.
Надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю
Надходження до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землі громадської забудови у 2022 році склали 162,50 млн грн; на 2023 рік очікується сума 235,17 млн грн; на 2024 рік – 176,38 млн грн (у разі внесення запропонованих змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу»).
Надходження до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю можливо буде спрямувати на виконання соціально важливих міських цільових програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.
Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв'язку з виконанням вимог акта
При розробці проєкту регуляторного акта на основі інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (лист від 06.03.2023 №8557/5/04-36-04-12-14) та консультацій з громадськістю обраховано витрати коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв’язку з виконанням вимог акта, а саме: витрати на отримання первинної інформації про вимоги регулювання та на сплату податків і зборів**.
**Відповідно до пункту 2 методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами, розрахунок здійснено тільки стосовно суб’єктів господарювання.
Розмір:
коштів і час, що витрачатимуться одним суб’єктом господарювання та/або фізичною особою у зв'язку з виконанням вимог акта на отримання первинної інформації про вимоги регулювання – 4,19 грн / 0,1 год. Для розрахунку витрат використовується розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2023 – 6 700,00 грн. Обсяг витрат може змінюватися в разі зміни розміру мінімальної заробітної плати на законодавчому рівні;
коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання та/або фізичними особами у зв'язку з виконанням вимог акта на сплату податків і зборів – 176,38 млн грн у перший рік регулювання та 881,90 млн грн за п’ять років. Визначено за інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи від 28.02.2023 №8039/5/04-36-04-12-14, 03.03.2023 №8495/5/04-36-24-17-13). Застосовується загальний розмір плати за землю, оскільки розрахунок його на одного суб’єкта господарювання є некоректним, що пов’язано із залежністю розміру плати за землю від площі, цільового призначення та нормативної грошової оцінки конкретної земельної ділянки з урахуванням функціональних, зональних і локальних коефіцієнтів на її місцезнаходження.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта
Інформування суб'єктів господарювання та фізичних осіб про зміст проєкту регуляторного акта та аналізу його регуляторного впливу відбулося шляхом їх опублікування в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 25.05.2023, тираж якої 12 303 примірники, і розміщення 25.05.2023 на офіційних вебсайтах Криворізької міської ради та її виконавчого комітету й виконкомів районних у місті рад.
Повідомлення про оприлюднення регуляторного акта та проведення базового відстеження його результативності, проєкт рішення міської ради та аналіз його регуляторного впливу оприлюднено у формі відкритих даних на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних.
Рівень поінформованості суб'єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення міської ради визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється через такі джерела інформації:
медіа;
офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (https://kr.gov.ua);
Єдиний державний вебпортал відкритих даних (https://data.gov.ua).
Крім того, 01.06.2023 у виконкомі міської ради в режимі відеоконференції проведено громадські слухання з обговорення проєкту регуляторного акта й аналізу його регуляторного впливу та оцінки стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта. У заході взяли участь члени Криворізької міської територіальної громади, суб’єкти господарювання, представники органів місцевого самоврядування, державної податкової служби та громадськості, що додатково забезпечило поінформованість громади й суб’єктів господарювання з основних положень акта.
Після ухвалення міською радою рішення буде оприлюднене в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник», на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних, направлене Головному управлінню ДПС у Дніпропетровській області в установлений законодавством термін
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: проєкт регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради «Про внесення змін до рішення міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу» сприятиме забезпеченню соціально-економічного розвитку міста, використанню земельного ресурсу в інтересах Криворізької міської територіальної громади, адаптації податкового навантаження до економічного стану в державі; дозволить отримати збалансовані бюджетні надходження від плати за землі громадської забудови для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.
Аналіз і прогноз показників, визначених для відстеження результативності регуляторного акта, свідчать, що вони є актуальними й прогнозуються у перший рік регулювання та за п’ять років на запропонованому рівні.
28 червня 2023