Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ПРАВИЛЬНІ ВІКНА

Створено: 2014-05-28 10:59:36Оновлено: 2014-06-02 14:21:31

ПРАВИЛЬНІ ВІКНА 

За дорученням міського голови  Вілкула Ю.Г. 23.05.2014 в центрі надання адміністративних послуг «Муніципальний центр послуг м. Кривого Рогу» проведено «круглий стіл» з питань, пов’язаних із дотриманням споживчих прав мешканців міста на ринку металопластикових виробів у місті.

Вілкул Ю.Г. звернув увагу на те, за моніторингом «викликів» городян до виконкомів міської ради та районних у місті рад найбільше скарг і нарікань надійшло на якість металопластикових виробів і їх установку. Зазначив, необхідно навести лад на ринку металопластикових виробів, вжити дієвих заходів по недопущенню порушень правил надання послуг з виготовлення і установки металопластикових конструкцій та норм законодавства про захист прав споживачів, запобіганню практики нечесної підприємницької діяльності. До суб’єктів господарювання, які обмежують права споживачів умовами договорів та порушують їх законні інтереси необхідно застосувати дієві заходи оперативного впливу.

В обговоренні цих актуальних питань приймали участь представники міської влади, органів контролю й нагляду, фахівці ДП «Кривбасстан-дартметрологія» і  Криворізького представництва Торгово-промислової палати у Дніпропетровській області, підприємці, городяни та місцеві засоби масової інформації. 

Під час проведення «круглого столу», головуючою якого була Подоплєлова Н.Л., заступник міського голови, проаналізовано умови договорів, які укладаються між виконавцями послуг і споживачами.

Встановлено, що умови договорів деяких приватних підприємців обмежують права споживачів, а саме у частині:

  • визначення строків виконання робіт;зазначення порядку та умов установки;
  • зазначення виду продукції, матеріалів, фурнітури тощо;
  • оформлення ескізів, замірів конструкцій;
  • визначення розміру пені у разі прострочення строків установки виробів;
  • збільшення ціни за послуги в процесі їх виконання без відповідного попередження та згоди споживача;застосування попередньої оплати у формі «завдатку» замість «авансу»;
  • виконання гарантійних зобов’язань;
  • зазначення виконавця послуг, його місця розташування.

Подоплєлова Н.Л. зазначила, проблеми на ринку металопластикових виробів у місті необхідно вирішувати шляхом розв’язання завдань як з боку влади, так і підприємців, які виробляють та надають послуги з встановлення металопластикових конструкцій.

По-перше, для досягнення поставлених цілей й завдань необхідно зміцнити позиції місцевих виробників металопластикових конструкцій, продукція яких відповідає європейським стандартам, у поєднанні з високим рівнем сервісу. Оскільки на сьогодні дрібні фірми-посередники себе повністю дискредитували в очах споживачів: не виконують договірні зобов’язання із замовниками, вводять споживачів в оману щодо споживчих властивостей та якості продукції.

З метою покращення обізнаності норм законодавства та правил надання послуг з виготовлення і установки послуг, впровадження систем управління якістю, визнаних у Європі та в світі, необхідно організувати для підприємців навчання на базі ДП «Кривбасстандартметрологія». 

Рекомендовано керівництву ДП «Кривбасстандартметрологія» переглянути цінову політику та угоди з заявниками (виробниками) у частині вартості послуг з проведення робіт, пов’язаних із сертифікацією металопластикової продукції.

По-друге, для вжиття більш дієвих заходів по запобіганню практики нечесної підприємницької діяльності у місті рекомендовано органам, які здійснюють державний захист прав споживачів, посилити нагляд й контроль за дотриманням підприємцями-посередниками правил надання послуг з виготовлення і установки металопластикових конструкцій.

Виконавцям послуг з виготовлення та установки металопластикових виробів рекомендовано переглянути умови договорів, які складені на свій розсуд без врахування вимог законодавства і інтересів споживачів, а також попереджено про відповідальність за порушення правил надання послуг та законних прав споживачів.

По-третє, необхідно відділу захисту прав споживачів у Криворізькому регіоні Держспоживінспекції у Дніпропетровській області та санітарній службі, які уповноважені на сьогодні здійснювати перевірки додержання суб’єктами господарювання правил надання послуг, створити у місті «РЕЄСТР ПОЗОРУ» та постійно повідомляти мешканців міста про виявлені факти порушень правил надання послуг з виготовлення і установки металопластикових виробів, а також надавати своєчасну інформацію про ті підприємства, які виготовляють в установлюють ПРАВИЛЬНІ ВІКНА.

В свою чергу, ДП «Кривбасстандартметрологія» рекомендовано постійно інформувати городян про підприємства, продукція яких відповідає нормативним документам по показникам якості і безпеки та які отримали відповідний сертифікат, а також  про результати лабораторних випробувань металопластикової продукції, переваги того чи іншого підприємства, продукція яких є найкращою у місті.

Подоплєлова Н.Л. порадила городянам, тим хто, має намір замовити послуги з виготовлення та установки металопластикових виробів, орієнтуватися на авторитетних суб’єктів господарювання, які мають великий досвід та практику реалізації цих послуг у нашому місті. Не потрібно користуватися об’явами якихсь приватних фірм, приватних підприємців та окремих невідомих осіб, розміщених в засобах масової інформації, на стовпах, зупинках і т.і., в яких крім телефонів більше нічого не указано. І у подальшому, як з’ясовуються, коли виникають у споживачів претензії щодо якості виробів і установки, пред’явити їх нікому, бо телефон змінено, юридичної адреси виконавця послуг немає, місце його розташування не встановлено.

Крім цього, на засіданні були розглянуті питання щодо порядку проведення незалежної експертизи у разі, коли необхідно визначити причину втрати якості продукції та порядку проведення лабораторних випробувань металопластикової продукції  з метою отримання сертифікатів відповідності.

Усі учасники «круглого столу» підтвердили готовність до співпраці у форматі «влада-бізнес-споживачі», представили корисні відеоматеріали та надали слушні пропозиції щодо розв’язання проблемних питань, які будуть ретельно проаналізовані.

 Подоплєлова Н.Л. звернула увагу на те, що бажано посилити громадський контроль у цій справі. Проблеми захисту прав споживачів можна вирішувати виключно в тісній взаємодії з громадськістю-споживачами. Тільки завдяки спільній роботі ми маємо підвищити добробут споживачів та, водночас, створити сприятливі умови ведення бізнесу для сумлінних підприємців.

 Слід відмітити активну участь у обговоренні проблемних питань місцевих виробників металопластикових конструкцій, товариств «Регул», «Віконда», «Конкорд».

 Робота у даному напрямку буде продовжена.

28 травня 2014

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради