Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта

Створено: 2020-02-28 16:13:39Оновлено: 2020-02-28 16:16:26

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році»

ЗВІТ

про повторне відстеження результативностірегуляторного акта – рішення міської ради від 27.06.2018 №2816

«Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році»

 

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого від-стежується: рішення Криворізької міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році».

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта:

         - установлення ставок земельного податку, розмірів орендної плати та пільг зі сплати за користування земельними ділянками міста;

         - забезпечення соціально-економічного розвитку міста, подальшого регулювання земельних відносин, використання земельного ресурсу в інтересах територіальної громади міста;

         - створення сприятливих умов для суб’єктів господарювання в питаннях орендного користування земельними ділянками;

         - отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.01.2020 до 03.02.2020.

 

5. Тип відстеження: повторне.

 

6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта: повторне відстеження здійснюється з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта, шляхом аналізу статистичних показників щодо чисельності платників податку та надходжень до бюджету міста від плати за землю на підставі статистичних даних, наявних у департаменті регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради, за даними Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та шляхом проведення консультацій з представниками громадськості й консультативно-дорадчих органів відносно здійснення державної регуляторної політики та витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регулювання, за період 01.07.2019–01.01.2020 у порівнянні із значеннями аналогічних показників, установлених під час базового відстеження за період 01.01.2019–01.07.2019*.

 

*З метою здійснення оцінювання показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадських організацій та міської галузевої ради під-приємців з питань містобудування, земельних відносин і рекламної діяльності.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результативність відстежувалася шляхом аналізу фактичних показників за 2019 рік і прогнозних показників на 2020 рік щодо чисельності платників податку – суб’єктів підприємницької діяльності, надходжень до бюджету міста від плати за землю, консультацій з представниками громадськості щодо розміру коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання на виконання вимог акта, і рівня поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта.

Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю.

Очікуваними вигодами внаслідок дії рішення міської ради є:

         - у сфері інтересів територіальної громади – зменшення податкового навантаження на землекористувачів шляхом установлення пільг щодо земельного податку для земельних ділянок, зайнятих індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб. Розвиток інфраструктури, збільшення кількості робочих місць; спрямування фінансового ресурсу, отриманого за рахунок забезпечення стабільних податкових надходжень від плати за землю, на вирішення соціальних проблем населення;

         - у сфері інтересів суб’єктів господарювання – установлення ставок плати за користування земельними ділянками міста з урахуванням диференціації за видами цільового призначення земель;

- у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – удосконалення системи місцевого оподаткування, підвищення рівня використання економічних ресурсів міста, забезпечення надходжень до бюджету міста від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта

До кількісних показників належать: чисельність платників податку, надходження коштів до бюджету міста від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта. До вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету міста від плати за землю.

 

Кількість платників плати за землю, на яких поширюється регуляторний акт

За інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області станом на 01.01.2020 у м. Кривому Розі чисельність платників плати за землю – суб’єктів підприємницької діяльності становить 1 813 осіб (листи Криворізького північного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 16.01.2020 №97/10, Криворізького південного управління Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 11.02.2020 №39035/10/04-36-56-44), що на 4 особи більше від аналогічного показника станом на 01.01.2019 (1813–1809). Таким чином, фактичний показник кількості платників плати за землю – суб’єктів підприємницької діяльності, на яких поширюється регуляторний акт, характеризується стабільністю та відповідає показнику, визначеному під час базового відстеження у період 01.01.2019–01.07.2019.

 

Надходження коштів до бюджету міста від плати за землю

         За інформацією Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надходження коштів до бюджету міста від плати за землю за період повторного відстеження 01.07.2019–01.01.2020 складають 577,82 млн грн, що менше відповідного показника за період базового відстеження 01.01.2019–01.07.2019 на 201,68 млн грн (779,50–577,82). Таке відхилення пояснюється тим, що термін сплати суб’єктами господарювання податкових зобовяз’ань з плати за землю за грудень звітного року відповідно до Податкового кодексу України закінчується 30 січня наступного року. Тому, у першому півріччі бюджетного року фактичні надходження від плати за землю містять також надходження, нараховані за останній місяць попереднього року. Однак, у цілому за 2019 рік фактичні надходження від плати за землю склали 1 357,32 млн грн (при прогнозованому в аналізі регуляторного впливу (надалі – АРВ) показнику 1 102,4 млн грн на рік). Таким чином, надходження від плати за землю у 2019 році в порівнянні з прогнозованими в АРВ збільшилися на 254,92 млн грн.

 

     Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта

При розробці проєкту регуляторного акта на основі інформації Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за результатами декларування податкових зобов’язань з плати за землю землекористувачами міста (листи від 08.02.2018 №922/9/04-36-08-01-14, 28.03.2018 №6364/9/04-83-07 та №194/9/04-82-07-68) та консультацій з громадськістю обраховано витрати коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання у зв’язку з виконанням вимог акта, а саме: витрати на сплату податків і зборів та ознайомлення з вимогами регуляторного акта (0,2 год / 5,22 грн)**. За результатами повторного відстеження за період 01.07.2019–01.01.2020 підтверджуються показники, визначені при розробці регуляторного акта та за період базового відстеження його результативності 01.01.2019–1.07.2019.

 

** Витрати на ознайомлення з вимогами регуляторного акта в розмірі 5,22 грн визначено за формулою: витрати часу на отримання інформації про регулювання (0,2 год) Х вартість часу суб’єкта підприємництва (26,08 грн/год). Для розрахунку витрат використовується орієнтовний мінімальний розмір заробітної плати (лист Міністерства фінансів України від 01.08.2017 №05110-14-21/20701), орієнтовна мінімальна заробітна плата 4 173 грн, у погодинному розмірі - 4 173 грн / 160 год = 26,08 грн/год.

 

 

         Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта

         Інформування суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акта відбулося шляхом його опублікування в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 10.07.2019, тираж якої 16 510 примірників, та розміщення 04.07.2019 на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика» розділу «Законодавство України» www.kr.gov.ua. Копію ухваленого рішення направлено на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в установлений законодавством термін.

Робота з роз’яснення основних положень регуляторного акта, зокрема щодо особливостей плати за землю, проводиться на постійній системній основі як безпосередньо під час спілкування з окремими землекористувачами, так і через листування в письмовій і електронній формах (через офіційний вебпортал міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр»), та через засоби масової інформації. Консультації із зазначених питань надаються фахівцями виконкому міської ради в Центрі адміністративних послуг «Віза» щотижня відповідно до встановленого графіка. Крім того, інформація щодо основних положень регуляторного акта доводиться до відома учасників громадських заходів, що проводяться у виконкомі міської ради: на громадських слуханнях з обговорення регуляторних актів – рішень міської ради, нарад з представниками органів Державної податкової служби щодо забезпечення надходжень від плати за землю, семінарів із суб’єктами господарювання, зустрічей з гро-мадськістю.

                       

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Рішення міської ради від 27.06.2018 №2816 «Про встановлення ставок земельного податку, розміру орендної плати, пільг зі сплати за землю та затвердження Регламенту оподаткування земельних ділянок на території міста Кривого Рогу у 2019 році» – регуляторний акт, який розроблений згідно з нормами чинного законодавства України. З ухваленням цього регуляторного акта в місті створені сприятливі умови для використання земельного ресурсу в інтересах територіальної громади міста Кривого Рогу, запобігання втратам міського бюджету, раціонального та ефективного використання земельних ділянок, забезпечення правового врегулювання майнових відносин членів територіальної громади. Установлення розмірів ставок плати за користування земельними ділянками у відсотках від нормативної грошової оцінки земель міста враховує вимоги чинного податкового та антимонопольного законодавства щодо залежності розміру обов’язкових податкових платежів від містобудівної цінності й цільового призначення земель.

За результатами повторного відстеження результативності регуляторного акта підтверджуються показники, визначені при його розробці в АРВ, та отримані під час базового відстеження.

            Ураховуючи, що термін дії регуляторного акта один рік з 01.01.2019 до 31.12.2019, результати повторного відстеження його результативності будуть взяті до уваги при розробці проєкту регуляторного акта – рішення міської ради «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу у 2021 році», підготовка якого запланована рішенням міської ради від 30.10.2019 №4165 «Про затвердження плану діяльності міської ради з підготовки проєктів регуляторних актів на 2020 рік», зі змінами, у I півріччі 2020 року.

28 лютого 2020

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради