Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ЗВІТ про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта

Створено: 2019-02-28 16:40:26Оновлено: 2019-02-28 16:43:16

1.   Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується:

рішення Криворізької міської ради від 23.11.2011 № 726 «Про затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста».

2. Виконавець заходів з відстеження: управління комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради.

3.  Цілі прийняття регуляторного акта: упорядкування орендно-договірних відносин щодо надання в оренду майна комунальної власності міста та удосконалення порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди об’єктів комунальної власності міста, встановлення балансу інтересів усіх учасників процесу.

4. Строк виконання заходів з відстеженняз 26.12.2018 до 28.01.2019.

5. Тип відстеження: періодичне                                

6. Методи одержання результатів відстеження: є статистичні дані отримані управлінням комунальної власності міста виконкому Криворізької міської ради від обслуговуючого комунального підприємства «Парковка та реклама», балансоутримувачів  комунального майна – комунальних підприємств, закладів, установ.          

Відстеження очікуваної результативності дії регуляторного акта проводилось за періоди з 26.05.2016 по 26.11.2016, з 26.05.2017 по 26.11.2017, з 26.05.2018 по 26.11.2018 в порівнянні з показниками повторного відстеження з 26.05.2012 по 26.11.2012.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність дії регуляторного акта, а також засоби їх одержання: 

Відстеження результативності даного регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу офіційної статистичної інформації даних бухгалтерського обліку надходжень від орендної плати, у тому числі до міського бюджету; відшкодування земельного податку; виконання договірних зобов’язань орендарями щодо використання об’єктів комунальної власності міста.

Наслідки періодичного  відстеження  свідчать, що з прийняттям  рішення міської ради від  23.11.2011   №726  «Про   затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста» діюче Положення про порядок оформлен-ня оренди об’єктів комунальної власності міста приведено у відповідність до чинного законодавства України, забезпечує відкритість, прозорість процедури надання кому-нального майна в оренду.  Створено та  вдосконалено порядок проведення конкурсу на право укладення договору оренди об’єктів комунальної власності міста. Зазначеним рішенням міської ради забезпечено стабільні надходження коштів від балансоутриму-вачів та обслуговуючого комунального підприємства  «Парковка та реклама» з подальшим їх розщепленням та перерахуванням до міського бюджету, ефективне використання майна територіальної громади міста, покращення його технічного стану, що здійснюється орендарем в межах орендних відносин.        

 

           8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного  акта:  

           Порівняльний аналіз показників відстеження

Кількісні показники

Показники

Одиниці виміру

Періоди відстеження

Повторне

Періодичні

з 26.05.2012 по 26.11.2012

з 26.05.2016 по 26.11.2016

з 26.05.2017 по 26.11.2017

з 26.05.2018 по 26.11.2018

Сума надходжень у вигляді плати за оренду майна, що належить до комунальної  власності міста Кривого Рогу,

у т.ч. надходження до міського бюджету **

тис. грн.

 

 

 

 

 

тис. грн.

13 855,0

 

 

 

 

 

9 426,40

16 107,0

 

 

 

 

 

10 793,0,

16 525,0

 

 

 

 

 

11 651,0

16 844,0

 

 

 

 

 

10 308,0

Удосконалення порядку проведення конкурсу на право укладання договору оренди ***

%

100

100

100

100

Збереження та відновлення експлуатаційного стану об’єктів комунальної власності міста ****

%

100

100

100

100

           Показники: спрощення організації оформлення орендних відносин; контроль за термінами виконання погоджувальних, дозвільних процедур та упорядкування оформлення орендних відносин; збереження комунального майна міста в цілому; ефективне його використання за цільовим призначенням відповідно до видів діяльності юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, з урахуванням соціальних потреб району міста; належне утримання об’єктів соціально-культурного призначення та їх відродження; відновлення експлуатаційного стану об’єкта, естетичне покращання району, міста;  в порівняльних періодах оцінено на 5 та 4 бали відповідно.       

 Примітка:   

*  Оцінка здійснена за 6-бальною системою, де 6 балів – досягнуто у високій мірі результат якісного показника; 5 балів – досягнуто на 100% результат якісного показника; 4 бали – досягнуто не менше 75% результат якісного показника; 3 бали – досягнуто 50% результату якісного показника; 2 бали – досягнуто на 25% результат якісного показника; 1 бал – практично не досягнуто результату.

  **  Якщо порівняти кількісні значення показників результативності регуляторного акту в порівняльних періодах, вбачається, збільшення надходження загальної суми коштів від орендної плати за використання об’єктів комунальної власності з 13 850,0 тис.грн. до 16 844,0 тис.грн. Надходження загальної суми коштів від орендної плати за використання об’єктів комунальної власності, що надходять до міського бюджету, у тому числі через розрахункові рахунки комунального підприємства «Парковка та реклама», інших комунальних підприємств, закладів, установ, у порівнянні з повторним  періодом з 9 426,40 тис. грн. збільшилися до 10 308,0 тис. грн.  Коливання надходжень коштів від оренди до міського бюджету в порівнянні  із аналогічним періодом минулого року з 11 651,0 тис. грн. до 10 308,0 тис. грн. пов’язано з недоперерахуванням коштів від орендної плати до міського бюджету КП «Криворізька друкарня»,  КП «Криворіжкнига», КП «Парковка та реклама». При цьому планові показники за 12 місяців 2018 року до міського бюджету від оренди майна виконані.  Сума надходжень склала 22 148,5 тис. грн.,  планові показники 18 000,0 тис. грн.

Надходження загальної суми коштів відшкодування земельного податку за використання об’єктів комунальної власності, що надходять до міського бюджету, у тому числі через розрахункові рахунки управління комунальної власності міста та інших балансоутримувачів - комунальних підприємств, закладів, установ, у порівнянні з повторним  періодом збільшилися з 1 171,4 тис. грн. до 1 603,6 тис. грн.

***         З прийняттям даного регуляторного акту чітко визначено порядок проведення конкурсу на право укладання договору оренди.       

         На об’єкти комунальної власності міста, які є найбільш привабливими, та з метою підвищення ефективного їх використання, поповнення міського бюджету відповідно до діючого Положення управлінням проводяться конкурси на право укладення договору оренди. Протягом повторного відстеження було проведено 3 конкурси на 6 об’єктів нерухомості загальною площею 888,2 кв.м. За участь у конкурсах до міського бюджету було сплачено 1051,60 грн. За аналогічний період 2018 року було проведено 6 конкурсів на 8 об’єктів нерухомості, у тому числі 1 комплекс будівель з інфраструктурою, загальною площею 2492,2 кв.м. За участь у конкурсах до міського бюджету було сплачено 2843,34 грн.  Наведена статистика свідчить про досягнення позитивного результату.

****   На теперішній час управлінням комунальної власності міста укладено і діє 1920 договорів оренди комунального майна терміном дії до трьох років  загальною площею 301,7 тис. кв. м.

            Для збереження цілісності вільних об’єктів комунальної власності, а саме окремо розташованих споруд та комплексів, що тривалий термін не користуються попитом у суб’єктів господарювання, з міського бюджету виділяються кошти, що забезпечують виконання комплексу заходів, спрямованих на схоронність та унеможливлення доступу сторонніх осіб до об’єктів нерухомого майна.

  За цією програмою у 2017 році фактично профінансовано 1 047, 03 тис. грн., у 2018 -  2 253,33 тис. грн., у 2019 заплановано 2 767,30 тис.грн.

З метою подальшого вдосконалення процесу організації орендно-договірних відносин щодо утримання та обслуговування комунального майна, забезпечення ефективного його використання на пленарне засідання міської ради у лютому 2019 року управлінням підготовлено проект рішення «Про надання комунальному підприємству «Парковка та реклама» повноважень орендодавця під час укладання договорів оренди майна, що перебуває на його балансовому обліку,  та внесення змін до рішення міської ради від 23.11.2011 №726 «Про затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста».

          Вказані зміни пропонуються перш за все з метою здійснення заходів по впорядкуванню утримання, збереження та ефективного використання комунального майна, що перебуває в орендному користуванні або пропонується в оренду. Залучені додаткові кошти будуть спрямовані підприємством на створення єдиної структури, котра може сконцентрувати в своїх руках виробничу базу та персонал для:

-                     обстеження технічного стану майна, його списання (непридатного до подальшої експлуатації) або відновлення (у разі доцільності);

-       проведення поточних ремонтів майна;

-       підвищення ефективності використання майна шляхом активної передачі в орендне користування;

-       підвищення строків експлуатації майна та повернення (при доцільності та можливості відновлення) в роботу, за рахунок проведення ремонтних робіт;

-                     забезпечення схоронності майна, що не перебуває в орендному користуванні (стоянка, бокси).

  Для здійснення контролю  за виконанням  договірних  зобов’язань  управлінням комунальної власності міста спільно з обслуговуючим комунальним підприємством, балансоутримувачами об’єктів оренди постійно здійснюється аналіз дотримання орендарями умов договорів оренди.  Слід зазначити, що більшість орендарів належним чином виконують умови договорів оренди, а також зобов’язання щодо проведення  ремонтних робіт об’єктів оренди. Виконання орендарями зобов’язань згідно договору оренди щодо здійснення ремонтних робіт орендованих приміщень дозволяє з кожним роком покращувати естетичний вигляд міста, забезпечувати належний рівень та умови обслуговування населення в орендованих об’єктах, покращити умови праці та норми експлуатації  об’єктів  комунальної  власності  міста.

 До управління щомісяця обслуговуючим комунальним підприємством та балансоутримувачами надаються звіти про стан розрахунків  з орендної плати  та наявної заборгованості. У разі виявлення порушень  виконання орендарями умов договорів оренди та за результатами щомісячних звітів про стан розрахунків, управлінням, обслуговуючим комунальним підприємством та балансоутримувачами  здійснюється претензійно-позовна робота для вирішення  питань розірвання договорів оренди, витребування майна з безпідставного користування орендарями, які не виконують зобов’язань, передбачених договорами, та стягнення заборгованості з орендної плати.

Так порівнюючи періоди: з 26.05.2018 по 26.11.2018 та з 26.05.2012 по 26.11.2012, слід зробити висновок, що має місце суттєве зменшення випадків порушень умов договорів. Так протягом періоду повторного відстеження управлінням було підготовлено та направлено до суду 58 позовних заяв, з них 39 про стягнення заборгованості з орендної плати на суму 520,70 тис.грн., за аналогічний період 2018 року було направлено до суду  9 позовних заяв, з них 6 про стягнення заборгованості з орендної плати на суму 60,84 тис.грн..

           Протягом  періодичного відстеження регуляторного акта − рішення міської ради від 23.11.2011 №726 «Про затвердження  Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», порівнюючи дані чотирьох періодів: 26.05.2012 – 26.11.2012, 26.05.2016 – 26.11.2016, 26.05.2017 – 26.11.2017, 26.05.2018 – 26.11.2018, вбачається, що процес передачі в оренду об’єктів комунальної власності в місті відбувається прозоро завдяки здійсненню публікацій та  інформування населення й суб’єктів господарювання в засобах масової інформації про наміри передати в оренду об’єкти комунальної власності міста, проведення конкурсів на право укладання договорів оренди. Так, протягом періодів відстеження було надано 24 (241 об’єктів), 35 (309 об’єктів), 39 (352 об’єктів), 44 (529 об’єктів) відповідно оголошень про наміри передати в оренду об’єкти комунальної власності міста та про конкурс на право укладання договору оренди в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» і на офіційній веб-сторінці Криворізької міської ради та її виконавчого комітету. Наведені дані свідчать про високий рівень проінформованості суб’єктів господарювання.

            Регуляторний акт – рішення міської ради від 23.11.2011 №726 «Про затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста» має вплив на 1498 суб’єктів господарювання та громадян України, які на умовах оренди користуються об’єктами нерухомості та окремим індивідуально визначеним майном комунальної власності територіальної громади міста. Витрати на одного суб’єкта господарювання та громадянина України, які виникають внаслідок дії регуляторного акта складають 39,85 грн. (0,5 год. * 1473,0 грн. : 22 роб.дні : 8 роб.год. + 28,0 грн. = 39,85  грн., де 0,5 год. - затрати часу на подачу пакету документів та отримання проекту договору оренди; 1473,0 грн. -  мін. заробітна плата за місяць; 28,0 грн. - вартість проїзду у громадському транспорті), окрім плати за оренду, послуг з виготовлення незалежної оцінки об’єкта оренди та його страхування.

           З метою здійснення оцінювання показників 25.01.2019 проведені громадські слухання з питання сталого досягнення цілей задекларованих при ухвалені регуляторного  акту  – рішення міської ради від 23.11.2011 №726 «Про затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста», консультації з міською галузевою радою підприємців з питань страхування, фінансового посередництва, операцій біржових та з нерухомим майном та отримано позитивний висновок про досягнення цілей задекларованих при його ухвалені.

 

            9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:

           Результатами аналізу даних, необхідних для періодичного відстеження результативності регуляторного акта – рішення міської ради від 23.11.2011   № 726  «Про   затвердження Положення про порядок оформлення оренди об’єктів комунальної власності міста» підтверджують, що рішення є актуальними на цей час і, безумовно, надає позитивний результат удосконалення орендно-договірних відносин об’єктів комунальної власності міста.  Дія рішення міської ради дозволила досягти цілей, запланованих при його прийнятті.

          З метою подальшого вдосконалення процесу організації орендно-договірних відносин щодо утримання та обслуговування комунального майна, забезпечення ефективного його використання на пленарне засідання міської ради у лютому 2019 року управлінням підготовлено проект рішення, відповідно до якого комунальне підприємство «Парковка та реклама» отримає повноваження орендодавця нерухомого майна, загальна площа якого не перевищує 200 кв.м, та іншого окремого індивідуально визначеного майна, що перебуває на його балансовому обліку.

 

 

 

 

Заступник голови

постійної комісії міської ради

з питань земельних відносин,

містобудування, комунальної

власності міста                                                                        О.Смалій

 

 

 

28 лютого 2019

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради