Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про повторне відстеження результативності дії регуляторного акта

Створено: 2017-02-28 16:00:13Оновлено: 2017-02-28 16:14:51

УВАГА!

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт  про повторне відстеження  результативності дії   регуляторного  акта  - рішення  міської   ради від  27.05.2015 №3637  «Про встановлення  ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва міста Кривого Рогу», підписаний постійними комісіями міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва; з питань планування бюджету та економіки   на черговому засіданні 23.02.2017 року.


Звіт
про проведення заходів  з повторного відстеження  результативності дії 
регуляторного  акта  - рішення  міської   ради від  27.05.2015 №3637 
«Про встановлення  ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва міста Кривого Рогу»

1. Вид  та  назва  регуляторного  акта,  результативність якого відстежується: рішення  Криворізької міської  ради  від  27.05.2015 №3637  «Про встановлення  ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва міста Кривого Рогу»

2. Виконавець  заходів з  відстеження: управління розвитку підприємництва та фінансове  виконкому  міської  ради.

3. Цілі прийняття акта: встановлення диференційованого розміру ставки єдиного податку залежно від виду господарської діяльності.

4. Строк  виконання  заходів  з  відстеження:  з  01.01.2017  по 01.02.2017

5. Тип  відстеження:  повторне

6. Методи  одержання  результатів  відстеження: 

здійснення аналізу надходжень до бюджету міста коштів від сплати єдиного податку та чисельності платників податку (за статистичними даними Криворізьких об’єднаних державних податкових інспекцій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області).

7. Дані   та  припущення,  на  основі  яких  відстежувалася  результативність, а  також  способи  одержання даних: результати відстеження рішення одержані методом моніторингу за надходженнями коштів від сплати єдиного податку до бюджету міста в порівнювальних періодах: базового відстеження з  01.01.2016 по  01.07.2016, повторного відстеження з 01.07.2016 по 01.01.2017, аналогічного повторному періоду попереднього року з 01.07.2015 по 01.01.2016.

Відповідно до Податкового кодексу України фіксовані ставки єдиного податку для платників І, ІІ груп установлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб-підприємців, які провадять господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності з розрахунку на календарний місяць.

Регуляторний акт підготовлено та ухвалено з метою затвердження ставок єдиного податку, максимального наближення найменування виду діяльності до класифікатора кодів видів економічної діяльності (КВЕД-2010) та спрямовано на правове регулювання господарських і адміністративних відносин між суб’єктами господарювання й органами місцевого самоврядування, фіскальними органами.

Сфера дії визначеного регуляторного акта розповсюджується на платників єдиного податку І та ІІ груп, що зареєстровані в м. Кривому Розі та здійснюють діяльність на його території, а саме:

1. І група – фізичні особи-підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 300 000 грн.;

2. ІІ група – фізичні особи-підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року їх діяльність відповідає сукупності таких критеріїв:

- не використовується праця найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними в трудових відносинах, одночасно не перевищує 10;

- обсяг їх доходу не перевищує 1 500 000 грн.

З прийняттям цього рішення незмінними з 2012 року залишається розмір фіксованих ставок єдиного податку для платників І та ІІ груп, по місту запроваджені преференції при сплаті податку суб’єктам господарювання, які оформили трудові відносини з 10 найманими працівниками (ІІ група платників податку), та інвалідам, які самостійно здійснюють підприємницьку діяльність (І група платників податку) – на рівні 50% ставки, установленої відповідним рішенням.

По   місту  встановлено  диференційовані  ставки  податку для першої та другої групи платників єдиного податку з урахуванням виду діяльності.

Очікуваними вигодами внаслідок подальшої дії даного рішення є:

 - у сфері інтересів територіальної громади – збільшення кількості нових робочих місць, які створюють суб’єкти господарювання за рахунок відкриття нових об’єктів бізнесу та збільшення надходжень до бюджету, що направляються на фінансування закладів соціально-культурної сфери та програм місцевого значення;

- у сфері інтересів суб’єктів господарювання – диференційований підхід до розміру ставок єдиного податку в залежності від виду діяльності; преференції при офіційному оформленні підприємцями 10 найманих працівників; прозорість дій органів місцевого самоврядування при ухваленні відповідного проекту рішення;

- у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – легалізація підприємницької діяльності, створення нових робочих місць; наповнення дохідної частини бюджету міста; зменшення обсягів тіньової економіки.

Внаслідок дії зазначеного регуляторного акта часові виміри не змінюються, а витрати та вигоди суб’єктів господарювання змінюються в межах правового поля визначеного чинним законодавством України. У той же час підвищується рівень їх правової впевненості внаслідок прозорості та прогнозованості встановлених ставок єдиного податку.

8. Кількісні  та  якісні  значення  показників  результативності акта:

Показники

Од.

виміру

Порівняльні періоди відстеження

Аналогічний

повторному

01.07.2015-

01.01.2016

Базовий

01.01.2016-

01.07.2016

Повторний

01.07.2016- 01.01.2017

Обгрунтування

показників

Обгрунтування

показників

1

2

3

4

5

6

7=6-4

8=6-5

Кількісні показники

 

1

Чисельність  суб’єктів господарювання, на яких поширюється регуляторний акт

осіб

10049

10557*

9461

- 588

коливання чисельності платників податку пов’язане з внесенням змін у податкове законодавство  щодо обов'язковості застосування платниками розрахунково-касових апаратів, необхідністю отримання ліцензій на продаж пива, яке віднесено до алкогольних напоїв

- 1096

коливання чисельності платників податку пов’язане з внесенням змін у податкове законодавство  щодо обов'язковості застосування платниками розрахунково-касових апаратів, необхідністю отримання ліцензій на продаж пива, яке віднесено до алкогольних напоїв

2

Надходження коштів до бюджету міста від сплати єдиного податку платниками І та ІІ груп (тис. грн.)

тис.

грн.

16091,7

16531,4*

14877,4

-1214,3

зменшення суми надходжень податку пояснюється зменшенням кількості платників у зв’язку зі  змінами у податковому законодавстві  щодо обов'язковості застосування платниками податку розрахунково-касових апаратів, необхідністю отримання ліцензій на продаж пива, яке віднесено до алкогольних напоїв

-1654

зменшення суми надходжень податку пояснюється зменшенням кількості платників у зв’язку зі  змінами у податковому законодавстві  щодо обов'язковості застосування платниками податку розрахунково-касових апаратів, необхідністю отримання ліцензій на продаж пива, яке віднесено до алкогольних напоїв, та наявністю податкового боргу зі сплати податку

Якісні показники**

1

 

стабільний прогнозо-ваний клімат для здійснення підприєм-ницької діяльності

бали

5

 

5

5

залишається незмінним

2

для членів територіа-льної громади – за-безпечення соціаль-но-економічного роз-витку міста

бали

4

4

4

залишається незмінним

3

для органів місцевого самоврядування  – забезпечення фінансування видатків, передбачених бюджетом міста

на потреби громади, за рахунок сталих надходжень коштів від сплати податку.    

 

бали

5

5

5

залишається незмінним


Примітка:*

      - коливання чисельності платників податку пов’язане з внесенням змін до податкового законодавства  (Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи») щодо обов'язковості застосування розрахунково-касових апаратів, необхідністю отримання ліцензій на продаж пива, яке віднесено до алкогольних напоїв;
      - коливання сум сплаченого податку  пояснюється зменшенням чисельності платників податку з причин змін у податковому законодавстві щодо обов'язковості застосування розрахунково-касових апаратів, необхідності отримання ліцензій на продаж пива, яке віднесено до алкогольних напоїв, та наявністю податкового боргу зі сплати єдиного податку.

**У вищезазначеній таблиці якісні показники визначались за 6-бальною системою оцінки, де: 6 балів - досягнуто у високій мірі результат якісного показника,  5балів -  досягнуто на 100% результат  якісного показника, 4бали - досягнуто на 75% результат  якісного показника, 3бали - досягнуто на 50% результат  якісного показника, 2бали - досягнуто на 25% результат  якісного показника, 1бал — практично не досягнуто.

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Рішення міської ради від 27.05.2015 №3637  «Про встановлення  ставок єдиного податку для суб’єктів малого підприємництва міста Кривого Рогу» є актуальним, яке розроблено згідно з нормами чинного законодавства. З прийняттям регуляторного акта в місті встановлено для суб’єктів господарювання-фізичних осіб диференційований розмір ставки єдиного податку залежно від виду господарської діяльності.

За результатами заходів з відстеження регуляторного акту та враховуючи підсумки громадських слухань, які відбулися  12.01.2017, визначено, що ставки єдиного податку в діючому рішенні, встановлені відповідно до чинної законодавчої бази, є об’єктивними, мають диференційований розмір, рішення сприяє створенню стабільного прогнозованого клімату для здійснення підприємницької діяльності в місті, забезпечує баланс інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави. Ураховуючи зміни розміру мінімальної заробітної плати та різке збільшення розміру відрахувань слід вивчити доцільність перегляду ставок, ураховуючи пропозиції підприємницької громадськості міста щодо встановлення ставок єдиного податку платникам І та ІІ груп і можливості зменшення їх розміру, у першу чергу за соціально значимими видами господарської діяльності.

Голова постійної комісії міської ради з питань
регуляторної
політики та підприємництва           
К
.Г.Шаповалова

Голова постійної комісії міської ради з питань
планування бюджету та економіки
О.В.Клімін


 

28 лютого 2017

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради