На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про повторне відстеження результативності дії регуляторного акта
Створено: 2017-02-28 16:12:22Оновлено: 2017-02-28 16:15:47
УВАГА!
На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про повторне відстеження результативності дії регуляторного акта - рішення міської ради 24.06.2015 №3706 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі», підписаний постійними комісіями міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва; з питань планування бюджету та економіки на черговому засіданні 23.02.2017 року»
ЗВІТ
про проведення заходів з повторного відстеження результативності дії
регуляторного акта - рішення міської ради від 24.06.2015 №3706 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3706 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі».
2. Виконавець заходів з відстеження: управління фінансове, економіки та розвитку підприємництва виконкому міської ради.
3. Цілі прийняття акта: установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі з урахуванням вимог Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.01.2017 по 01.02.2017.
5. Тип відстеження: повторне.
6.Методи одержання результатів відстеження: здійснення аналізу надходжень до бюджету міста коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та чисельності платників податку (за статистичними даними Криворізьких об’єднаних державних податкових інспекцій Головного управління ДФС у Дніпропетровській області – у термін щоквартально).
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результати відстеження рішення одержані методом моніторингу за своєчасним надходженням коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до бюджету міста в порівняльних періодах: повторного відстеження з 01.07.2016 по 01.01.2017, базового відстеження з 01.01.2016 по 01.07.2016, а також аналогічному повторному періоді попереднього року з 01.07.2015 по 01.01.2016.
Податковим кодексом України на момент прийняття рішення було визначено, що ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних і юридичних осіб, установлюються рішенням міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості в розмірі, що не перевищує 2% (на момент повторного відстеження не перевищує 3%) розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
Регуляторний акт підготовлено та ухвалено з метою затвердження ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі з урахуванням вимог Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» та спрямовано на правове регулювання господарських і адміністративних відносин між членами територіальної громади, органами місцевого самоврядування та фіскальними органами.
У регуляторному акті, що відстежується ставки податку для фізичних осіб для об’єктів житлової та нежитлової нерухомості складають 0,1%, а для юридичних осіб - для об’єктів нежитлової нерухомості 0,35%, для житлової нерухомості 1%. Розміри ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлені згідно з діючою законодавчою базою та є прийнятними.
Сфера дії визначеного регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розташованих на території міста Кривого Рогу.
Очікуваними вигодами внаслідок подальшої дії даного рішення буде:
- у сфері інтересів територіальної громади – збільшення обсягів доходів до бюджету міста, а відповідно і його видатків для забезпечення потреб громади;
- у сфері інтересів суб’єктів господарювання – прозорість процедури впровадження регуляторного акта, забезпечення балансу інтересів суб’єктів господарювання;
- у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – стале надходження коштів до бюджету міста від сплати податку.
- Кількісні та якісні значення показників результативності акта:
Відповідно до Податкового кодексу України, сплата податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичними особами за 2016 рік буде відбуватися в другій половині 2017 року. Тому, при повторному відстеженні результативності дії регуляторного акта з 01.01.2017 по 01.02.2017 аналізуються лише показники по юридичних особах.
№ |
Показники |
Од. виміру |
Порівняльні періоди відстеження |
||||||
Аналогічний повторному 01.07.2015- 01.01.2016 |
Повторний 01.07.2016- 01.01.2017 |
Базовий 01.01.2016- 01.07.2016 |
Відхилення показників |
Відхилення показників |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7=5-4 |
8=5-6 |
||
Кількісні показники |
|||||||||
1 |
Чисельність платників податку (юридичних осіб), на яких поширю-ється регулятор-ний акт |
осіб |
693 |
1267 |
1163*
|
574 |
104 |
||
2 |
Надходження кош-тів до бюджетту міста від сплати податку на неру-хоме майно юри-дичними особами (тис. грн.) |
тис. грн. |
5136,2 |
5825,7
|
6033,3 |
689,5 |
-207,6 |
||
Якісні показники** |
|||||||||
|
Забезпечення фінансування видатків, передбачених бюджетом міста на потреби громади, за рахунок сталих надходжень коштів від сплати податку.
|
бали |
5
|
5 |
5 |
залишається незмінним |
Примітка:
*Дані щодо кількості платників податку формуються на підставі інформацій податкових інспекцій міста. У період проведення повторного відстеження податковими інспекціями були уточнені показники кількості платників, що застосовувалися в базовому періоді. Тому, показник базового періоду змінено з 695 на 1163 платника.
Кількість платників податку має тенденцію до зростання.
Збільшення надходжень від сплати податку у порівнянні повторного періоду у поточному році з аналогічним повторному періоду у попередньому році на 689,5 тис.грн. пояснюється зростанням розміру мінімальної заробітної плати (на 01.01.2016 - 1378 грн., на 01.01.2015 - 1218 грн.).
У порівнянні повторного періоду з базовим періодом, надходження майже на рівні базового періоду. Зменшення надходжень за даними ОДПІ міста пояснюється наявністю у юридичних осіб податкової заборгованості зі сплати податку, що пов’язано з їх ліквідацією.
**У вищезазначеній таблиці якісні показники визначались за 6-бальною системою оцінки, де: 6 балів - досягнуто у високій мірі результат якісного показника, 5балів - досягнуто на 100% результат якісного показника, 4бали - досягнуто на 75% результат якісного показника, 3бали - досягнуто на 50% результат якісного показника, 2бали - досягнуто на 25% результат якісного показника, 1бал — практично не досягнуто.
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.
З прийняттям регуляторного акта – рішення міської ради від 24.06.2015 №3706 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі» в місті встановлено прийнятні розміри ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки згідно з діючою законодавчою базою.
За результатами заходів з відстеження регуляторного акта та враховуючи підсумки громадських слухань, які відбулися 24.01.2017, визначено ставки в рішенні залишити без змін та те, що рішення розроблено згідно з нормами чинного законодавства, забезпечує баланс інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.
Голова постійної комісії міської ради з питань
планування бюджету та економіки
О.В.Клімін
Голова постійної комісії міської ради
з питань регуляторної політики та підприємництва
К.Г.Шаповалова
28 лютого 2017