Актуальні питання щодо оформлення назви об’єкта бізнесу
Створено: 2021-04-27 13:37:48Оновлено: 2021-04-27 13:40:42
(коментує управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради)
Для успішного розвитку бізнесу назва об’єкта має важливе значення. Законодавство не вказує власникам бізнесу, які саме назви повинні бути, проте при виборі назви треба враховувати декілька законодавчих правил та нормативно-правових норм.
Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів від 15.06.2006 №833, визначено, що усі відомості на вивісці із зазначенням найменування суб’єкта господарювання оформлюються відповідно до законодавства про мови. Відповідно до Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» передбачається обов'язкове використання української мови на інформаційних вивісках об’єктів бізнесу, при обслуговуванні споживачів, в рекламі, і багатьох інших сферах господарської діяльності.
Слід також звернути увагу, що з 16 січня 2021 року набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної», згідно якої вся інформація в сфері реалізації товарів та послуг має надаватися в першу чергу українською. Крім того, назва об’єкта не повинна містить інформації, яка порушує етичні, гуманістичні, моральні норми, нехтує правилами пристойності.
Проте, торгові марки (назви об’єкта), які зареєстровані згідно чинного законодавства, можуть використовуватися в тому вигляді, в якому вони зареєстровані. Якщо торгова марка (назва об’єкта) зареєстрована англійською або будь-якою іншою іноземною мовою, то суб’єкт господарювання може її використовувати в зареєстрованому вигляді.
Нагадаємо, що з питань державної реєстрації авторського права на назву об’єкта необхідно звертатися до департаменту розвитку сфери інтелектуальної власності Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України за тел.: (044) 596-67-58. Щодо одержання консультацій та фахової допомоги з питань реєстрації авторських прав - до фахівців Науково-дослідного інституту інтелектуальної власності, які мають досвід у процедурах із набуття правової охорони тими чи іншими об’єктами прав інтелектуальної власності за тел.: (044) 228-21-36, (044) 221-12-73 (http://ndiiv.org.ua/ua/).
Інформуємо, що з актуальних питань організації підприємницької діяльності суб’єкти господарювання можуть звертатися до уповноваженого представника управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради в Центрі адмініс-тративних послуг «Віза» виконкому Криворізької міської ради (пл. Молодіжна, 1, зала №3).
Прийом здійснюється у понеділок, вівторок, середа, четвер, п’ятниця: з 08.00 до 15.30, перерва: з 12.30 до 13.00, вихідні: субота, неділя та відбувається з дотриманням протиепідемічних заходів, за попереднім записом до електронної черги на веб-порталі Центру адміністративних послуг «Віза» виконкому міської ради (http://viza.kr.gov.ua) за телефоном безкоштовної «гарячої» лінії 0-800-500-459.
Проте, в умовах карантину пропонуємо підприємцям максимально обмежити особисте відвідування Центру адміністративних послуг «Віза» виконкому Криворізької міської ради. Тому, направити заяви про отримання послуг із завірення декларацій про розміщення об’єктів бізнесу, їх анулювання, можна через «Мій кабінет» на офіційному вебпорталі «Центр адміністративних послуг «Віза» виконкому Криворізької міської ради (http://viza.kr.gov.ua).
Крім того, необхідні консультації з питань організації підприємництва можна отримати, звернувшись до «Єдиного кабінету мешканця» /https://korystuisia.kr.gov.ua/ підрозділу «Питання підприємницької діяльності» розділу «Життєві ситуації» або до управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради (urp@kr.gov.ua).
27 квітня 2021