УВАГА!
Створено: 2020-02-27 16:58:54Оновлено: 2020-02-27 16:59:35
УВАГА! На публічне ознайомлення виноситься звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта - рішення міської ради від 23.05.2018 №2712 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік», який підписано 21.02.2020 постійними комісіями міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва, з питань планування бюджету та економіки 21.02.2020.
Звіт
про повторне відстеження результативності регуляторного акта -
рішення міської ради від 23.05.2018 №2712 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік»
1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: Рішення міської ради від 23.05.2018 №2712 «Про встанов-лення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік».
2. Виконавець заходів з відстеження: Управління розвитку підприєм-ництва, економіки, департамент фінансів виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття акта: Установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у місті Кривому Розі на 2019 рік, відповідно до вимог Податкового кодексу України (надалі – Кодекс).
4. Строк виконання заходів з відстеження: З 01.01.2020 до 03.02.2020.
5. Тип відстеження: Повторне.
6. Методи одержання результатів відстеження:
Порівняльний аналіз показників, задекларованих при ухваленні рішення, з фактичними показниками за 2019 рік та показників повторного періоду (з 01.07.2019 до 01.01.2020) з базовим періодом (з 01.01.2019 до 01.07.2019):
- статистичних – чисельності платників податку та фактичних надхо-джень коштів до бюджету міста від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (надалі – податок), за даними Криворізьких північного та південного управлінь Головного управління ДПС у Дніпропет-ровській області (листи від 14.01.2020 №4174/10/04-36-57-40, 21.01.2020 №334/9/04-36-56-50), казначейського звіту надходжень до бюджету міста за 2019 рік;
- оціночних – витрат коштів і часу на реалізацію регулювання, рівня поінформованості, визначених суб’єктами господарювання та консультативно-дорадчими органами в здійсненні державної регуляторної політики.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результатив-ність регуляторного акта, а також способи одержання даних:
Порівняльний аналіз показників за періоди відстеження проводиться з метою оцінки стану досягнення запланованих цим актом цілей.
На 2019 рік розміри ставок податку при максимально встановленому розмірі на законодавчому рівні 1,5% від мінімальної заробітної плати на 01 січня звітного (податкового) року встановлені:
- на нежитлову нерухомість, що перебуває у власності юридичних та фізичних осіб, у граничних розмірах 0,09% – 0,11%, 0,29% – 0,31%, 0,49% – 0,51% залежно від місця розташування (зональності) об’єкта;
- на житлову нерухомість, яка перебуває у власності фізичних осіб, у розмірах 0,19% – 0,21% залежно від місця розташування (зональності) об’єкта, юридичних осіб – 0,99% – 1,01% відповідно.
Також установлено пільги зі сплати податку в розмірі 100% на господарські (присадибні) будівлі – допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо, що перебувають у власності фізичних осіб – пенсіонерів. Зазначена пільга з податку не застосовується до об’єкта/об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються в підприємницькій діяльності). У 2019 році такою пільгою скористувався 481 пенсіонер.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуля-торного акта:
Відповідно до статті 266 Кодексу сплата податку фізичними особами за звітний період здійснюється в другій половині періоду, наступного за звітним. Тобто, фізичні особи – платники податку на нерухоме майно за ставками, установленими на 2019 рік, будуть сплачувати податок у 2020 році. Відповідно проаналізувати показники таких надходжень до бюджету можливо буде за результатами 2020 року.
Юридичні особи за податковим законодавством сплачують податок у звітному періоді, тобто у 2019 році. Тому, результативність дії регуляторного акта відстежується за показниками надходжень податку від юридичних осіб.
Фактичні надходження за 2019 рік від сплати податку юридичними особами складають 52,5 млн грн, з них за житлову нерухомість – 0,6 млн грн, нежитлову – 51,9 млн грн. Прогноз показників надходжень, задекларованих при розробці регуляторного акта, має незначне відхилення в бік збільшення від фактичних надходжень податку в сумі 1,8 млн грн (задекларовані показники – 50,7 млн грн, з них житлова нерухомість – 0,5 млн грн, нежитлова – 50,2 млн грн). Зростання склало 3,6% за рахунок збільшення на 22 особи чисельності платників податку – юридичних осіб, власників нежитлової нерухомості (на момент розробки регуляторного акта – 1 311 осіб, на 01.01.2020 – 1 333 особи).
Надходження податку до бюджету міста в повторному періоді від юридичних осіб склали 28,9 млн грн (за ІІ півріччя 2019 року). Порівняно з надходженнями базового періоду вони є на 5,3 млн грн більшими (базовий період I півріччя 2019 року – 23,6 млн грн). Збільшення пояснюється сплатою за законодавчими нормами юридичними особами в І кварталі 2019 року податку за IV квартал 2018 року. При обрахунку податку за IV квартал 2018 року застосовувався показник мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2018, який на 12,1% менше за відповідний показник станом на 01.01.2019 (станом на 01.01.2018 – 3 723 грн. (Закон України «Про Державний бюджет України на 2018 рік»), на 01.01.2019 – 4 173 грн. [Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»]).
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є одним з джерел надходжень до загального фонду бюджету міста, за рахунок якого утримуються бюджетні установи, що забезпечують надання послуг населенню в галузях освіти, охорони здоров'я, соціального захисту, культури, фізичної культури та спорту, та фінансуються соціально важливі міські цільові програми.
Ураховуючи стабільність надходжень цього та інших податків та зборів до бюджету у 2019 році, місто мало можливість забезпечити видатки загального фонду в необхідному обсязі.
Показники прогнозної чисельності платників податку при підготовці аналізу регуляторного впливу регуляторного акта за інформацією Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (листи від 19.12.2017 №5070/9/04-36-12-42, 14.12.2017 №16982/04-36-13-18) передбачалися: 5 901 особа, з них 1 311 юридичних осіб та 4 590 фізичних осіб. За даними Криворізьких північного та південного управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області чисельність платників податків станом на 01.01.2020 склала 9 974 особи, з них 1 333 – юридичні особи, 8 641 – фізичні особи. Порівнюючи прогнозні показники чисельності, задекларовані при ухваленні регуляторного акта, з фактичними показниками на 01.01.2020, можна ствер-джувати про збільшення на 4 703 особи, з них юридичних – на 22, фізичних – на 4 051. З метою залучення фізичних осіб до сплати податку податковими органами проводиться системна робота з роз’яснення податкового законо-давства серед платників податків, що реалізується шляхом проведення масштабної роз’яснювальної та індивідуальної роботи серед населення, у тому числі через засоби масової інформації, мережу Інтернет, розміщення агітаційної друкованої продукції та надання окремих індивідуальних консультацій. Результатами цієї роботи є збільшення платників податку.
Порівнюючи показники чисельності платників податку повторного періоду (ІІ півріччя 2019 року) з базовим (I півріччя 2019 року), слід відмітити, що чисельність юридичних осіб збільшилася на 22 особи (1 304 особи за І півріччя 2019 року, 1 333 – ІІ півріччя 2019 року), фізичних осіб – залишилася без змін (8 641 особа як у повторному періоді, так і в базовому).
Розмір витрат коштів і часу суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог запланованого регуляторного акта, залишився незмінним – 15,65 грн./ 0,60 год.
Рівень поінформованості є досить високим. Суб'єктів господарювання, фізичних осіб було проінформовано про ухвалене рішення міської ради від 23.05.2018 №2712 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік» шляхом його оприлюднення на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика» розділу «Законодавство України» (https://kr.gov.ua), в Єдиному державному вебпорталі відкритих даних за посиланням https://kr.gov.ua/regulyatorna_politika/reestr _diyuchikh_regulyatornikh_aktiv_krivorizkoi_miskoi_radi_ii_vikonkomu та в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 31.05.2018. Крім того, мешканці міста мали можливість користуватися електронною версією вищезазначеної газети (статистичні дані не обраховуються).
Копію ухваленого рішення в електронному вигляді та на паперових носіях було направлено Головному Управлінню ДФС у Дніпропетровській області, Криворізьким північній / південній об’єднаним державним податковим інспекціям Головного управління ДФС у Дніпропетровській області з дотримання термінів, визначених підпунктом 12.3.3 пункту 12.3 статті 12, підпунктом 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Податкового кодексу України. Інформацію про дату встановлення та розмір ставок податку оприлюднено на офіційному вебсайті Державної податкової служби України в підрозділі «Ставки місцевих податків та зборів» розділу «Податки, збори, платежі» (https://tax.gov.ua).
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:
З ухваленням рішення міської ради від 23.05.2018 року №2712 «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2019 рік» в повному обсязі забезпечено виконання вимог чинного законодавства в частині встановлення ставок цього податку та прозорості й відкритості дій органу місцевого самоврядування при його встановленні.
Аналіз показників результативності регуляторного акта свідчить про його актуальність у 2019 році. Досягнуто всі цілі, задекларовані при запровадженні регуляторного акта.
Голова постійної комісії міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва Катерина Шаповалова
Заступник голови постійної комісії міської ради з питань планування бюджету та економіки Ольга Бабенко
27 лютого 2020