ВІДПОВІДАЄ НА АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ в.о. начальника відділу з питань захисту прав споживачів апарату міської ради і виконкому Ірина Ворон
Створено: 2020-11-26 10:51:57Оновлено: 2020-11-26 11:02:40
• Чи має право споживач повернути товар належної якості протягом 14 днів, якщо він не підійшов за розміром, кольором або з інших причин?
Так, споживач має таке право. Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Для цього споживач повинен звернутися з письмовою претензією до продавця товару протягом 14 календарних днів з дня придбання товару.
• В який термін продавець повинен повернути грошову суму при поверненні придбаного товару
При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
• Які права має споживач у разі придбання ним товару неналежної якості?
Статтею 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення недоліків протягом встановленого гарантійного строку споживач має право вимагати на свій вибір безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк, пропорційного зменшення ціни, відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновкам експертизи, споживач, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару належної якості.
При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
Крім того споживач має право скористатися під час гарантійного ремонту (обслуговування) побутової техніки отримати з обмінного фонду відповідний товар. За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару з обмінного фонду виплачується неустойка в розмірі одного відсотка вартості товару.
• Чи має право продавець відмовити у продажі товару через відсутність розмінної монети у магазині?
Відповідно до статті 23 Постанови Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 року №833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів» касир та інший працівник, які мають право одержувати від споживача гроші за проданий товар, зобов’язані приймати без обмежень банкноти і монети усіх номіналів, які випускає в обіг Національний банк (у тому числі розмінні, обігові монети, пам’ятні та зношені банкноти і монети), що є платіжними засобами і не викликають сумніву в їх справжності та платіжності, за номінальною вартістю, а також забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі (крім тих, карбування та випуск в обіг/додатковий випуск в обіг яких припинено Національним банком).
26 листопада 2020