`ГАРЯЧІ ПИТАННЯ` КРИВОРІЖЦІВ НА `КОНТАКТ-ЦЕНТР 1520`
Створено: 2020-10-26 12:18:29Оновлено: 2020-10-26 12:32:01
Коментує інспекція з благоустрою
виконкому міської рад
- Про відновлення благоустрою після проведення земляних робіт
терміни відновлення благоустрою після проведення земляних робіт залежать від умов та складності робіт, з урахуванням чого встановлюються терміни дозвільних документів. Законом України «Про благоустрій населених пунктів» передбачено строк дії дозволу до одного року.
На своєчасність виконання відновлювальних робіт впливає також стан розрахунків мешканців міста за комунальні послуги.
В ході опрацювання отриманих заявок стосовно відновлення благоустрою після виконання земляних робіт працівниками інспекції здійснено перевірки з виїздом за вказаними адресами та направлено виконавцям робіт 11 приписів щодо відновлення благоустрою. Серед них комунальні підприємства «Кривбасводоканал», «Криворіжтепломережа», акціонерні товариства «Криворізька теплоцентраль», «ДТЕК Дніпро-обленерго» тощо.
За 3 адресами ще не вийшов строк дії дозволів, але, враховуючи отримані заявки, інспекцією наголошено виконавцям робіт на необхідність здійснення ними оперативного часткового благоустрою (планування, підсипки місць розкопів).
Всі питання, порушені мешканцями, знаходяться на контролі інспекції з благоустрою, по завершенню термінів виконання приписів здійснюються перевірки та надається відповідна інформація заявникам. Так, за поточний тиждень остаточно закрито три заявки мешканців у зв’язку з виконання робіт з благоустрою по вул. Ливарній.
Фото: відновленням місць розкопів по вул. Ливарній
- Щодо заборони складування та спалювання сухої рослинності на об’єктах благоустрою
Правилами благоустрою у місті Кривому Розі, затвердженими рішенням міської ради від 21.10.2015 № 4338, на земельних ділянках об’єктів благоустрою забороняється:
- вивозити й звалювати в місцях, не відведених для цього, відходи, сміття, траву, гілки, листя тощо;
- спалювати суху рослинність, розпалювати багаття та порушувати інші правила протипожежної безпеки.
Керуючись вимогами до санітарного очищення території :
- власники або наймачі, користувачі, у тому числі орендарі, житлових будинків, земельних ділянок зобов’язані укласти договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснювати оплату таких послуг та забезпечувати сортування побутових відходів
За невиконання вимог правил благоустрою передбачена адміністративна відповідальність згіднозі статтею 152 КУпАП з накладанням штрафу у розмірі від 20 до 100 неоподаткованих мінімумів доходів громадян (340-1700 грн.).
Так, у поточному році інспекцією було складено понад 150 приписів та адміністративних протоколів щодо недопущення складування та спалювання сухого залишку рослинності на об’єктах благоустрою.
Контакти інспекції з благоустрою: вул. Героїв АТО, б.30, каб.116, 114, тел. (0564)920040, 920044.
Коментує управління з питань реєстрації
виконкому міської ради
- «Надайте інформацію про нерухомість. Як отримати довідку?» – з таким проханням часто звертаються криворіжці до державних реєстраторів міськвиконкому.
ВІДПОВІДАЄМО:
Інформація про зареєстровані права на нерухомість міститься у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Отримати її може будь-яка особа у формі інформаційної довідки в паперовому або електронному вигляді.
Паперова довідка надається адміністратором Центру адміністративних послуг «Віза». Така процедура займає до 15 хвилин!
Із собою потрібно мати документ, що посвідчує особу, а також квитанцію про сплату адміністративного збору – такі вимоги встановлені Законом.
Також отримати інформацію про нерухомість можна, не виходячи з власної домівки, через Кабінет електронних сервісів на сайті Міністерства юстиції України за наступним посиланням: https://kap.minjust.gov.ua/. Для отримання інформації знадобиться кваліфікований електронний підпис.
За отримання довідки в електронному вигляді також справляється адміністративний збір. Після оплати на екрані з’явиться інформація, яку можна переглянути, зберегти та роздрукувати для подальшого використання. Інформація, отримана через Інтернет, має таку ж юридичну силу, що і надана адміністратором Центру адміністративних послуг «Віза» в паперовому вигляді, та містить актуальні відомості на час запиту.
Програмне забезпечення Державного реєстру нерухомості дозволяє отримувати відомості про об’єкт нерухомості або про особу – суб’єкта права
Коментує відділ з питань захисту прав споживачів
апарату міської ради і виконкому
- Як діяти, якщо ціна на ціннику і в чеку не співпадає?
Якщо під час розрахунку споживач встановить невідповідність ціни товару, необхідно звернутися до керівництва магазину з вимогою зробити відповідний перерахунок.
Ви маєте право купити товар за тією ціною, яка зазначається на ціннику.
Коли Ви купуєте щось у магазині, між вами укладається договір купівлі-продажу. Тож ціна є умовою договору, яка Вам відома і на яку Ви погоджуєтесь. Якщо ж ця ціна відрізняється від ціни в чеку – Вам мають компенсувати різницю в ціні або повинні повернути сплачені кошти.
Як діяти:
- Сфотографуйте цінник та/або залучіть свідків та кличте адміністратора. Вимагайте зафіксувати різницю в цінах. Не приймайте аргумент «Ціни змінили зранку, ще не встигли замінити цінники». Це взагалі не проблема покупця.
- Додатково можете написати скаргу до адміністрації магазину та до Держпродспоживслужби України.
Відповідно до ст.633 Цивільного кодексу України між роздрібною мережею та споживачем украдається договір, в якому ціна встановлюється продавцем шляхом її оприлюднення та акцептується покупцем. Відповідно до ст.691 Цивільного кодексу України Покупець зобов'язаний оплатити товар за ціною, встановленою у договорі купівлі-продажу.
Отже, магазин зобов'язаний продати товар за ціною, встановленою на ціннику або повернути грошові кошти.
Коментує департамент соціальної політики
виконкому міської ради
- Про «Картку криворіжця»
У нашому місті реалізується муніципальний проєкт, ініційований міським головою Юрієм Вілкулом, «Картка криворіжця». Про неї говорять багато та не всі жителі міста знають для чого вона необхідна, як і де її отримати.
Тож, інформуємо що «Картка криворіжця» – це багатофункціональна електронна картка, яка на першому етапі буде використана пільговиками, як електронний квиток для проїзду у громадському комунальному пасажирському транспорті (трамвай, тролейбус, автобус).
За її допомогою пільгові категорії мешканців міста використовують своє право безкоштовного проїзду в транспорті. Надалі планується запровадити функціонування медичного та торговельного додатків до картки.
Подати заяву на виготовлення «Картки криворіжця» просто!
Для зручності криворіжців-пільговиків документи подаються за попереднім записом до управління праці та соціального захисту населення виконкому районної у місті ради за місцем проживання та у центрі адміністративних послуг «Віза» (площа Молодіжна,1, робочі місця №43, 44 тел. 0-800-500-459).
Для її оформлення пільговику необхідно при собі мати паспорт, довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків, пільгове посвідчення.
Звернутися пільговику необхідно особисто тому, що картка персоналізована і містить фотографію, яку роблять безпосередньо під час прийому документів.
Якщо ви подали заяву на отримання картки, але ще не отримали її, нагадуємо, що в умовах карантинних обмежень з прийому громадян, не треба йти самостійно до управління праці та соціального захисту населення. Вам зателефонують та особисто запросять отримати «Картку криворіжця».
Довідково: заяву на отримання «Картки криворіжця» вже подали 80 тис. пільговиків, з них 43 тис. вже отримали свої картки.
Коментує виконком Саксаганської районної у місті ради
- Щодо легалізації та реєстрації органу самоорганізації населення
Легалізація органу самоорганізації населення та порядок її здійснення визначено статтею 13 Закону України «Про органи самоорганізації населення» (далі- Закон). Але водночас Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачає інші вимоги щодо набуття органом самоорганізації населення статусу юридичної особи, насамперед, визначення двох етапів його проходження: перший – це реєстрація у виконкомі районної у місті ради та отримання відповідного рішення, а другий – реєстрація у Реєстраційній палаті відділу реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців управління з питань реєстрацій виконкому міської ради та внесення даних до Єдиного державного реєстру.
Також зауважуємо, що частина перша статті 13 Закону передбачає, що легалізація органу самоорганізації населення є обов'язковою. При цьому орган самоорганізації населення може бути легалізованим в один із двох способів: або шляхом реєстрації, або шляхом повідомлення про своє заснування. Ключова відмінність цих двох способів легалізації полягає у правових наслідках, до яких призводить вибір того чи іншого способу. Адже, у разі реєстрації орган самоорганізації населення набуває статусу юридичної особи і, відповідно, наділяється цивільною правоздатністю і дієздатністю, може бути позивачем та відповідачем у суді відповідно до положень Цивільного кодексу України. Якщо ж легалізація відбувається шляхом повідомлення про заснування, орган самоорганізації населення статусу юридичної особи не набуває.
На практиці часто виникає питання, хто має визначати, в який спосіб буде відбуватися легалізація органу самоорганізації населення. Прямої відповіді на це питання у законодавстві України немає. Але, оскільки законодавство не відносить це питання до числа повноважень місцевих рад, які надають дозвіл на створення органу самоорганізації населення (ст. 9 Закону України «Про органи самоорганізації населення»), а також те, що органи місцевого самоврядування та їх посадові особи відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, очевидно, що сільські, селищні, міські, районні у місті (у разі їх створення) ради не мають права вирішувати питання про спосіб легалізації органу самоорганізації населення. Таким чином, виходить, що питання про спосіб легалізації мають вирішувати тільки збори (конференція) жителів під час проведення других зборів (конференції), на яких обирається персональний склад органу самоорганізації населення, затверджується Положення про нього тощо, що виглядає цілком логічним. Адже саме вони вирішують ключові питання, пов'язані із утворенням органу самоорганізації населення.
Оскільки, надаючи дозвіл на створення органу самоорганізації населення, відповідна місцева рада не визначає спосіб легалізації органу самоорганізації населення, а також те, що цей дозвіл надається тільки один раз, рада також не може в будь-який спосіб завадити ухваленню зборами (конференцією) рішення про зміну способу легалізації органу самоорганізації населення.
Дозвіл на створення органу самоорганізації населення та його легалізація є публічними послугами, які надаються Центром адміністративних послуг «Віза» або його територіальними підрозділами. Для отримання дозволу на створення органу самоорганізації населення необхідно подати до Центру адміністративних послуг «Віза» або його територіального підрозділ наступний пакет документів:
- заяву ініціативної групи встановленого зразка;
- протокол зборів (конференції) жителів за місцем проживання про ініціювання створення органу самоорганізації населення із зазначенням основних напрямків діяльності створюваного органу;
- список учасників зборів (конференції) жителів за місцем проживання із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, серії і номера паспорта громадянина України або паспортних документів іноземця та домашньої адреси кожного учасника зборів (конференції).
Заява та пакет документів подаються в Центр особисто або через представника (законного представника), надсилаються поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
Якщо документи подаються особисто, заявник пред'являє документ, що посвідчує його особу. При пред’явленні Е-паспорта на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія, додаткове пред’явлення паспорта громадянина України у формі картки не потрібне.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Строк надання цієї послуги складає до 60 календарних днів з дня подачі заяви та є безоплатною.
Способи отримання відповіді (результату): особисто, через представника (законного представника), засобами поштового або телекомунікаційного зв’язку у випадках, передбачених законом.
Для отримання послуги легалізації органу самоорганізації населення необхідно подати до ЦНАП «Віза» або його територіального підрозділу наступний пакет документів:
- заяву встановленого зразка;
- протокол зборів (конференції) жителів за місцем проживання з рішеннями про обрання членів органу самоорганізації населення та його персональний склад, про затвердження Положення, про обрання уповноважених представників для проведення реєстрації органу самоорганізації населення;
- Положення, затверджене зборами (конференцією) жителів за місцем
проживання - у двох примірниках;
- персональний склад членів органу самоорганізації населення із зазначенням прізвищ, імені та по батькові, року народження, місця проживання.
Заява та пакет документів подаються до Центру особисто або через представника (законного представника), надсилаються поштою (рекомендованим листом з описом вкладення) або у випадках, передбачених законом, за допомогою засобів телекомунікаційного зв’язку.
Якщо документи подаються особисто, заявник пред’являє документ, що посвідчує його особу. При пред’явленні Е-паспорта на електронному носії, критерії якого підтримують використання мобільного додатка Порталу Дія, додаткове пред’явлення паспорта громадянина України у формі картки не потрібне.
У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження.
Строк надання цієї послуги складає до 30 календарних днів з дня подачі заяви та є повністю безкоштовною.
Способи отримання відповіді (результату): особисто, через представника (законного представника), засобами поштового або телекомунікаційного зв’язку у випадках, передбачених законом.
Для державної реєстрації фізичної особи-підприємця або юридичної особи у Кривому Розі можна звернутися до управління з питань реєстрації виконкому міської ради, Центру адміністративних послуг «Віза», його територіальних підрозділів та інших акредитованих суб’єктів.
Управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради:
м. Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, буд. 30; майдан Праці, 1, тел. 92-03-34,
92-03-22, 74-29-49; e-mail: [email protected].
Територіальний підрозділ Центру адміністративних послуг «Віза» у Саксаганському районі: вулиця Володимира Великого буд. 32, «ГАРЯЧА ЛІНІЯ»- 0-800-500-459; e-mail: [email protected].
- Щодо встановлення опіки або піклування над дітьми-
сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування.
Відповідно до п. 40 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 вересня 2008 року № 866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов’язаної із захистом прав дитини», у разі якщо дитині надано статус дитини-сироти або дитини, позбавленої батьківського піклування, особа яка виявила бажання взяти на виховання таку дитину, подає службі у справах дітей за місцем свого проживання наступні документи:
- заява майбутнього опікуна/піклувальника (від подружжя приймається спільна заява, підписана обома подружжями);
- довідку про доходи за останні шість місяців або копію декларації про доходи, засвідчену в установленому порядку;
- документ, що підтверджує право власності або користування житловим
приміщенням;
- копію свідоцтва про шлюб (для осіб, які перебувають у шлюбі);
- довідку про проходження курсу навчання з виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування;
- копію паспорта;
- висновок про стан здоров’я заявника, складений за формою;
- довідку від нарколога та психіатра для осіб, які проживають разом із заявниками;
- довідку про наявність чи відсутність судимості для кожного заявника, видану територіальним центром з надання сервісних послуг МВС за місцем проживання заявника;
- письмову згоду всіх повнолітніх членів сім’ї, що проживають разом з особою, яка бажає взяти дитину-сироту або дитину, позбавлену батьківського піклування, під опіку, піклування, утворити прийомну сім’ю або на власній житловій площі - дитячий будинок сімейного типу, засвідчену нотаріально або написану власноручно в присутності посадової особи, яка здійснює прийом документів, про що робиться позначка на заяві із зазначенням прізвища, імя, по батькові, підпису посадової особи та дати.
Строк дії зазначених документів становить дванадцять місяців з дати видачі.
- Щодо реєстрації місця проживання малолітніх дітей
та питання щодо реєстрації/зняття з реєстрації військовозобов’язаних.
Для реєстрації місця проживання малолітніх дітей надається заява за установленою формою, свідоцтво про народження дитини, документи, що посвідчують особу батьків (паспорт; тимчасове посвідчення; посвідка на постійне або тимчасове проживання; посвідчення біженця тощо), квитанція про сплату адміністративного збору.
Для реєстрації дитини у разі, якщо батьки зареєстровані за різними адресами, необхідна згода другого з батьків.
Для реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання громадян, які підлягають взяттю на військовий облік або перебувають на військовому обліку, разом з відповідним пакетом документів обов’язково надається військовий квиток або посвідчення про приписку з наявною позначкою військових комісаріатів відповідно про зняття з військового обліку або про перебування на військовому обліку за місцем проживання або перебування.
26 жовтня 2020