Увага! Затверджено новий порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам та деяких виплат потерпілим на виробництві
Створено: 2018-09-26 13:24:31Оновлено: 2018-09-26 13:26:44
(коментує Криворізьке відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Дніпропетровській області)
Постановою Правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 №12 затверджено новий Порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві (далі – Порядок №12). Відповідну постанову опубліковано 26.07.2018 в газеті «Урядовий кур’єр» №138. Порядок №12 набуває чинності з 1 жовтня 2018 року. З набранням чинності Порядком №12 старий Порядок фінансування, затверджений, постановою правління ФСС з ТВП від 22.12.2010 №26, втратить чинність.
Новий Порядок визначає механізм та умови фінансування страхувальників для надання за рахунок коштів Фонду соціального страхування України (далі – Фонд):
1) матеріального забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності застрахованим особам, передбаченого ст.20 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 №1105-XIV (далі – Закон №1105) за такими видами:
- допомога з тимчасової непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);
- допомога по вагітності та пологах;
- допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві).
2) виплат потерпілим на виробництві, передбачених абзацом четвертим частини третьої ст.42 Закону №1105, за такими видами:
- допомога з тимчасової непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
- виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижче оплачувану роботу;
- відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.
Також Порядок №12 вводить у дію нову форму заяви-розрахунку, яка може бути передана страхувальником в паперовому вигляді особисто до робочого органу виконавчої дирекції фонду або його відділення, або надсилається в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису (далі – ЕЦП). Форма заяви-розрахунку наведена у додатку №1 до порядку №12 і є єдиною для всіх вищезазначених страхових випадків.
Заява-розрахунок повинна бути передана до робочих органів Фонду не пізніше 5 робочих днів з дати прийняття комісією (уповноваженим) із соціального страхування підприємства рішення про призначення матеріального забезпечення.
За новим Порядком робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватимуть перевірку інформації, наведеної в ній, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату ЄСВ тощо.
При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення. Перевірка заяви-розрахунку, надання рекомендацій за її результатами та фінансування для здійснення виплати застрахованій особі здійснюється робочими органами виконавчої дирекції Фонду або їх відділеннями упродовж 10 робочих днів після надходження заяви-розрахунку від страхувальника.
Після надходження коштів, зазначених у заяві-розрахунку, на рахунок страхувальника, останній зобов’язаний здійснити виплату відповідного матеріального забезпечення не пізніше, ніж у строки, визначені у частині другій ст.32 Закону №1105. Зокрема, допомога по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах виплачується застрахованим особам у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати. У такі ж строки здійснюються виплати потерпілим на виробництві.
Також Порядок запроваджує систему оперативного інформування страхувальниками про здійснення виплат працівникам шляхом надання до робочого органу виконавчої дирекції Фонду повідомлення.
Повідомлення про проведення виплат за встановленою формою може бути надіслано роботодавцем в електронному вигляді з використанням ЕЦП, надіслано листом з повідомленням, або надано безпосередньо до робочого органу виконавчої дирекції Фонду чи його відділення. Строк надсилання повідомлення – упродовж місяця з дня проведення виплат.
Якщо протягом трьох місяців з дня здійснення фінансування страхувальник не подає відповідне повідомлення, це буде підставою для проведення перевірки Фондом щодо використання страхувальником коштів Фонду (п.11 Порядку №12).
Якщо сума отриманих страхувальником від Фонду страхових коштів перевищує фактичні витрати на проведення виплат за рахунок коштів Фонду, невикористані страхові кошти протягом 3 робочих днів повертаються страхувальником на рахунок робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення, з якого надійшло фінансування, та листом надсилається пояснення причин повернення коштів.
Якщо страхувальник виявить помилки при нарахуванні виплат за минулі періоди (за межами діючого бюджетного року), надлишково нараховані та виплачені кошти повертаються ним до робочого органу виконавчої дирекції Фонду або його відділення та одночасно надсилається обґрунтоване письмове пояснення щодо причин повернення страхових коштів.
Докладніше про усі зміни щодо фінансування страхувальників за рахунок коштів Фонду можна дізнатися за наступними телефонами Криворізького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Дніпропетровській області: 94-81-90, 94-81-96, 94-81-95, 94-81-90.
Крім того, відповідно до Меморандуму про взаємодію у сфері надання якісних адміністративних, інших публічних послуг мешканцям міста Кривого Рогу фахівці Криворізького відділення управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України у Дніпропетровській області здійснюють прийом криворіжців в ЦНАПі «Віза» за таким графіком: щовівторка з 9.00 до 12.00 години – консультації з питань тимчасової втрати працездатності; щочетверга з 9.00 до 12.00 години – консультації з питань нещасних випадків на виробництві.
Ми працюємо для Вас!
Наша якість – Ваша довіра!
Контакти Центру адміністративних послуг «Віза»:
Тел. 0-800-500-459 (безкоштовно),
e-mail: [email protected]
26 вересня 2018