Що робити криворіжцям у разі виявлення помилок у документах на нерухомість?
Створено: 2017-07-26 14:53:43Оновлено: 2017-07-26 14:54:28
До виконавчого комітету Криворізької міської ради звертаються мешканці міста, які зіткнулися із проблемою наявності помилок у документах на власність (невірне написання ім'я, по-батькові, прізвища власника, адреси об’єкта нерухості, його площі тощо). Задля уникнення таких випадків виконком міської ради систематично проводить роз’яснювальну роботу як серед запитувачів послуг з реєстрації, так і посадових осіб, які здійснюють підготовку та оформлення документів на власність.
Помилкове написання навіть однієї літери в прізвищі особи може призвести до негативних юридичних наслідків як для неї, так і для її спадкоємців. А коли йдеться про такі важливі документи, як наприклад, свідоцтво про право власності на житло, державний акт на землю тощо, то це може стати причиною великих часових затримок і матеріальних витрат. В будь-якому разі, помилку слід виправити якнайскоріше.
Які шляхи вирішення цієї проблеми?
По-перше, під час отримання будь-яких документів будь то паспорт громадянина України, свідоцтво про народження чи правовстановлюючі документи, варто уважно перевіряти правильність зазначення особистих даних і одразу звертати увагу посадовців, що оформили цей документ, на наявність помилки та вимагати її виправлення.
По-друге, у разі виявлення розбіжностей, необхідно звернутися із заявою про внесення відповідного виправлення до органу, який видав цей документ. У заяві необхідно обов’язково вказати суть виявлених помилок, та додати документи, які підтверджують зазначені помилки.
Органи, що видали правовстановлюючий документ, можуть виправити помилку в такому документі лише у тому разі, якщо в документах, на підставі яких видавався правовстановлюючий документ даної помилки не було, і помилка була допущена саме з вини посадової особи (технічна помилка).
Якщо ж в документах, на підставі яких відповідним державним органам було видано правовстановлюючий документ, також наявна помилка, встановити належність правовстановлюючих документів може тільки суд.
Також судовий порядок встановлення факту належності правовстановлюючого документу залишається єдиним способом усунення перешкод у реалізації прав власника у тому разі, якщо у виправленні помилки відмовлено, або орган, який видав документ, ліквідовано, а орган, в якому знаходиться архівна справа, не наділений повноваженнями виправляти такі помилки.
Отже, якщо виправити помилку шляхом звернення до установи, яка оформила документ, неможливо, необхідно звернутися до суду з заявою про встановлення факту належності правовстановлюючого документу.
Зазначена заява розглядається судом у спрощеному порядку, порівнюючи з розглядом позовних заяв, а саме в порядку окремого провадження за правилами, встановленими для розгляду судом справ про встановлення фактів, що мають юридичне значення.
Заява про встановлення факту належності правовстановлюючого документа подається до суду за місцем проживання заявника та має містити таку інформацію: мету встановлення належності документа особі; причини неможливості одержання або відновлення документів в позасудовому порядку; докази, що підтверджують факт належності документа особі.
Слід пам'ятати, що отримане судове рішення не замінює правовстановлюючий документ, а лише є підставою для одержання нового документу або може бути долучене до існуючого документу як підстава виникнення права власності.
Завершальним етапом для власника нерухомості буде звернення, зокрема, до управління з питань реєстрації виконавчого комітету Криворізької міської ради або Центру адміністративних послуг «Віза» чи його територіальних підрозділів, які розміщені у кожному районі міста, з метою внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
До уваги криворіжців! Якщо Вами було виявлено помилки чи розбіжності у документах на право власності, звернувшись до державного реєстратора управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради чи адміністратора Центру адміністративних послуг «Віза», можна дізнатися порядок їх виправлення та подальшої реєстрації у Державному реєстрі речових прав.
Ми працюємо для Вас!
Контакти:
- Управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради:
м. Кривий Ріг, вул. Героїв АТО, буд. 30; тел. 92-03-34, 92-03-22, 74-29-49; e-mail: [email protected]. - Центр адміністративних послуг «Віза»: м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1; тел. 493-08-28, 92-25-94, 92-13-61, 92-13-77, 92-13-89, "ГАРЯЧА ЛІНІЯ"- 0-800-500-459; e-mail: [email protected].
26 липня 2017