Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься Звіт

Створено: 2019-09-25 11:32:43Оновлено: 2019-09-25 11:36:31

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься Звіт про періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі», який затверджено постійними комісіями міської ради з питань комунального господарства, транспорту та зв’язку, планування бюджету та економіки 20 вересня 2019 року.

 

ЗВІТ
про періодичне відстеження результативності  регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713  
«Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі»

1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі».

2. Назва виконавця заходів з відстеження: відділ транспорту і зв’язку та департамент фінансів виконкому Криворізької міської ради.

3. Цілі прийняття регуляторного акта: затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі та впровадження порядку сплати збору за місця для паркування транспортних засобів.

 4. Строк виконання заходів з відстеження: з 25.07.2019 до 27.08.2019.

 5. Тип відстеження: періодичне.

 6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюється з метою оцінки ступеня досягнення ним визначених цілей на підставі статистичних даних і проводиться за такі періоди:

- повторний з 25.12.2015 до 25.06.2016;

- періодичний з 25.12.2018 до 25.06.2019.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Очікувана результативність дії регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі» відстежується через здійснення відділом транспорту і зв’язку виконкому Криворізької міської ради та департаментом фінансів виконкому Криворізької міської ради  моніторингу статистичних даних за такими кількісними показниками:

- збільшення надходжень коштів до бюджетів районних у місті рад від сплати збору за місця для паркування транспортних засобів;

- сталість або збільшення кількості місць паркування та суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері надання послуг з паркування;

та якісними показниками:

- забезпечення умов щодо захисту власників автотранспорту від необґрунтованого збільшення тарифів на надання послуг з паркування;

-  забезпечення покращення естетичного вигляду та благоустрою міста;

 - підвищення відповідальності суб’єктів господарювання-операторів, за якість послуг перед споживачами.

Здійсненням контролю за виконанням операторами паркування умов договорів з надання права влаштування та експлуатації майданчика для платного паркування.

Очікуваними вигодами внаслідок подальшої дії рішення є:

– у сфері інтересів територіальної громади міста:

- благоустрій місць для паркування, покращення естетичного вигляду міста за рахунок коштів, отриманих від функціонування місць паркування;

- зручність для користувачів при паркуванні транспортних засобів, збільшення пропускної спроможності проїжджих частин;

– у сфері інтересів суб’єктів господарювання:

- можливість узяти участь у конкурсі з визначення суб’єкта господарювання для надання права влаштування та експлуатації майданчика для платного паркування та проваджувати діяльність у сфері надання послуг паркування;

– у сфері інтересів органів місцевого самоврядування:

-  можливість контролю за функціонуванням місць паркування;

- сталі надходження коштів до бюджетів районних у місті рад від сплати збору за місця для паркування транспортних засобів*.

*Відповідно до рішення Криворізької міської ради від 26.12.2018 №3274 «Про міський бюджет на 2019 рік» збір за місця для паркування транспортних засобів зараховується до загальних фондів районних у місті рад на підставі статті 68 Бюджетного кодексу України, де склад доходів та видатків бюджетів районів у містах (у разі їх створення) визначається міською радою відповідно до повноважень, переданих районним у містах радам.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта:

Для аналізу відстеження результатів упровадження регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі», зі змінами, обрано періоди повторного  та періодичного відстеження.

З метою поповнення міського бюджету, забезпечення надходжень від збору за місця для паркування транспортних засобів, упорядкування та розвитку мережі місць паркування постійно проводиться робота щодо залучення суб’єктів господарювання до організації парковок у місті, а саме:

-  сформовано перелік спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності з паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування й спеціально відведених автостоянках, який затверджено рішенням Криворізької міської ради від 30.01.2019  №3423. Він доводиться до відома суб’єктів господарювання шляхом розміщення інформації на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету й  на Єдиному державному вебпорталі  відкритих даних                          (пр-т Металургів (від тягової підстанції №3 вздовж ринку Товариства з обмеженою відповідальністю «Термінал» до перехрестя з вул. Нікопольське шосе з одного боку);  вул. Соборності (від перехрестя з пр-том Металургів до

перехрестя з вул. Мистецькою з обох боків); вул. Старовокзальна; Привокзальна площа ст. Кривий Ріг – Головний; на  проспекті 200-річчя Кривого Рогу:  напроти будинків 7 і 9 та напроти будинку 2 на                                 вул. Покровській; на проспекті Поштовому на ділянках від вул. Лермонтова  до вул. Чкалова; від вул. Свято-Миколаївської до вул. Юрія Сича; на                          пр-ті Поштовому між будинками 12 і 14);

-  для спрощення започаткування господарської діяльності у сфері паркування в співпраці з представниками громадських організацій  створено та розміщено на офіційному порталі міста Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр» алгоритм «Порядок відкриття об’єкту бізнесу з надання послуг у сфері паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках у місті Кривому Розі», на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету оприлюднювалася інформація з питань організації та провадження зазначеної діяльності;  

- діє конкурсний комітет щодо визначення на конкурсних засадах суб’єкта господарювання  для надання йому права влаштування та експлуатації майданчика для платного паркування .

У повторному періоді  надходження збору до бюджету міста склали            16,9 тис. грн (розірвання  в односторонньому порядку в лютому  2016 року договору на паркувальну зону фізичною особою-підприємцем                  Коротковим К.В.). Зазначений суб’єкт господарювання у 2016 році проваджував  діяльність оператора паркування на привокзальній площі                  ст. Кривий Ріг – Головний, обслуговував майданчик площею 368 м² на                   32 машино-місця.

У періодичному періоді надходження від сплати збору за місця для паркування транспортних засобів від Комунального підприємства «Парковка та реклама» склали  290,4  тис. грн. ( майданчик площею 1 513 м²  на пр-ті Поштовому між будинками 12 і 14 на 55 машино-місць).

У порівнянні з повторним періодом їх обсяг збільшився в 4 рази або на                    273,5 тис. грн, що пояснюється збільшенням площі оподаткування збором (площі паркувальних майданчиків).

Щорічне зростання розміру мінімальної заробітної плати також вплинуло на обсяги надходжень збору до бюджету міста (ставка збору встановлюється у  відсотках від мінімальної заробітної плати за 1м кв. площі паркувального майданчика за один день провадження такого виду діяльності. Розмір мінімальної заробітної плати станом на 01.01.2016 – 1 378 грн., на 01.01.2019 – 4 173 грн.)

У період з  моменту закінчення повторного відстеження до моменту проведення періодичного відстеження  суб’єктом, що провадив у місті діяльність оператора паркування, залишалося Комунальне підприємство «Парковка та реклама».

У повторному періоді кількість місць для паркування становила                 32 машино-місця, у періодичному – 55,  а кількість суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері надання послуг з паркування, не змінилася.

Згідно зі статтею 52² Закону України «Про дорожній рух» особи, які розміщують транспортні засоби на майданчику для паркування, сплачують вартість послуг з користування майданчиками для платного паркування за кожну годину паркування згідно з тарифом, установленим органом місцевого самоврядування відповідно до Порядку формування цих тарифів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2010 року №258 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів», де передбачено, що за певних умов тариф на паркування може бути скоригований, проте така зміна вартості паркування здійснюється шляхом ухвалення рішення виконкому міської ради на підставі розрахунків, наданих оператором паркування.

За період з 25.12.2018 до 25.06.2019 у місті функціонував  майданчик для платного паркування за адресою: м.Кривий Ріг, Центрально-Міській район, про-кт Поштовий, між будинками 12 і 14, Комунального підприємства «Парковка та реклама» з тарифом на рівні  не більше  2 грн. за одну годину паркування транспортного засобу    (до травня 2019 року).

Для покращення умов функціонування паркувального майданчика,  ураховуючи звернення та розрахунок тарифу Комунального підприємства «Парковка та реклама» рішенням  виконкому Криворізької міської ради від 15.05.2019 №267 установлено тариф у розмірі 5 грн. з розрахунку на одне місце  для платного паркування за одну годину паркування транспортного засобу.

При здійсненні порівняльного аналізу періодичного періоду з повторним оцінка якісного показника «забезпечення умов щодо захисту власників автотранспорту від необґрунтованого збільшення тарифів на надання послуг з паркування» оцінюється в 5 балів*.

       *Оцінка здійснена за 6 – бальною системою, за якою: 6 балів – досягнуто у високій мірі   результат якісного показника, 5 балів – досягнуто на 100% якісного показника, 4 бали – досягнуто на 75% результату якісного показника, 3 бали – досягнуто на 50% результату   якісного показника,  2 бали – досягнуто на 25% результату якісного показника, 1 бал – показника практично не досягнуто.

 Розмір ставки збору за місця для паркування транспортних засобів у місті діє з моменту ухвалення рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі»  до  теперішнього часу и складає 0,03% мінімальної заробітної плати при дозволених на законодавчому рівні  0,075%. Однак, обсяг нарахування збору щорічно зростає з урахуванням  темпу зростання розміру мінімальної заробітної плати, установленої законодавством України. Унаслідок такого зростання та у зв’язку з нерентабельністю діяльності з паркування Комунальне підприємство «Парковка та реклама» зупинило обслуговування та експлуатацію майданчика для платного паркування, розташованого за адресою: м. Кривий Ріг, Центрально-Міській район, пр-т Поштовий, між будинками 12,14 (площею 1513 кв. м на 55 машино-місць) з  31.05.2019.

Обладнання майданчика для платного паркування (відведеного або спеціально обладнаного) здійснюється відповідно до вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 року №1342 «Про затвердження Правил паркування транспортних засобів». Указаною постановою і цим регуляторним актом передбачено, що оператор влаштовує майданчик для платного паркування перед початком його експлуатації, а саме: упроваджується схема організації дорожнього руху, відображена на схематичному визначенні території майданчика для платного паркування на топографічній основі М 1:500, установлюються автоматичні в'їзні та виїзні термінали, наноситься розмітка та встановлюються необхідні дорожні знаки, розміщується контрольно-пропускний пункт, приміщення для обслуговуючого персоналу, інформаційні стенди, тощо, забезпечується санітарний стан, згідно з Державними санітарними нормами. Таким чином, у результаті облаштування майданчиків для платного паркування підвищується рівень благоустрою міста, що позитивно впливає на забезпечення захисту естетичних потреб громадян.

Якісні показники: забезпечення покращення естетичного вигляду та благоустрою міста, підвищення відповідальності суб’єктів господарювання-операторів, за якість послуг перед споживачами оцінено в 4 бали.

Оцінювання якісних показників здійснено за допомогою консультацій з представниками Громадських організацій («Криворізька асоціація власників транспортних засобів», «Криворізька спілка водіїв»), членами конкурсного комітету з надання суб’єкту господарювання права влаштування та експлуатації майданчиків для платного паркування й Криворізької міської галузевої ради підприємців з питань транспорту та зв’язку .

Крім того, при  вивченні питання доцільності влаштування   у м. Кривому Розі майданчиків для платного паркування було проведено  анкетування серед мешканців міста, у якому взяли участь 303 особи та опитування з використанням Інтернет ресурсу (відбулося на офіційній вебсторінці Криворізької міської ради  та її виконавчого комітету без адресної реєстрації) взяли участь 27 осіб. Загальна кількість респондентів склала 330 осіб.

За результатами опитування майже 75% респондентів вважають за доцільне влаштування платних місць паркування.

На теперішній час, з  ухваленням Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів»  (надалі – Закон) ухвалені правила паркування та система покарань за їх порушення, надано певні повноваження органом місцевого самоврядування щодо впровадження автоматизованої системи контролю оплати паркування й збільшення чисельності посадових осіб для прийняття на службу в органи місцевого самоврядування інспекторів з паркування.

Функціональними обов'язками інспектора з паркування будуть: інспектування вулиць, фіксація порушень правил зупинки, стоянки, паркування автомобілів у режимі фотозйомки (відеозапису), винесення постанов за справами про адміністративні правопорушення за порушення правил паркування,  внесення інформації до Реєстру адміністративних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху.

Ухвалення Закону має стимулювати водіїв оплачувати послугу з паркування, що, у свою чергу,  дасть змогу збільшити дохідність операторів паркування в цьому напряму діяльності.

Розміри часу, що використовується суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта, є стабільними та            залишаються на рівні, запропонованому при його розробці. При цьому витрати суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта, змінювалися у в зв’язку зі змінами розміру мінімальної заробітної плати.

Рівень поінформованості суб’єктів  господарювання є досить високим.

Рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі» , звіти про базове та повторне відстеження було оприлюднено в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» і розміщено на офіційній  вебсторінці  Криворізької міської ради та її виконавчого комітету у підрозділі «Регуляторна політика» (25.06.2015  №45 [21568];  23.02.2016  №13 [21632];  27.08.2016  №60 [21679]).

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:

 

Дані, отримані при проведенні періодичного відстеження результативності дії регуляторного акта – рішення міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі», свідчать про достатній рівень досягнення цілей ухвалення регуляторного акта.

Прийняття регуляторного акта надало можливість затвердити Положення: про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі й  про конкурсний комітет та умови проведення конкурсу з надання права влаштування та експлуатації майданчика для платного паркування, установити збір за місця для паркування транспортних засобів у розмірі 0,03% мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня податкового (звітного) року за кожний день провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 квадратний метр площі земельної ділянки, виведеної для організації та провадження такої діяльності.

На теперішній час, відповідно до процедури, визначеної рішеннями Криворізької міської ради від 24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі», зі змінами,   26.08.2015  №3865 «Про створення  конкурсного комітету з надання суб’єкту господарювання права влаштування та експлуатації  майданчика для платного паркування й затвердження його складу», зі змінами, триває процес підготовки   до проведення конкурсу з надання суб’єкту господарювання права влаштування та експлуатації  майданчиків для платного паркування згідно з переліком, затвердженим рішенням Криворізької  міської ради від 30.01.2019 №3423 «Про затвердження  переліку спеціальних земельних ділянок, відведених для організації та провадження діяльності із забезпечення паркування транспортних  засобів на території м. Кривого Рогу».

Вищевикладене дає підстави стверджувати про можливість залишити регуляторний акт – рішення міської ради від  24.06.2015 №3713 «Про затвердження Положення про паркування транспортних засобів у місті Кривому Розі»   без змін.

За позицією Державної регуляторної служби України органи місцевого самоврядування в рамках, визначених Бюджетним та Податковим кодексами України, мають щорічно ухвалити та оприлюднити рішення про встановлення місцевих податків і зборів на наступний рік. Тому, у подальшому пропонується вивчити питання доцільності встановлення окремим рішенням міської ради ставки  збору за місця для паркування транспортних засобів.

Крім того, ураховуючи норми Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування сфери паркування транспортних засобів» доречно вивчити питання створення відповідного підрозділу інспекторів з паркування.

 

 

 

Голова постійної комісії

міської ради з питань комунального

господарства, транспорту і зв’язку                          Валентина Абрамова                             

 

 

Голова постійної комісії міської ради

з питань планування бюджету   

та економіки                                                                     Олег Клімін  

 

 

 

 

 

 

 

 

25 вересня 2019

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради