ДО УВАГИ СУБ’ЄКТАМ ГОСПОДАРЮВАННЯ
Створено: 2021-09-24 09:18:12Оновлено: 2021-09-24 09:21:55
ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА ВИКОНКОМУ КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІННА СТОРОЖУК
- Правила діяльності бізнесу в карантинних зонах
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2020 року №1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних проти-епідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», зі змінами від 13.09.2021 № 954, визначено чотири рівні епідемічної небезпеки.
В «зеленій» зоні діють найменш суворі правила карантину. Обов'язково тільки носити маски в громадських приміщеннях і транспорті.
В «жовтої» зоні людям теж потрібно носити маску в приміщенні і дотримуватися дистанції в 1,5 метра. Крім того, є окремі обмеження, а саме:
- масові заходи можна проводити за участю не більше 1 людини на 4 квадратних метра площі;
- заповненість кінозалів і залів інших установ культури не повинна перевищувати 50% місць; спортзалів і фітнес-центрів в розрахунку не більше 1 людина на 10 квадратних метрів;
- розміщення відвідувачів у закладах громадського харчування на відстані меншій, ніж 1,5 метри за сусідніми столиками та більш як 4 особи за одним столом (без урахування дітей віком до 18 років), за умови вдягнутих засобів індивідуального захисту;
В «помаранчевої» зоні діють всі обмеження «жовтої» зони. Однак місцева влада може вводити і нові правила, посилюючи їх.
В «червоній» зоні будуть діяти найсуворіші правила. Обов'язковим та незмінним залишається носіння маски працівниками об’єктів бізнесу, наявність маски у відвідувачів та дотримання дистанції.
Діють заборони щодо діяльності кінотеатрів, театрів, музеїв чи інших культурних закладів, розважальних закладів, ТРЦ, закладів громадського харчу-вання (крім адресної доставки замовлень та замовлень на винос), ринків (крім продовольчих), спортзалів, басейнів та проведення масових заходів. Чинні обмеження «червоного» рівня не будуть застосовуватися за умови наявності у всіх учасників (відвідувачів), працівників та організаторів означених заходів «зеленого» COVID-сертифікату. У «червоній» зоні заклади будуть працювати, якщо 100% персоналу буде вакциновано, також норма на обмеження кількості посадкових місць не застосовується, якщо відвідувачі також будуть вакциновані.
Кінцеве рішення чи надавати послуги тільки вакцинованим, чи дотримуватись всіх карантинних обмежень, залишається за власником.
Зауважимо, що правоохоронними органами відновлено перевірки щодо дотримання вимог карантину, у тому числі щодо справжності сертифікатів вакцинації.
Стосовно COVID-сертифікатів: таких сертифікатів буде два: «жовтий» або «зелений». Документ буде містити дані про вакцинацію, а також про негативному тесті (діє 72 години) або одужання. «Жовтий» сертифікат буде видаватися після першого щеплення, а «зелений» - після другої. COVID-сертифікати будуть мати кольорові позначки виключно в цифровому форматі.
- З якого віку фізична особа має право займатися підприємницькою діяльністю?
Відповідно до Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями повна цивільна дієздатність може бути надана фізичній особі, яка досягла шістнадцяти років і яка бажає займатися підприємницькою діяльністю.
У цьому разі фізична особа набуває повної цивільної дієздатності з моменту державної реєстрації її як підприємця. Проте, для цього необхідно отримати письмову згоду на це батьків (усиновлювачів), піклувальника або органу опіки та піклування.
Слід врахувати, що з моменту реєстрації підприємництва, така молода людина набуває повної цивільної дієздатності, та несе відповідальність за його провад-ження. Зауважимо, що повна цивільна дієздатність, надана фізичній особі, поширюється на усі цивільні права та обов’язки.
Здійснити реєстрацію фізичної особи-підприємця можна кількома способами.
- звернутися із заявою до Центру адміністративних послуг «Віза» виконкому Криворізької міської ради (м. Кривий Ріг, пл. Молодіжна, 1; «ГАРЯЧА ЛІНІЯ» - 0-800-500-459; e-mail: [email protected]);
- скористатися офіційним порталом електронних послуг «Дія», обравши розділ «Послуги», а в ньому ресурс «Створення бізнесу», потім «Автоматична реєстрація ФО-П» (за наявності кваліфіковного електронного підпису);
- скористатися послугою нотаріуса.
- Законодавчі умови повернення товару
Деколи після придбання товару покупцю може не сподобатися фасон, технічні характеристики, не відповідав розмір, тому виникає питання як повернути або обміняти товар належної якості.
Законом України «Про захист прав споживачів» передбачено в яких випадках можливе повернення, обмін товару належної якості, а саме:
- обміняти товар належної якості на аналогічний, якщо куплений товар не підійшов за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин або не може бути використаний за призначенням;
- придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, якщо відсутній аналогічний товар;
- здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж;
- розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару.
Строк обміну: протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі.
Обмін на інший товар та повернення коштів за придбаний товар можливі, якщо товар не використовувався, збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики та розрахунковий документ з датою продажу.
При розірванні договору купівлі-продажу продавець зобов'язаний провести розрахунки із споживачем, виходячи з вартості товару на час його купівлі та повернути всю суму у день розірвання договору. Якщо продавець товару (магазин) не має можливості провести виплату коштів відразу, то за домовленістю сторін він може повернути кошти не пізніше ніж протягом семи днів.
Якщо споживачу відмовляють у поверненні коштів або обміну товару, то він може письмово звернутися до продавця із заявою про повернення товару належної якості, строк розгляду заяви - 1 місяць, в окремих випадках не більше ніж 45 днів.
До заяви додаються документи, що підтверджують факт придбання товару у продавця, а саме: розрахунковий документ, в якому зазначена дата продажу; технічний паспорт (гарантійний талон, де зазначена дата купівлі)
Проте, після розгляду заяви споживачу можуть відмовити у поверненні товару у таких випадках: якщо товар використовувався і не збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, та розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром; минуло, не рахуючи дня купівлі, більше 14 днів; товар належить до одного із видів товару який зазначено у додатку 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року № 172 «Про реалізацію окремих положень Закону «Про захист прав споживачів» (http://surl.li/afuce); звернення не відповідає встановленим вимогам Закону «Про звернення громадян».
Після письмової відмови, якщо споживач вважає, що вона є необґрунтованою, означене питання може розглядатися в судовому порядку. Споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов'язані з порушенням їх прав.
- Які документи мають право перевіряти контролюючі органи під час проведення перевірки дотримання працедавцем законодавства про працю?
Відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ) документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої, зокрема, є дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів.
ПКУ встановлено, що фактичною вважається перевірка, яка здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності платника щодо дотримання норм законодавства в частині оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), в тому числі з тими, яким установлено випробування.
Під час проведення такої перевірки перевіряється наявність належного оформлення трудових відносин (укладання трудового договору), з’ясовуються питання щодо ведення обліку роботи, виконаної працівником, обліку витрат на оплату праці, відомості про оплату праці працівника. Для з’ясування факту належного оформлення трудових відносин з працівником, можуть використо-вуватися документи, що посвідчують особу, або інші документи, які дають змогу її ідентифікувати (посадове посвідчення, посвідчення водія, санітарна книжка тощо).
Платник податків зобов’язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов’язані з предметом перевірки. Такий обов’язок виникає у платника податків після початку перевірки.
Також органом державного нагляду (контролю) щодо дотримання норм чинного законодавства про працю є Державна служба України з питань праці.
З метою уникнення штрафів вказаного контролюючого органу суб’єктам господарювання для проведення інспекційного відвідування інспекторами Держпраці необхідно підготувати наступні документи: трудові договори з працівниками; накази про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо; штатний розпис; табелі обліків робочого часу; затверджені графіки відпусток; документи щодо виплати заробітної плати; цивільно-правові угоди та акти приймання-передачі, якщо фізична особа-підприємець співпрацює з ФОПом.
24 вересня 2021