Що робити у разі втрати документу на власність?
Створено: 2017-04-24 12:09:05Оновлено: 2017-04-24 12:10:11
Місцева влада намагається допомогти у складних життєвих умовах, в яких може опинитися будь-який мешканець міста. Люди стикаються з різними ситуаціями, в результаті яких власник квартири чи іншого приміщення може втратити документи на власність.
Втрата свідоцтва про право власності – не привід панікувати. За загальним правилом, у разі втрати, зіпсування чи пошкодження правовстановлюючого документу, видається його дублікат, який відтворює текст оригіналу. За дорученням міського голови Вілкула Юрія Григоровича процедуру видачі дублікатів свідоцтв райвиконкомами та перелік документів, який необхідно надати заявникові, приведений до єдиних стандартів і вимог.
Також діючим законодавством передбачена можливість реєстрації нерухомості, якщо у власника є копія втраченого документу. В такому випадку власнику необхідно долучити до ксерокопії свідоцтва вирізку з газети або журналу, в яких опубліковане оголошення про втрату. Хочу звернути увагу мешканців міста, що така реєстрація можлива виключно у випадку, якщо оригінал свідоцтва був виданий та зареєстрований у відповідних органах до 01 січня 2013 року.
Зареєструвати нерухомість на підставі зазначених документів мешканці міста можуть, звернувшись до управління з питань реєстрації виконкому міської ради, Центру адміністративних послуг «Віза» або його територіальних підрозділів. Строк надання послуги становить 5 робочих днів. Після проведення реєстраційних дій заявнику видається витяг з Державного реєстру прав.
Також слід зазначити, що громадянам, які втратили свідоцтва, оформлені органами юстиції в період з 2013 по 2015 роки, взагалі не потрібно отримувати дублікат, оскільки діючим законодавством не передбачена обов’язковість надання оригіналів таких документів при наступних діях у реєстрі.
Наостанок зауважимо, що можливість відновити документи на власність не є підставою для недбалого та безвідповідального відношення до таких важливих документів, як документи на право власності. Тому, закликаємо мешканців міста бути уважними до свої документів, зберігати їх у належному стані та не передавати стороннім особам.
24 квітня 2017