Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта
Створено: 2025-02-24 07:52:46Оновлено: 2025-02-24 07:54:48
На публічне ознайомлення виноситься Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 18.11.2020 №621 «Про проведення конкурсу з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності», затверджений рішенням виконкому Криворізької міської ради від 24.02.2025 року
Звіт
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 18.11.2020 №621 «Про проведення конкурсу з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності»
1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: рішення виконкому міської ради від 18.11.2020 №621 «Про проведення конкурсу з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності».
2. Назва виконавця заходів з відстеження: управління транспорту та телекомунікацій виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта: запровадження на міських автобусних маршрутах загального користування, що обслуговуються перевізниками приватної форми власності, автоматизованої системи обліку оплати проїзду.
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 24.12.2024 до 24.01.2025 включно.
5. Тип відстеження: періодичне.
6. Методи одержання результатів відстеження: періодичне відстеження результативності проводиться з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта в період періодичного відстеження порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового та повторного відстежень.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: відстеження результативності регуляторного акта здійснюється статистичним методом порівняння показників у визначений період на підставі аналізу інформації управління транспорту та телекомунікацій виконкому Криворізької міської ради, за консультаціями з громадськістю (представниками міської консультативної ради суб’єктів господарювання з питань транспорту та телекомунікацій) та із суб’єктом господарювання – переможцем конкурсу.
8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта.
Відстеження здійснюється за показниками:
кількість:
мешканців міста, які скористалися електронним квитком на міських автобусних маршрутах загального користування;
транспортних засобів перевізників приватної форми власності, обладнаних АСООП;
суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;
розмір:
надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов'язаних з дією акта;
коштів, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаних з проходженням етапів регулювання;
рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням;
час впровадження АСООП після укладання договору з переможцем конкурсу.
У ході здійснення оцінки показників результативності регуляторного акта встановлено, що рішення виконкому міської ради від 18.11.2020 №621 поки що не досягло очікуваних показників.
За результатами повторного відстеження результативності регуляторного акта в січні 2022 року було визначено оцінку результатів його реалізації та ступеня досягнення визначених цілей. Зокрема встановлено, що хоча цілі, задекларовані регуляторним актом, не досягнуті, проте він є актуальним і необхідним для подальшого впровадження. Також ухвалено рішення, що конкурс з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності, необхідно провести після скасування карантину та інших заходів протидії поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої корона-вірусом SARS-CоV-19, і досягнення соціальної та фінансової стабілізації в місті.
Однак у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України Указом Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», зі змінами, на території України введено воєнний стан, в місті запроваджено комендантську годину. На сьогоднішній день країна працює в умовах воєнного стану, у зв’язку з чим відбулися суттєві зміни в життєдіяльності її регіонів. Значна частина населення виїхала за кордон, продовжують діяти дистанційні форми праці й освіти, агресором руйнуються об’єкти цивільної та адміністративної інфраструктури, змінюються умови ведення бізнесу тощо. Такі безпрецедентні зміни спричинили уповільнення економічного розвитку країни та негативно вплинули на фінансовий стан більшості приватних підприємств не лише регіону, а й країни в цілому. Зокрема на теперішній час частина автоперевізників приватної форми власності або припинила діяльність на міських автобусних маршрутах загального користування, або вже не має можливості надавати послуги з перевезення пасажирів у тих обсягах, що були раніше. Тим часом підприємства, що готові були на конкурсних засадах здійснювати діяльність із забезпечення функціонування системи АСООП (на правах оператора) можуть бути не готові в складних економічних умовах витрачати кошти на впровадження системи в значної кількості користувачів (відповідно до міської маршрутної мережі пасажирського транспорту кількість автобусів, що працюють на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності становить близько 600 одиниць).
Зважаючи на вищезазначене, конкурс з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності, не проводився, оскільки впровадження АСООП в громадському транспорті потребує значних фінансових та людських ресурсів, що в умовах воєнного стану та інших факторів у суб’єктів господарювання всіх форм власності задіяні для стабілізації роботи підприємств задля підтримки життєдіяльності міста. Отже порівняння кількісних показників, що були задекларовані при ухваленні регуляторного акта та в період проведення заходів з повторного та періодичного відстежень, є некоректними.
На сьогоднішній день цілі запровадження регуляторного акта не досягнуті, адже система оплати та контролю проїзду в міському пасажирському транспорті приватної форми власності не відповідає сучасним вимогам якості надання послуг та безпеки у сфері пасажирських перевезень, водії міських автобусних маршрутів не дотримуються Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 1997 року №176, у частині продажу під час руху квитків пасажирам, що загрожує безпеці перевезення пасажирів громадським транспортом.
Для обрахування розміру коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаних з виконанням вимог акта, проводилися консультації із суб’єктами господарювання. Фактичні витрати часу, що витрачають суб’єкти господарювання, які виникають унаслідок дії регуляторного акта відповідно до регулювання, є стабільними та становлять 12 хвилин. Для розрахунку витрат використовувався мінімальний розмір заробітної плати (відповідно до чинного законодавства України, що регулює Державний бюджет України на поточний рік). У зв’язку з тим, що впровадження регуляторного акта було відкладено, у період періодичного відстеження суб’єкти господарювання не несли матеріальних витрат, пов’язаних з виконанням вимог акта.
Рівень поінформованості щодо основних положень регуляторного акта суб’єктів господарювання є високим, що було передбачено при запровадженні регуляторного акта та підтверджено в ході здійснення заходів з відстеження.
Рішення виконкому міської ради від 18.11.2020 №621 «Про проведення конкурсу з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автомати-зованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності» оприлюднено на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в розділі «Нормативно-правові акти» (https://kr.gov.ua/ua/nacts/pg/230822273612220_n/), на Порталі відкритих даних за посиланням https://data.gov.ua/dataset/80867501-d505-431c-857b-6210244c89a8/resource/358b5d02-a393-4b5d-80fb-fc5b87b53085, у Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» під рубрикою «Офіційно».
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей: періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 18.11.2020 №621 «Про проведення конкурсу з відбору суб’єкта господарювання для впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду (АСООП) на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності» виконано відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».
Результати періодичного відстеження цілей, що були задекларовані регуляторним актом під час його ухвалення свідчать, що їх не досягнуто. Проте, регуляторний акт є актуальним і необхідним для подальшого впровадження.
Упровадження АСООП забезпечить не лише можливість зручної швидкої оплати та контролю проїзду, а й покращить рівень безпеки руху на міському громадському транспорті та зменшить час затримки громадського транспорту на зупинках.
Беручи до уваги вищезазначену інформацію, ураховуючи, що реалізацію заходів, визначених регуляторним актом, ще не розпочато, конкурс з відбору суб’єкта господарювання для впровадження АСООП на міських автобусних маршрутах загального користування, які обслуговуються перевізниками приватної форми власності, необхідно провести після закінчення дії воєнного стану в Україні та за стабілізації важкої економічної ситуації.
Керуюча справами виконкому Олена ШОВГЕЛЯ
24 лютого 2025