Прес-реліз Викуп земельних ділянок комунальної власності
Створено: 2021-12-23 13:52:34Оновлено: 2021-12-23 16:43:06
(коментує департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради).
Нагадуємо всім землекористувачам про право викупити земельні ділянки, на яких розташовано їх нерухомість. Адже мати землю у власності (а не в користуванні) набагато надійніше. За наявності на земельній ділянці власної нерухомості купити таку ділянку можна без аукціону. Ці аргументи спонукають суб’єктів господарювання, яких з кожним роком стає все більше, до прийняття рішення про викуп земельної ділянки, що орендується, під наявним у їх власності нерухомим майном (офісом, магазином, складом тощо).
Суб’єкти господарювання, які ще тільки розмірковують над викупом землі, напевно запитують себе, наскільки такий викуп, у принципі, сьогодні можливий.
На підставі Земельного кодексу України продаж земельних ділянок державної та комунальної власності міста фізичним та юридичним особам здійснюється шляхом прямого викупу таких ділянок власниками нерухомості, що розташована на земельних ділянках.
Фізичні та юридичні особи, зацікавлені у придбанні у власність земельних ділянок під своїми приватними будівлями та спорудами, подають до міської ради заяву, у якій зазначають місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, площу, а також згоду на укладання договору про сплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки (сума авансового внеску зараховується до ціни продажу земельної ділянки).
Міська рада розглядає заяву і приймає рішення про надання згоди на продаж та проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин. Ціна земельної ділянки визначається за експертною грошовою оцінкою, що проводиться організаціями, які мають відповідну ліцензію на виконання цього виду робіт, на замовлення міської ради.
Рішення міської ради про продаж земельної ділянки є підставою для укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки.
Надання виконкомом Криворізької міської ради адміністративних та інших публічних послуг, передбачених чинним законодавством України, здійснюється через Центр адміністративних послуг «Віза» («Центр Дії») виконкому Криворізької міської ради (надалі – Центр).
Для надання послуги «Видача рішення міської ради про надання згоди на продаж земельної ділянки комунальної власності та проведення її експертної грошової оцінки під об’єктом нерухомого майна» подаються на розгляд до міської ради такі документи:
- заява визначеного зразка;
- витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної
- копія документа, що посвідчує право власності на об’єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, у разі якщо таке право виникло та було зареєстровано до 01.01.2003, або згода його власника, засвідчена в установленому порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);
- копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою або копія договору суперфіцію, у разі якщо таке право виникло та було зареєстровано до 01.01.2013;
- копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу.
Заява та пакет документів подаються до Центру особисто, через представника (законного представника), засобами поштового або телекомунікаційного зв’язку у випадках, передбачених законом. Вичерпна інформація (у т.ч. бланки заяв), розміщена на офіційному веб-сайті Центру за посиланням (https://viza.kr.gov.ua/#/infopages/zem_off/richenya_miskoi_radi).
23 грудня 2021