Звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта
Створено: 2024-08-23 13:44:17Оновлено: 2024-08-26 12:21:30
Увага! На публічне ознайомлення виноситься звіт про періодичне відстеження результативності регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використання коштів бюджету Криворізької міської територіальної громади для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проєктів суб’єктів малого й середнього підприємництва»
ЗВІТ
про періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використан-ня коштів бюджету Криворізької міської територіальної громади для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаютьсяна реалізацію проєктів суб’єктів малого й середнього підприємництва»
1. Назва регуляторного акта, результативність якого відстежується:
рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використання коштів бюджету Криворізької міської територіальної громади для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проєктів суб’єктів малого й середнього підприємництва», зі змінами (надалі – Порядок).
2. Назва виконавця заходів з відстеження: управління розвитку підприємництва, економіки виконкому Криворізької міської ради.
3. Цілі прийняття регуляторного акта: створення сприятливих умов для розвитку малого й середнього бізнесу, забезпечення зайнятості населення шляхом створення нових робочих місць через надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами.
Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у міському бюджеті згідно з рішенням міської ради від 21.12.2016 №1173 «Про затвер-дження Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в м. Кривому Розі на 2017 – 2026 роки», зі змінами (надалі – Програма), що спрямовуються на часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами, які надаються на реалізацію проєктів суб’єктів малого й середнього підприємництва для створення нових робочих місць (надалі – часткова компенсація).
4. Строк виконання заходів з відстеження: з 25.06.2024 до 25.07.2024 включно.
5. Тип відстеження: періодичне.
6. Методи одержання результатів відстеження: періодичне відстежен-ня проводилося з метою оцінки ступеня досягнення цілей, визначених під час ухвалення рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 «Про Порядок використання коштів бюджету Криворізької міської територіальної громади для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, що надаються на реалізацію проєктів суб’єктів малого й середнього підприємництва», зі змінами, за статистичним методом та оціночним за консультацією з суб’єктами господарювання, членами міської координаційної ради з питань розвитку підприємництва, консультативних рад суб’єктів господарювання.
Установлені значення показників періодичного відстеження результатив-ності акта з 25.11.2021 до 25.05.2022, з 25.11.2022 до 25.05.2023, з 25.11.2023 до 25.05.2024 порівнювались із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження (з 25.11.2017 до 24.05.2018).
Здійснювався аналіз статистичних даних з:
чисельності суб’єктів господарювання малого й середнього підприємницт-ва, яким коштом бюджету Криворізької міської територіальної громади здійс-нено часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами для реалізації проєктів зі створення нових робочих місць та на яких поширюються вимоги Порядку;
кількості створених робочих місць;
розміру надходжень до бюджету від сплати суб’єктами господарювання
обов’язкових платежів.
А також оціночний аналіз рівня поінформованості суб’єктів господарю-вання, пов’язаних з регулюванням, та розміром коштів і часу, що витрачаються підприємцями, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта.
7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результа-тивність регуляторного акта, а також спосіб одержання даних: відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося статистичним методом порівняння показників у визначені періоди на підставі аналізу інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідального виконавця бюджетних коштів (управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради) та за консультаціями з громадськістю (членами міської координаційної ради з питань розвитку підприємництва, консультативних рад суб’єктів господарювання).
8. Кількісні та якісні значення показників результативності дії регуляторного акта: Порядок уведено в дію на території м. Кривого Рогу з 25.05.2017, зі змінами від 22.05.2018 №251. Відповідно до рішення суб’єкти господарювання – переможці конкурсу проєктів зі створення нових робочих місць (надалі – конкурс) отримують часткову компенсацію в розмірі 75% фак-тично сплачених відсоткових ставок за кредитом через шість місяців з моменту створення нових робочих місць та створюють нові робочі місця в залежності від розміру отриманого кредиту (від 1 робочого місяця та не менше 3-х) у залежності від суми отриманого кредиту(від 50,0 тис. грн до 500,0 тис. грн).
За період дії рішення виконкому міської ради від 25.05.2017 №253 понад 100 суб’єктів господарювання взяли участь у конкурсі. Майже 70% з яких визнано переможцями конкурсу (109 претендентів / 74 переможця), задек-ларовано зберегти працевлаштованих найманих працівників – 343 особи, у тому числі: 1 – перше робоче місце; 3 – для спеціалістів, які не більше трьох років тому здобули освіту у вищих навчальних закладах І-ІV рівня акредитації.
Протягом дії Порядку переможцям конкурсу надано часткову компенсацію за створення 64 нових робочих місць на суму майже 460 тис. грн, у тому числі у 2022 році – 42,8 тис. грн. Суми виплат компенсації становить від 3,0 тис. грн до 30,0 тис. грн; у середньому на створення одного робочого місця було надано часткову компенсацію у розмірі 7,19 тис. грн.
У період дії Порядку, ураховуючи задоволення пропозицій 22 суб’єктів господарювання, на підставі письмових заяв їх виключено зі складу переможців конкурсу та розірвано Угоди для надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитом (надалі - Угода) з обґрунтуванням чисельності збережених і працевлаштованих найманих працівників та дотриманням умов Угоди у частині збереження нових робочих місць. Чотири переможця добровільно повернули на рахунок відповідального виконавця бюджетних коштів усю суму часткової компенсації на загальну суму 6,7 тис. грн.
За ініціативою бізнесу та підтримки виконкому міської ради з червня 2021 року прийом документів від претендентів на надання часткової компенсації здійснюється повноважним представником управління в Центрі адміністратив-них послуг «Віза» (Центр «Дії») виконкому Криворізької міської ради. Для зручності підприємців, адаптації до роботи в умовах карантину надана мож-ливість подавати документи на конкурс як особисто, так і в електронному вигляді. У зв’язку з воєнним станом на території України, уведеним з 24.02.2022, з березня 2022 року надання вказаної публічної послуги здійснюється в електронному вигляді.
Відповідно до вимог Порядку регламентовано прийом заяв разом з докумен-тами на конкурс кожні 10 робочих днів, починаючи з робочого дня після опублікування оголошення та опрацювання документів, але в період воєнного стану конкурс не оголошувався, проте засідання конкурсної комісії відбувалися. У визначених періодах періодичного відстеження в режимі відеоконференції з використанням сервісу ZOOM та інформаційно-роз’яснювального спрямування відбулося 23 засідання комісії з відбору проєктів зі створення нових робочих місць (за період з 25.11.2021 до 25.05.2022 – 6, з 25.11.2022 до 25.05.2023 та з 25.11.2023 до 25.05.2024 - відповідно 8 і 9), у повторному періоді – 8. Тобто, онлайн-засідання комісії відбувалися систематично із запланованою періодич-ністю.
Аналіз показників відстеження
Показники відстеження |
Одиниці виміру |
Періоди |
|||
повторний |
періодичний |
||||
25.11.2017- 25.05.2018 |
25.11.2021-25.05.2022 |
25.11.2022- 25.05.2023 |
25.11.2023- 25.05.2024 |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Чисельність суб’єктів гос-подарювання малого й середнього підприємниц-тва, яким коштом бюджету Криворізької міської тери-торіальної громади здійс-нено часткову компен-сацію відсоткових ставок за кредитами для реалізації проєктів зі створення нових робочих місць / переможці конкурсу¹ |
осіб |
6/7
|
2/7
|
2/0
|
0/0
|
з 24.02.2022 введення воєнного стану¹ |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
Сума отриманої часткової компенсації |
тис. грн |
19,9 |
15,3 |
8,8* |
- |
|
Показник залежить від терміну набуття права на отримання компенсації. Загальна сума отриманої часткової компенсації за період дії Порядку з 2017 року складає майже 460 тис грн, у 2021 році компенсацію отримали 7 переможців на суму 70,5 тис грн, у 2022 – 5 переможців конкурсу 2021 року на суму 42,8 тис грн |
||||||
Кількість створених нових робочих місць/ кількість збережених задекларованих робочих місць на дату проведення конкурсу |
один.
|
10/24 |
7/19 |
3/5 |
- |
|
За період дії Порядку переможцями створено 64 нових робочих місця та задекларовано збереження 343 робочих місць |
||||||
Розмір коштів і часу, що використовуються суб’єк-том господарювання, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта² |
грн/год |
39,18 грн / 0,41 год. |
24,10 грн / 0,41 год. |
28,57 грн / 0,41 год. |
29,45 грн/ 31,68 грн / 0,41 год. |
|
Витрати часу залишилися без змін. Фактичні витрати зменшені, оскільки переможці конкурсу не несуть матеріальні витрати для надання документів на участь в конкурсі, підписання та отримання Угоди, звітність відповідальному виконавцю надсилають в електронному вигляді. З 01 травня 2022 року відповідно до рішення міської ради від 27.04.2022 №1287 на період дії воєнного стану в Україні вартість проїзду в міському комунальному транспорті - безкоштовний. Розмір коштів пов’язаний виключно зі зміною на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати: у 2018 році – 3 723 грн, 2022 – 6 700 грн; 2023 – 6 700 грн; 2024 – 7 100 грн та 8 000 грн (з 01.04.2024) |
||||||
Розмір надходжень до бюджету від сплати суб’єктами господарюван-ня обов’язкових платежів |
тис. грн |
820,2 |
194,2** |
32,8 |
- |
|
На розмір надходжень до бюджету впливає обрана система оподаткування переможців конкурсу, загальна кількість робочих місць, розмір мінімальної заробітної плати |
||||||
із заробітної плати праців-ників, оформлених на ство-рені нові робочі місця |
тис. грн |
52,5 |
99,0 |
27,1 |
- |
|
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням |
|
високий |
високий |
високий |
високий |
¹АТ «КБ «ПРИВАТБАНК» продовжується підтримка бізнесу шляхом кредитування в рамках державної програми «Доступні кредити 5-7-9%» під держгарантії. Проте, у зв’язку із введенням воєнного стану АТ «КБ «ПРИВАТБАНК» тимчасово призупинено кредитування клієнтів малого та середнього бізнесу за програмою «Куб».
² Витрати часу на оформлення кредитного договору, надання документів для участі в конкурсі, отримання Угоди та витягу з протоколу залишилися без змін – 0,41 год.
* Кошти виплачено двом суб’єктам господарювання – переможцям 2021 року в періоді періодичного відстеження з 25.11.2022 до 25.05.2023.
** З березня 2022 року було запроваджено ряд податкових змін на період воєнного стану щодо підтримки бізнесу, зокрема: звільнення від сплати фізичних осіб-підприємців ЄСВ за себе; добровільність сплати єдиного податку ФОП І-ІІ груп.
Чисельність суб’єктів господарювання малого й середнього під-приємництва, яким коштом міського бюджету здійснено часткову компенсацію відсоткових ставок за кредитами для реалізації проєктів зі створення нових робочих місць
У періоди періодичного відстеження виявили бажання взяти участь у конкурсі 7 суб’єктів господарювання (за період з 25.11.2021 до 25.05.2022 – 7 , з 25.11.2022 до 25.05.2023 – 0, з 25.11.2023 до 25.05.2024 – 0). У повторному періоді – 12, що свідчить про низьку зацікавленість підприємців щодо участі в конкурсі, у зв’язку із введенням воєнного стану.
У період відстеження з 25.11.2021 до 25.05.2022 визнано сім переможців кон-курсу, як і в повторному періоді. У вказаний період відстеження за різними дого-ворами з банківськими установами два суб’єкти господарювання двічі брали участь у конкурсі.
Також у період відстеження з 25.11.2021 до 25.05.2022 двох суб’єктів господарювання - переможців конкурсу 2021 року, якими не дотримані умови Угоди в частині створення нових робочих місць і збереження чисельності найманих працівників протягом шести місяців з дати укладання Угоди, було виключено зі складу переможців конкурсу.
З міського бюджету п’ятьом суб’єктам господарювання, які були визнані переможцями конкурсу у 2021 році, але набули право на компенсацію у 2022 році відповідно до Порядку, з міського бюджету було надано часткову компен-сацію на суму 42,8 тис. грн у залежності від кількості створених нових робочих місць і суми отриманого кредиту (від 50,0 тис. грн до 500,0 тис. грн).
У періоди періодичного відстеження з 25.11.2021 до 25.05.2022, з 25.11.2022 до 25.05.2023 чотирьом суб’єктам господарювання надано часткову компенсацію на загальну суму 24,1 тис. грн, у тому числі двом переможцям конкурсу 2021 року - на суму 8,8 тис. грн.
На зменшення суми виплаченої часткової компенсації, кількості перемож-ців конкурсу в періоди періодичного відстеження (з 25.11.2021 до 25.05.2022, з 25.11.2022 до 25.05.2023, з 25.11.2023 до 25.05.2024) вплинули такі чинники: з 2022 року тимчасово призупинено на невизначений час кредитування клієнтів малого та середнього бізнесу за програмою «Куб» у зв’язку із уведенням воєн-ного стану; у період дії воєнного стану Державна казначейська служба України першочергово фінансує ті платежі, що пов’язані із захистом чи соціальним забезпеченням громадян і військовими потребами (Постанова Кабінету Мініс-трів України від 09 червня 2021 року №590 «Про затвердження Порядку ви-конання повноважень Державною казначейською службою в особливому режимі в умовах воєнного стану», зі змінами).
З початком повномасштабного вторгнення, ураховуючи економічну не-передбачуваність, наявність державної програми для бізнесу «Доступні кредити 5-7-9» і, зважаючи на доступність бізнес-спільноти до безповоротних грантових коштів, що надаються як державою (грантова програма «єРобота», що охоплює всі сфери діяльності малого бізнесу, передбачає створення робочих місць), так і недержавними міжнародними організаціями, зацікавленість суб’єктів господа-рювання до участі в конкурсі знизилася.
Так, за державною програмою «єРобота» у 2023 році та з початку поточного року 524 суб’єкта господарювання міста подали заявки на отримання грантових коштів, 242 – отримали підтвердження про фінансову підтримку з очікуваним обсягом фінансування на суму 74,1 млн грн. Після отримання грантів перемож-цями заплановано створення понад 550 робочих місць (у 2023 – 350, станом на 02.08.2024 - 205).
Розмір надходжень до міського бюджету від сплати суб’єктами господарювання податків до бюджету/тис. грн.
Переможцями конкурсу у відповідних періодах періодичного відстеження до бюджету сплачено податків на загальну суму 227,0 тис. грн, у тому числі із заробітної плати за працевлаштованих 10 найманих працівників на новостворені робочі місця – 126,1 тис. грн, у тому числі: єдиного соціального внеску – 77,2 тис. грн та військового збору – 5,2 тис. грн (100% до державного бюджету), податку на доходи фізичних осіб – 43,7 тис. грн (з них до міського бюджету 60% від загальної суми – 26,2 тис. грн). У повторному періоді переможцями конкурсу сплачено податків до бюджету 820,2 тис. грн, у тому числі податку на доходи фізичних осіб – 52,5 тис. грн.
Порівнюючи з періодом повторного відстеження (25.11.2017–24.05.2018) обсяги надходжень зменшились, ураховуючи влив на розмір надходжень обра-ної системи оподаткування переможців конкурсу, загальної кількість робочих місць, розміру мінімальної заробітної плати. У періоді відстеження перемож-цями конкурсу були фізичні особи–підприємці, які є платниками єдиного подат-ку або перебувають на загальній системі оподаткування, що також вплинуло на розмір надходжень до бюджету від сплати податків. Двома переможцями конкурсу-юридичними особами сплачувався податок на додану вартість/на прибуток.
Кількість створених робочих місць/одиниць.
Переможцями конкурсу в період періодичного відстеження створено 10 нових робочих місць та збережено 24 робочих місця, на які були працевлаш-товані працівники на дату проведення конкурсу (за період з 25.11.2021 до 25.05.2022 – 7/19, з 25.11.2022 до 25.05.2023 – 3/5, з 25.11.2023 до 25.05.2024 – 0/0). У повторному періоді створено 10 нових робочих місць, збережено 24 ро-бочих місця, що створено на дату проведення конкурсу. Порівнювати кількісні показники створених робочих місць з періодом повторного відстеження не є коректним, оскільки з 24.02.2022 в Україні введено воєнний стан.
У період періодичного відстеження суб’єкти господарювання - переможці конкурсу створювали в основному по одному новому робочому місцю. По два нових робочих місця створили три підприємця (у повторному – 1, у періодич-ному – 2).
Учасники конкурсу створили нові робочі місця у сферах надання послуг мобільного харчування, монтажу водопровідних мереж, систем опалювання, виробництва виробів з бетону, гіпсу та цементу, торгівлі.
З метою створення нових робочих місць, заохочення суб’єктів господа-рювання до участі в конкурсі з відбору проєктів зі створення нових робочих місць і з відчуття поваги до захисників Вітчизни та турботи про внутрішньо переміщених осіб, задля удосконалення критеріїв оцінки пропозиції учасника конкурсу проєктів зі створення нових робочих місць розширено перелік осіб, за оформлення яких надається додатковий бал під час оцінки пропозиції учасника конкурсу наступними категоріями осіб: з числа колишніх військовослужбовців Збройних сил України; чи/або учасників бойових дій; або громадян з числа внутрішньо переміщених осіб, у тому числі з територій України, що розташовані в районах проведення воєнних (бойових) дій, або які перебувають у тимчасовій окупації чи в оточенні (блокуванні), перелік яких затверджено Наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України.
Наразі підприємці не беруть участь у конкурсі, що знижує ймовірність створення нових робочих місць, розширення бізнесу та, як наслідок, – отримання додаткового фінансування в рамках діючого механізму, і це може стати тригером зниження ділової активності суб’єктів малого підприємництва, що може вплинути на сталі надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від сплати суб’єктами господарювання податків.
Розмір коштів і часу, що використовується суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог регуляторного акта, грн/хвил.
Для обрахування витрат розміру коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регуляторного акта, рівня поінформованості, проводилися консультації з суб’єктами господарювання.
У період періодичного відстеження, як і в періоді повторного відстеження, суб’єкти господарювання не несуть матеріальні витрати, пов’язані з наданням копій документів для участі в конкурсі, отриманням витягу з протоколу засідан-ня комісії з відбору проєктів зі створення нових робочих місць, надають звіт-ність відповідальному виконавцю бюджетних коштів у електронному вигляді. Підприємці отримують витяг з протоколу засідання комісії разом з Угодою.
Фактично розмір витрат зменшено та становить 31,68 грн/ 25 хв./0,41 год. (за період з 25.11.2023 до 25.05.2024), 28,57 грн/ 25 хвил./0,41 год. (за період з 25.11.2022 до 25.05.2023), 24,10 грн/ 25 хвил./0,41 год. (за період з 25.11.2021 до 25.05.2022), оскільки переможці конкурсу вже мали кредитні договори та звіт-ність подають в електронному вигляді відповідальному виконавцю бюджетних коштів для проведення моніторингу за виконанням результативних показників проєктів зі створення нових робочих місць.
З 01.05.2022 відповідно до рішення міської ради від 27.04.2022 №1287 «Про надання права безоплатного проїзду в міському комунальному транспорті за-гального користування для всіх громадян України, які перебувають на території Криворізької міської територіальної громади, на період дії воєнного стану в Україні» проїзд у міському комунальному транспорті безкоштовний.
Фактичні витрати часу, що несуть суб’єкти господарювання, які виникають унаслідок дії регуляторного акта, порівняно з повторним періодом залишаються незмінними та становлять 0,41 год. Зміна грошових витрат пов’язана виключно зі зміною на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати.
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов’язаних з регулюванням
Рівень поінформованості є високим, що було передбачено при запровад-женні регуляторного акта та підтверджено в ході здійснення заходів з відстеження регуляторного акта.
Інформація про Порядок доводилася до членів територіальної громади, суб’єктів господарювання під час проведення зустрічей у районах, семінарів, на засіданнях міської координаційної ради з питань розвитку підприємництва, консультативних рад суб’єктів господарювання та шляхом розміщення відповідної інформації на офіційній сторінці управління розвитку підприємництва виконкому Криворізької міської ради в соціальній мережі «Facebook». З моменту запровадження Порядку оприлюднено понад 160 оголо-шень про проведення конкурсу, понад 100 повідомлень та понад 20 статтей про результати конкурсу в засобах масової інформації, у тому числі телегазеті, форми заяви та проєкт зі створення нових робочих місць - на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, офіційному вебпорталі м. Кривого Рогу «Криворізький ресурсний центр», тематичному модулі «Вір-туальний бізнес-інкубатор», мобільному інформаційному стенді «Рупор для підприємців». Через QR-код, який було зазначено в оголошеннях про проведення конкурсу, була можливість ознайомитися з основними положеннями Порядку, формами заяви на участь у конкурсі та проєктом зі створення нових робочих місць.
Серед суб’єктів господарювання безкоштовно було розповсюджено брошу-ри «Крок назустріч бізнесу», видання яких передбачено заходами Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва в м. Кривому Розі на 2017 – 2026 роки, затвердженої рішенням міської ради від 21.12.2016 №1173, зі змінами. З метою популяризації механізму компенсації частини відсоткової ставки за кредитами суб’єктам господарювання Програмою передбачено кошти на проведення інформаційно-роз’яснювальної роботи (просвітницьких семінарів, бізнес-зустрічей, конференцій з питань ведення бізнесу).
Переможці конкурсу, представники відповідального виконавця бюджетних коштів, членів комісії з відбору проєктів зі створення нових робочих місць брали участь у відеосюжетах програми «Цей день» Комунального підприємства «Телерадіокомпанія «Рудана» Криворізької міської ради.
Крім того, інформування громадськості відносно Порядку здійснюється через наступні медіа: офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (https://kr.gov.ua); вебсайти виконкомів районних у місті рад, Єдиний державний вебпортал відкритих даних (https://data.gov.ua).
9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення вищезазначених цілей
Періодичне відстеження результативності регуляторного акта – рішення виконкому міської ради від 23.05.2017 №253 виконано відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері госпо-дарської діяльності» та Постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року №308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», зі змінами.
Проаналізувавши дані за 2022–2024 роки щодо кількості учасників кон-курсу, а також надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади коштів унаслідок виконання умов Угоди про надання часткової компенсації відсоткових ставок за кредитами, у порівнянні з аналогічним періодом повторного відстеження прослідковується зниження попиту суб’єктів господарювання до участі в конкурсі.
Основними чинниками цього є: обмежувальні заходи, спричинені Covid-19 та введенням воєнного стану в Україні у зв’язку з військовою агресією Ро-сійської Федерації, наслідки яких (погіршення фінансових результатів під-приємств, значний рівень невизначеності, у тому числі в енергосистемі, погір-шення рівня ділових очікувань, а також низька купівельна спроможність, логістичні виклики, пошкодження інфраструктури, міграція робочої сили) стали стримуючими факторами бізнесової активності у 2022–2024 роках.
Разом з тим, зауважимо про доцільність рішення для подальшого його впровадження, оскільки Порядок сприяє створенню нових робочих місць і збереженню існуючих, надходженню податків та інших обов’язкових платежів до бюджету Криворізької міської територіальної громади, підприємці можуть розраховувати на залучення додаткових коштів на модернізацію, оновлення основних засобів, здешевлення вартості кредиту; мешканці міста – працевлаш-тування на створені нові робочі місця; органи місцевого самоврядування – надходження до бюджету податків, зборів (інших обов’язкових платежів) від діяльності суб’єктів підприємництва, реалізацію заходів програм соціально-економічного та культурного розвитку міста, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.
Ураховуючи низьку зацікавленість підприємців у поданні документів на участь у конкурсі, зважаючи на наявність безповоротних грантових коштів, що надаються як державою, так і недержавними міжнародними організаціями, актуальним є вивчення питання відповідності змісту зазначеного рішення до викликів сьогодення задля підвищення інвестиційних настроїв суб’єктів господарювання міста та сприяння створенню нових робочих місць.
23 серпня 2024