ЧИ ПОТРІБНО КРИВОРІЗЬКИМ ПІДПРИЄМЦЯМ ПОДАВАТИ ВІДОМОСТІ ПРО КІНЦЕВИХ БЕНЕФІЦІАРНИХ ВЛАСНИКІВ?
Створено: 2022-06-23 11:19:04Оновлено: 2022-06-23 11:25:29
(роз’яснює управління з питань реєстрації виконкому Криворізької міської ради)
Законодавством встановлено обов’язок для юридичних осіб подати відомості про кінцевих бенефіціарних власників (надалі – КБВ) та структуру власності до 11.07.2022 року.
Однак криворізьким підприємцям панікувати не варто: Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2022 року № 209 врегульовано питання щодо обов’язку подання таких документів під час воєнного стану.
Так, вимоги законодавства щодо обов’язку подання/підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника, а також документів, передбачених законом для подання/підтвердження таких відомостей до 11.07.2022 року, НЕ ЗАСТОСОВУЮТЬСЯ, крім випадків державної реєстрації:
✔ банків, небанківських фінансових установ та осіб, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги (крім операторів поштового зв’язку);
✔ юридичних осіб, засновником (учасником) та/або кінцевим бенефіціарним власником яких є або буде внаслідок відповідних змін:
▶ російська федерація;
▶ громадянин російської федерації;
▶ юридична особа, утворена та зареєстрована відповідно до законодавства російської федерації.
Подати відповідні документи для підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника протягом трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану або стану війни за весь період неподання звітності чи обов’язку подати документи (відповідно до Закону України від 03 березня 2022 року № 2115-ІХ «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнного стану або стану війни»). Санкції, передбачені законодавством, у такому випадку застосовуватися до суб’єктів господарювання не будуть.
Водночас, юридичні особи, які бажають на даний момент здійснити оновлення відомостей про КБВ мають юридичне право та технічну можливість зробити це, звернувшись до суб’єктів державної реєстрації – така позиція Міністерства юстиції України доведена до відома листом від 09.06.2022 №44816/55964-26-22/8.4.3.
ПЕРЕЛІК НЕОБХІДНИХ ДОКУМЕНТІВ:
- заява щодо державної реєстрації юридичної особи (крім громадських формувань та органів влади) - форма 2;
- структура власності за формою та змістом відповідно до Наказу про структуру власності;
- витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо, що підтверджує реєстрацію юридичної особи - нерезидента в країні її місцезнаходження, - у разі коли засновником юридичної особи є юридична особа - нерезидент;
- нотаріально засвідчена копія документа, що посвідчує особу, яка є кінцевим бенефіціарним власником юридичної особи, - для фізичної особи - нерезидента та, якщо такий документ оформлений без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру, - для фізичної особи - резидента.
23 червня 2022