Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КОНТАКТ-ЦЕНТРУ 1520

Створено: 2021-06-23 13:32:40Оновлено: 2021-06-23 16:17:23

НАЧАЛЬНИК  УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА

 ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІРИНА РИЖКОВА

  •  До уваги суб’єктів господарювання: здійснюється перехід на е-трудові книжки!

         10 червня 2021 року 10 червня 2021 року набув чинності Закон № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі – Закон).

Даний Закон передбачає:

  • облік трудової діяльності працівника в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  •  автоматичне призначення пенсії при наявності усієї необхідної інформації в реєстрі за всі періоди трудового діяльності.

         Законом передбачений п`ятирічний перехідний період, протягом якого до Державного реєстру мають бути внесені відомості з паперових трудових книжок. Впродовж цього часу застосовуватиметься як паперова, так і електронна форма вже наявних або внесених відомостей із вказаного реєстру.

         УВАГА! Наповнення відомостей в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування відбуватиметься  як роботодавцем, так і безпосередньо застрахованою особою через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді сканованих або оцифрованих копій документів, передбачених законодавством (трудової книжки, довідок тощо), з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису.

         ЗАЗНАЧАЄМО, що оригінал паперової трудової книжки передається на зберігання працівнику як офіційний документ. Якщо працівник виявить бажання продовжити її ведення, то роботодавець, на його вимогу, буде зобов’язаний паралельно із електронним обліком трудової діяльності також внести до паперової трудової книжки записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення.

НАЧАЛЬНИК ВІДДІЛУ З ПИТАНЬ ЗАХИСТУ ПРАВ СПОЖИВАЧІВ

АПАРАТУ МІСЬКОЇ РАДИ І ВИКОНКОМУ

ОЛЕГ БІДНЯК

  • Строки виконання гарантійного ремонту та надання товарів з обмінного фонду

Вимоги споживача щодо усунення недоліку товару протягом гарантійного терміну пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача.

При пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.

Тобто, якщо угодою між споживачем і виконавцем послуг (продавцем, виробником, авторизованим сервісним центром) передбачені строки виконання ремонту (гарантійного обслуговування) понад 14 днів, наприклад 45 днів або 60 днів, то у даному випадку порушень прав споживача немає.

За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі1% вартості товару.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені ч. 1 ст. 8) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначєно постановою Кабінетом Міністрів України від 19.03.1994 № 172.

Якщо вимога щодо надання товару з обмінного фонду не оформлено письмово, то у наданому випадку порушень прав споживача немає.

За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.

Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад 5 кг продавцю, виробнику (підприємству, що задовольняє вимоги споживача, встановлені ч. 1 ст. 8) та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця, виробника (підприємства, що задовольняє вимоги споживача, встановлені ч. 1 ст. 8).

  • Споживач, завжди вимагай чек!

Чек для споживача – це гарантія права на звернення до суб’єкта господарювання щодо усунення виявленого недоліку товару, заміни товару або повернення коштів та до органів, що здійснюють захист споживачів, а також – для  вирішення спірного питання у суді.

Нагадаю, відповідно до ч.11. ст 8 даного Закону, вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

Внесено додаток до цієї статті - Вимоги споживача щодо технічно складних побутових товарів розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, передбаченого Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.

 

23 червня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради