Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

УВАГА! На публічне ознайомлення виноситься звіт про базове відстеження

Створено: 2020-04-23 08:54:29Оновлено: 2020-04-23 08:55:06

УВАГА! На публічне ознайомлення виноситься звіт про базове відстеження результативності проєкту регуляторного акта - рішення міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2021 рік», який підписано 22.04.2020 постійними комісіями міської ради з питань регуляторної політики та підприємництва, з питань планування бюджету та економіки

 

Звіт

про базове відстеження  результативності проєкту регуляторного акта -

рішення Криворізької  міської  ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі

на 2021 рік»

 

         1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується: проєкт рішення Криворізької міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2021 рік».

 

                2. Виконавець заходів з відстеження: управління розвитку підприєм-ництва, економіки, департамент фінансів виконкому Криворізької міської  ради.

 

3. Цілі прийняття акта: установлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в місті Кривому Розі, відповідно до вимог Податкового кодексу України (надалі – Кодекс).

 

         4. Строк виконання заходів з відстеження:  з  27.02.2020  до 27.03.2020.

 

         5. Тип  відстеження: базове.

 

         6. Методи одержання результатів відстеження:

         Аналіз прогнозних показників за період базового відстеження:

- статистичних – фактичних  та прогнозних надходжень до бюджету міста від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (надалі – податок), прогнозної чисельності платників податку у 2019–2021 роках за інформаціями Криворізьких північного та південного управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи від 14.01.2020 №4174/10/04-36-57-40, 21.01.2020 №334/9/04-36-56-50);

- оціночних – витрат коштів й часу на реалізацію регулювання, за результатами консультацій з представниками консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики під час підготовки аналізу регуляторного впливу  проєкту рішення міської ради, рівня поінформованості.

 

         7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результатив-ність регуляторного акта, а також  способи одержання  даних:

            Базове відстеження здійснюється з метою оцінки стану суспільних відносин, на регулювання яких спрямована дія акта, та проводиться на підставі:

- інформацій Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області щодо чисельності платників податку,  прогнозних надходжень до бюджету міста від сплати податку;

- консультацій з представниками Територіального відділення Все-української громадської організації «Асоціація платників податків України» у Дніпропетровській області, Криворізького представництва Дніпропетровської торгово-промислової палати; членами міської координаційної та галузевих рад підприємців за відповідними напрямами діяльності щодо витрат часу й коштів на реалізацію регулювання.

         На 2021 рік у місті ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності юридичних і фізичних осіб, запропоновано залишити на рівні останніх двох років, які відповідно до вимог Кодексу не перевищують 1,5% розміру мінімальної заробітної плати, установленою законом на 01 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування:

- для житлової нерухомості, що перебуває у власності:

• фізичних осіб             – 0,19%, 0,20% 0,21%;

• юридичних осіб         – 0,99%, 1,00%, 1,01%;

          - для нежитлової нерухомості, що перебуває у власності юридичних та фізичних осіб, у граничних розмірах 0,09%, 0,10%, 0,11%; 0,29%, 0,30%, 0,31%; 0,49%, 0,50%, 0,51% залежно від місця розташування (зональності) об’єкта нерухомості та типів таких об’єктів.

Для грального бізнесу ставка податку не змінюється з 2019 року й пропонується на тому ж рівні в розмірі – 1,5% (на теперішній час заборонено суб’єктам господарювання здійснювати підприємницьку діяльність у вказаному виді бізнесу відповідно до Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні»).

            При застосуванні суб’єктами господарювання запропонованих ставок у порівнянні з максимальним законодавчим розміром ставки податку (1,5%) зменшується податкове навантаження на них та отримується економія ресурсів, що може бути спрямована суб’єктами на розвиток бізнесу, укріплення матеріально-технічної бази, оплату заробітної плати, створення нових робочих місць.

         З урахуванням норми пункту 266.4.2. Кодексу в регуляторному акті запропоновано зберегти пільгу в розмірі 100% для господарських (присадибних) будівель – допоміжних (нежитлових) приміщень, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо, що перебувають у власності пенсіонерів. Зазначена пільга з податку не застосовується до об’єкта/об’єктів, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються в підприємницькій діяльності). Прогнозна чисельність фізичних осіб – пенсіонерів, яким буде надана така пільга зі сплати податку, становить 564 особи (листи Криворізьких управлінь Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 14.01.2020 №4174/10/04-36-57-40, 21.01.2020 №334/9/04-36-56-50).

Згідно з підпунктом 266.4.1 пункту 266.4 статті 266 Кодексу база  оподаткування об’єкта / об’єктів  житлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи платника податку, зменшується:

- для квартири/квартир незалежно від їх кількості на 60 кв. метрів;

- для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості на 120 кв. метрів;

- для  різних  типів  об’єктів  житлової  нерухомості,  у  тому  числі  їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), на 180 кв. метрів.

Таке зменшення надається раз за кожний базовий податковий (звітний) період (рік).

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта:

До кількісних показників належать: чисельність платників податку, на яких поширюється дія регуляторного акта, надходження коштів до бюджету міста від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки. До якісного – рівень ознайомлення з вимогами регулювання.

До вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень до бюджету міста від сплати податку.

 

Кількість платників податку, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб.

Дія регуляторного акта розповсюджується на фізичних та юридичних осіб, у тому числі нерезидентів, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розташованих на території міста Кривого Рогу.

За інформаціями Криворізьких управлінь Головного управління ДПС                у Дніпропетровській області станом на 01.01.2020 у м. Кривому Розі  обліковано платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, які є власниками житлової/нежитлової нерухомості, – 9 974, з них фізичних осіб – 8 641,  юридичних осіб – 1 333.

На 2021 рік прогнозована кількість платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, складає 10 381 особу, з них юридичних осіб – 1 316, фізичних осіб – 9 065 (листи Криворізьких управлінь Головного управ-ління ДПС у Дніпропетровській  області від 14.01.2020  №4174/10/04-36-57-40,  21.01.2020 №334/9/04-36-56-50).

Прогнозована чисельність платників податку на 01.01.2021 порівняно з 01.01.2020  збільшиться на 407 осіб, з них за фізичними особами збільшиться на 424, а за юридичними особами зменшиться на 17 у зв’язку із зміною власників об’єктів нерухомості

Державні податкові служби відповідно до пункту 63.6 статті 63 Кодексу облік платників податку ведуть за податковими номерами платників, а не за об’єктами нерухомості. Тому, аналітика є обмеженою. Податкове програмне забезпечення не передбачає угрупування об’єктів нерухомості за їх типами. База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контро-люючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на не-рухоме майно, відмінне від земельної ділянки, що безоплатно надаються орга-нами державної реєстрації прав на нерухоме майно, та/або на підставі оригі-налів відповідних документів платника податку, зокрема документів на право власності на нерухоме майно (листи Криворізьких управлінь Головного управ-ління ДПС у Дніпропетровській області від 02.09.2019 №101499/10/04-36-56-50, 06.09.2019 №486/10/04-36-57-40).

 

Надходження до бюджету міста коштів від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (млн грн).

У 2019 році надходження до бюджету міста від сплати податку склали 57,00 млн грн, з них від фізичних осіб 4,50 млн грн, за ставками, що встановлено на 2018 рік від розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 01 січня податкового (звітного) року (2018 рік – 3 723,00 грн.).

На 2020 рік надходження від сплати податку на нерухоме майно очікую-ться в обсязі 75,25 млн грн, у тому числі від юридичних осіб – 57,32 млн грн, фізичних – 17,93 млн грн. Порівняно з 2019 роком надходження у 2020 році очікується на 18,25 млн грн більше за рахунок зростання на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати, від якої залежить розмір сплати податку (Державний бюджет України на 2020 рік – 4 723,00 грн), ставок податку в 2019 році для фізичних осіб, чисельності платників – фізичних осіб на 424 особи.

Прогнозний обсяг надходжень до бюджету міста за ставками податку на 2021 рік складатиме 87,95 млн грн (юридичні особи – на рівні 63,03 млн грн, фізичні особи – 24,92 млн грн), який є розрахунковим і може змінюватися від чинників, на які неможливо вплинути (чисельність платників, обов’язковість сплати ними податку, виникнення податкового боргу).

Відповідно до статті 266 Кодексу сплата податку фізичними особами за звітний період проводиться в другій половині періоду, наступного за звітним. Тобто, сплата податку фізичними особами буде здійснюватися в II півріччі 2022 року за ставками на 2021 рік, запропонованими цим проєктом регуляторного акта. Юридичні особи сплачуватимуть податок щокварталу у звітному періоді (2021 рік).

Кошти, що надійдуть від сплати податку можливо буде спрямувати на виконання соціально важливих міських цільових програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

                 

Розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання, пов’язані з виконанням вимог акта (грн/год.).

Під час розробки проєкту регуляторного акта на 2021 рік проведено консультації з Криворізькими управліннями Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, представниками територіального відділення Всеукраїнської громадської організації «Асоціація платників податків України» у Дніпропетровській області, Криворізького представництва Дніпропетровської торгово-промислової палати та консультативно-дорадчими органами: міська координаційна рада з питань розвитку підприємництва, міські галузеві ради підприємців за відповідними напрямами роботи, фокус-група та обраховано витрати коштів і часу, пов’язані з виконанням вимог акта, що виникають у суб’єктів господарювання:

         – 9,38 грн  розмір коштів/0,30 год. розмір часу, з них 3,13 грн/0,10 год., що витрачають суб’єкти господарювання (юридичні та фізичні особи)                          на отримання  первинної інформації про вимоги регулювання, та 6,25 грн/                  0,20 год. –  на процедуру офіційного подання юридичними особами декларації зі сплати податку контролюючому органу

               Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, може бути скоригований при зміні розміру мінімальної заробітної плати у 2021 році, а час залишається незмінним.

 

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов'язаний з державним регулюванням.

Поінформовано суб'єктів господарювання, фізичних осіб про проєкт регуляторного акта – рішення міської ради «Про встановлення ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2021 рік» та аналіз його регуляторного впливу, який розміщено на офіційних вебсайтах Криворізької міської ради та її виконавчого комітету, підрозділ «Регуляторна політика» розділу «Інформаційна база» https://kr.gov.ua, виконкомів районних у місті рад, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних https://data.gov.ua, оприлюднено у Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 27.02.2020 №16 (22011).

Рівень поінформованості є високим, оскільки мешканці користуються не тільки паперовими носіями засобів масової інформації, але й електронною їх версією (статистичні дані не обраховуються). Офіційними вебсторінками Криворізької міської ради та її виконавчого комітету (розділ «Регуляторна політика»), виконкомів районних у місті рад у 2019 році скористалися майже 630 тис. відвідувачів.

З метою забезпечення інформованості громади та суб’єктів господа-рювання рішення міської ради буде оприлюднено на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету: підрозділ «Регуляторна політика» розділу «Законодавство України» https://kr.gov.ua, на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних https://data.gov.ua, у засобах масової інформації, направлене на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в термін, установлений законодавством.

 

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей.

Проєкт регуляторного акта – рішення міської ради  «Про встановлення  ставок податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, у м. Кривому Розі на 2021 рік» забезпечить дотримання норм чинного податкового законодавства як органами державної податкової служби, місцевого самоврядування, так і суб’єктами господарювання та громадянами, які є власниками об'єктів нерухомості, у порядку та на умовах, визначених Кодексом і цим регуляторним актом.

Кошти, що надійдуть від сплати податку на прогнозованому рівні в сумі 87,95 млн грн, можливо буде спрямувати на виконання соціально важливих міських програм, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього госпо-дарства, транспорту тощо.

Оцінка ступеня досягнення регуляторним актом визначених цілей буде здійснена при проведенні повторного відстеження відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», за показниками:

 

 

№ п/п

Показник

Рік регулювання 2021

1

 

Кількість платників податку, на яких поширюватиметься регуляторний акт, осіб, з них:

10 381

 

1.1

юридичні особи;

1 316

1.2

фізичні особи

9 065

2

 

Надходження до бюджету міста від сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (млн грн)*, у тому числі:

 

87,95

2.1

юридичні особи;

63,03

2.2

фізичні особи

24,92

3

 

Розмір коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання, на виконання вимог акта (грн/год.):

 

 

3.1

юридичними особами;

9,38/0,30

3.2

фізичними особами

3,13/0,10

4

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання, пов'язаний з державним регулюванням

Високий

        

 

 

Голова постійної комісії

міської ради з питань регуляторної

політики та підприємництва                                Катерина Шаповалова

 

Голова постійної комісії міської

ради з питань планування бюджету

та економіки                                                             Олег  Клімін

 

 

 

23 квітня 2020

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради