У співпраці з Міжнародною організацією з міграції Кривий Ріг створює додаткові умови для розвитку юних криворіжців з особливими потребами
Створено: 2024-07-22 15:55:01Оновлено: 2024-07-22 15:56:49
На базі Інклюзивно-ресурсного центру №2 міська влада разом з керівництвом Міжнародної організації з міграції (МОМ) в Україні відкрила інклюзивний майданчик. Для безпеки дітей, батьків та працівників Центру за кошти міського бюджету в закладі також відремонтоване укриття.
«Навіть якщо у дитини є особливості і вона потребує додаткової уваги, дитина повинна мати дитинство. Тому Рада оборони і міська влада, об’єднавши зусилля з нашими міжнародними партнерами, створюють нові можливості для розвитку особливих дітей», - сказав Голова Ради оборони Олександр Вілкул.
Зокрема це стосується відкриття таких майданчиків, де дитина не відчуває різницю з іншими дітьми. «Ми також приділяємо увагу психологічній, медичній реабілітації та іншим напрямкам, тому що дитина навіть, якщо в неї є особливі потреби, повинна мати можливість відпочивати, розвиватися і відчувати себе щасливою», - сказав заступник міського голови Сергій Мілютін.
Лейла Салехіравеш, регіональна керівниця у Східній Україні Міжнародної організації з міграції, зазначила: «Цей проєкт реалізується за підтримки уряду Чехії. Проєкт реалізується завдяки тому, що у Дніпропетровській області, а саме у Криворізькій громаді дуже велика кількість внутрішньо переміщених осіб. Згідно з цим проєктом ми працюємо по декількох компонентам. Перший це підтримка соціальних ініціатив, який містить відкриття таких майданчиків. Другий компонент це – підтримка малого та середнього бізнесу. Наступний компонент – це підтримка ментального здоров’я. Відносно цього проєкту ми отримали заявку з боку ініціативної групи, яку представляла місцева влада та представники Центру, ми отримали дуже добре розуміння того, що потрібно для вашої громади. Щоб діти з інклюзією могли більш комфортніше себе почуватися. Сподіваємося і надалі працювати з вашої громадою».
Новий інклюзивний майданчик, створений за принципом безбарʼєрності називається «Корекційно-розвитковий простір «Ігроленд». Він дає можливість, в тому числі дитині на кріслі колісному гойдатися на адаптивній гойдалці, на яку можна заїхати на візку, або покрутитися на каруселі чи погратися в пісочниці та інше.
Директор комунального «Криворізького інклюзивно-ресурсного центру №2» Світлана Мартинець сказала: «Я дуже вдячна міській владі та Раді оборони за турботу і підтримку. Адже ситуація в Україні така, що з кожним роком збільшується кількість дітей з особливими потребами. Наприклад, якщо за весь 2022 рік фахівці нашого Центру зробили 646 комплексних оцінок та діагностики дітей з особливими потребами, то за перші 6 місяців цього року обстежено вже 702 дитини. Завдяки тому, що ми вже на ранніх стадіях можемо виявляти труднощі у дітей, можна вчасно розпочати корекційно-розвиткову роботу, тим самим допомогти дитині подолати відповідні труднощі».
У Кривому Розі створюються додаткові умови для розвитку юних криворіжців з особливими потребами. Так, в Покровському і Саксаганському районах на базі Навчально-реабілітаційних центрів розпочали роботу два дошкільні відділення для таких дітей. Кожне відділення щодня може прийняти до 50 осіб. З малечею працюють вихователі, психологи, логопеди та інші фахівці.
За останні десять років інклюзія суттєво увійшла в криворізькі школи. Для порівняння – п’ять років тому в інклюзивних класах навчалось в п’ять разів менше, ніж у 2024 році. На даний час завдяки створеним умовам 566 дітей з особливими потребами навчаються в закладах загальної середньої освіти міста та 24 – в закладах дошкільної освіти. Для вирішення нагальних потреб отримання освіти, яка б відповідала потребам дитини, в місті продовжує працювати 4 спеціальні школи, 3 навчально-реабілітаційні центри, у 16 закладах освіти відкрито 89 спеціальних класів, в 66 закладах дошкільної освіти функціонує 258 спеціальних груп для 2812 дітей. Також працюють 2 інклюзивно-ресурсних центри. Окрім того, спільні заходи щодо підтримки дітей з особливими освітніми потребами проводяться з музичними та мистецькими школами, в яких такі діти також мають можливість навчатися.
22 липня 2024