Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

Оновлення норм щодо влаштування автостоянок та гаражів (електромобілі, автоматизовані та інтегровані гаражі)

Створено: 2021-02-22 16:16:42Оновлено: 2021-02-22 16:18:14

(коментує відділ з питань державного архітектурно-будівельного контролю виконкому Криворізької міської ради)

ПАТ «КиївЗНДІЕП» було розроблено зміну №3 до ДБН В.2.3-15:2007 «Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів».

Так, буде допустимим розміщення вбудованих та вбудовано-прибудованих гаражів у надземні нижні поверхи громадських будівель (за винятком закладів дошкільної та загальної середньої освіти, палатних корпусів закладів охорони здоров’я). При цьому гараж має бути відокремлений протипожежними перекриттями; приміщення цих громадських закладів мають бути відокремлені від гаражу протипожежною стіною 1-го типу, а також захищені від шуму; гараж повинен мати самостійні шляхи евакуації, відокремлені інженерні системи.

На автостоянках, гаражах (паркінгах) повинно бути передбачено не менше ніж 5 % машиномісць, а з 2025 року не менше ніж 10 %, від загальної кількості для паркування транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома). Такі машиномісця в надземних автостоянках, гаражах (паркінгах) можуть обладнуватися елетрозаправною станцією постійного струму, в кількості, що дорівнює кількості машиномісць, які виділяються для паркування електромобілів з врахуванням вимог пожежної безпеки.

Зарядна інфраструктура всіх типів (за винятком тих, що розміщуються всередині закритих приміщень та приміщень, що охороняються) повинна бути улаштована у вандало-захищеному виконанні, що виключає спроби її несанкціонованого використання і забезпечує максимальну безпеку. Силові ланцюги зарядної інфраструктури повинні бути активовані тільки в разі успішної авторизації за допомогою карти доступу.

На автостоянках відкритого типу зарядна інфраструктура повинна мати захист від вологи і проникнення твердих предметів, конструкція зарядних пристроїв і місць розміщення зарядних станцій повинна забезпечувати їх безпечне функціонування в умовах попадання дощу, снігу, сильного вітру.

Крім того, змінами до ДБН запроваджуються нові терміни, такі як, гараж рампового типу – багатоповерховий наземний або підземний гараж, в якому для в’їзду/виїзду автомобілів на різні рівні приміщень зберігання використовуються рампи (пандуси). Можуть додатково обладнуватись вантажними ліфтами та механізованими паркувальними модулями (МПМ).

Механізований паркувальний модуль (МПМ) – пристрій (споруда) для зберігання автомобілів у декілька ярусів, або декілька рядів, транспортування автомобілів з посадкового ярусу/ряду до місця зберігання і в зворотному напрямку  виконується шляхом переміщення платформ з автомобілями у вертикальному та/або в горизонтальному напрямі в межах одного функціонального блоку (секції) без участі водія за командою з пульта управління.  Можуть мати різні способи переміщення платформ з автомобілями (карусельного типу, пазлового типу, консольного типу та ін.), а також незалежний або залежний спосіб паркування.

Незалежний спосіб паркування – дозволяє приймати автомобілі на паркування в МПМ та видавати їх з місць паркування в будь-якому порядку, незалежно  від  зайнятості  автомобілями  платформ посадкового ярусу.

Залежний спосіб паркування – дозволяє приймати автомобілі на паркування в МПМ та видавати автомобілі з місць паркування на ярусах, відмінних від посадкового,  за  умови  наявності  вільної платформи  на  посадковому  ярусі.

Інтегрований гараж – автоматизований гараж, вбудовано-прибудований до основної багатоповерхової будівлі іншого призначення (житлового, громадського, адміністративного чи виробничого)  на всю висоту будівлі, або частково, на всіх поверхах, або вибірково , функціонально пов’язаний з приміщеннями основної будівлі, з доступом до місць зберігання автомобілів на поверхах з загальних коридорів або окремих приміщень основної будівлі з дотриманням протипожежних та санітарних вимог, з транспортуванням автомобіля з вимкненим двигуном від порту прийому-видачі до місця зберігання та в зворотному напрямку з присутніми  водієм  та  пасажирами  або  без них.

В проекті зміни датою набрання чинності зазначено 2022 рік. Проте, не виключено, що період набуття чинності вказаних норм може бути прискорено до 2021 року.

З урахуванням зазначеного, суб’єктам містобудівної діяльності, які здійснюватимуть проектування та/або будівництво автостоянок (гаражів) для легкових автомобілів слід бути уважними, проінформованими та відповідальними під час впровадження своєї діяльності.

 

22 лютого 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради