Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

УВАГА! Надаємо відповіді на актуальні питання стосовно обліку трудової діяльності працівника в електронній формі

Створено: 2021-07-21 14:48:40Оновлено: 2021-07-21 14:49:53

 (коментує управління розвитку підприємництва

виконкому Криворізької міської ради)

 

Ураховуючи набуття чинності  Закону України від 05.02.2021 №1217-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів  України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» надаємо відповіді на актуальні запитання стосовно вищезазначеного Закону.

Яка інформація міститься в електронній трудовій книжці? Чи буде вона відрізнятися від паперової?

Електронна трудова книжка – це цифровий аналог паперової трудової книжки, тож в електронній трудовій книжці відображатиметься вся наявна інформація про стаж, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення й нагороди за успіхи в роботі. Тобто все так само, як і в паперовій трудовій книжці.

 Яка доля чекає в майбутньому на паперові трудові книжки?

            Держава встановила п’ятирічний перехідний період того, аби занести до Реєстру відомості з паперових трудових книжок. Отже, наразі мета – за ці п’ять років перенести до Реєстру всі дані з паперових трудових книжок про трудову діяльність кожного застрахованого громадянина. Проте, відповідно до Закону №1217, за бажанням працівника паперова трудова книжка може вестися й після закінчення п’ятирічного строку.

            Інформацію з паперової трудової в електронній формі можуть надати як роботодавці, так і фізичні особи?

            Відомості про трудову діяльність може подавати до Реєстру як застрахована особа, так і роботодавець через вебпортал електронних послуг ПФУ. Насправді процес доволі простий: для цього потрібно увійти до особистого кабінету на вебпорталі Фонду за допомогою КЕП (кваліфікований електронний підпис). Якщо дані вносить роботодавець, то за допомогою КЕП роботодавця. Потім заповнити анкету та прикріпити скановані копії паперової трудової книжки. Роботодавець також повинен обов’язково надати скановану копію згоди працівника щодо надання дозволу на оброблення його персональних даних.

            У який спосіб скановані дані переводяться в цифровий формат і хто це робить: сама людина, роботодавець чи працівник Фонду?

            Пенсійним фондом України вже успішно використовується технологія переведення сканованих даних у цифровий формат. Після заповнення роботодавцем або громадянином анкети та прикріплення скан-копій спеціалісти територіальних органів Фонду переводять їх у цифровий формат. Крім того, спеціалісти Фонду здійснюють звірку записів трудової книжки з даними, що вже містяться в персональній картці Реєстру. У підсумку формується кінцевий варіант електронної трудової книжки. Коли трудова книжка успішно оцифрована, то дані про періоди роботи й наявний страховий стаж можливо переглянути в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Фонду.

            Як бути з документами про освіту, про народження дітей, службу в армії?

            Ці документи також скануються й заносяться до електронної трудової книжки, адже вони впливають на обрахунок стажу, а тому мають бути зафіксовані в Реєстрі.

            Що робити з паперовою трудовою книжкою після внесення даних до електронної?

            Після оцифрування оригіналу паперової трудової книжки вона передається на зберігання працівникові. Якщо людина виявить бажання, то паперову трудову книжку й надалі роботодавець буде зобов’язаний вести паралельно з електронним варіантом трудової книжки, уносити туди записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення тощо.

            Чи впливає наявність електронної трудової книжки на процедуру виходу на пенсію?

            Безперечно, запровадження цього документа полегшить життя майбутнім пенсіонерам: електронна трудова книжка дасть можливість, у разі досягнення людиною пенсійного віку, призначити їй пенсію автоматично, позбавить потреби в особистому відвідуванні органів ПФУ.

            Наскільки будуть захищені дані, які міститимуться в електронній трудовій книжці? Чи не зможуть ними скористатися шахраї?

            Дані, які акумулюються в Реєстрі, перебувають під надійним захистом системи кіберзахисту. Уся інформація про працівника та набутий ним стаж роботи, освіту, кваліфікацію, відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, дату народження надається тільки особі, якої такі відомості стосуються, або іншим особам виключно за згодою працівника, наданою через електронний кабінет застрахованої особи на вебпорталі електронних послуг ПФУ.

            Де і як можна подивитися свою електронну трудову книжку?

            Переглянути наявну інформацію про себе, зокрема про свій трудовий чи страховий стаж, можна на порталі електронних послуг ПФУ (pfu.gov.ua) у своєму особистому кабінеті. Якщо в людини виникають будь-які питання, тут же, на порталі, можна подати звернення.

                       

21 липня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради