Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету
Офіційний сайт виконкому Криворізької міської ради Виконком Криворізької міської ради Офіційний веб-сайт виконкому Криворізької міської ради

ВІДПОВІДАЄМО НА АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ КРИВОРІЖЦІВ ДО КОНТАКТ-ЦЕНТРУ 1520

Створено: 2021-05-21 16:29:47Оновлено: 2021-05-21 16:35:54

ЗАСТУПНИК НАЧАЛЬНИКА  УПРАВЛІННЯ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНПИЦТВА  ВИКОНКОМУ  КРИВОРІЗЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ІННА СТОРОЖУК

  • Тимчасове державне регулювання цін на пальне! 

        15 травня поточного року вступила в дію Постанова Кабінету Міністрів України від 14.05.2021 р. № 474 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2020 р. №341 і від 9 грудня 2020 р. №1236» якою запроваджено граничні торговельні надбавки (націнки) на період дії карантину на паливо, а саме на соціально значуще пальне: бензин марок А-92, А-95 та дизельне пальне. Продавці палива повинні враховувати цю надбавку при встановленні роздрібної ціни на пальне, яке реалізують через мережу АЗС.

         Граничну торговельну надбавку нараховують до середньої вартості пального, яку визначають на підставі даних міжнародного інформаційного агентства Platts CIF NWE за попередню декаду з урахуванням акцизу та ПДВ. Наразі її встановлено у таких розмірах:

- не більше 7 грн. (у т.ч. з ПДВ) на 1 літр для дизельного палива;

- не більше 5 грн. (у т.ч. з ПДВ) на 1 літр для автомобільних бензинів.

        Вказані максимальні торговельні надбавки обраховані на підставі аналізу маржинальності роздрібного продажу пального, виходячи з даних міжнародних інформаційних агентств про вартість пального на європейських біржах, відкритих статистичних даних та відкритих даних українських інформаційних агенцій щодо роздрібної вартості пального за останні 3 роки.    

          Інформацію про середню вартість 1 літра дизельного палива та бензинів автомобільних оприлюднюють на офіційному веб-сайті Мінекономіки щомісяця до 3, 13 і 23 числа.

          Звертаємо увагу, що під встановлення максимальної торгівельної надбавки не підпадає паливо «брендове преміальне» пальне з покращеними показниками якості та позначення (маркування) якого включає певну торгову марку (товарний знак), що пропонується на автозаправних станціях для автомобілів преміум сегменту за вищою ціною ніж соціально значуще пальне.

           На виконання доручення Південно-східного міжобласного територіаль-ного відділення Антимонопольного комітету України управління розвитку підприєм-ництва щотижня проводить моніторинг рівня роздрібних цін на нафтопродукти, які реалізуються в мережі основних операторів АЗС, АГЗС на території м. Кривого Рогу.

 

Умови повернення коштів за товар, оплачений банківською платіжною карткою, у разі його повернення покупцем! 

        Зараз майже за кожну покупку в магазині споживач розраховується платіжною карткою. Що ж робити, коли у разі придбання неякісного товару, виникає потреба повернення коштів?

        Відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06 липня 1995 року №265/95-ВР (далі-Закон №265) під розрахунковою операцією розуміють приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, тощо за місцем реалізації товарів /послуг, видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (не надану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

       Крім того, п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21.01.2004 №22 визначено, що безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів.

         Зауважимо, що вимогами  п. 7 ст. 8 Закону України «Про захист прав спожи-вачів» встановлено, що при розірванні договору розрахунки із споживачем, у разі підвищення ціни на товар, провадяться виходячи з його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни - виходячи з вартості на час купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.

          Таким чином, якщо оплата за товар/послугу здійснювалась у безготівковій формі, то повернення коштів здійснюється теж у безготівковій формі через установу банку. У випадку використання банківської платіжної картки без видачі готівкових коштів, кошти повертаються на розрахунковий рахунок покупця, відкритого у банку.

  • Чому не можна встановлювати палатку для продажу овочевої продукції ?

Порядок розміщення пересувних тимчасових споруд під час проведення ярмарків з продажу овочів, плодів, ягід регулювався  рішенням виконкому міської ради від 14.02.2018 №66 «Про конкурсні засади розміщення тимчасових споруд та утримання об’єктів благоустрою в  м. Кривому  Розі».  У грудні  2020 році  дане рішення скасовано, так як протягом 2020-2021 років здійснюється регуляторна процедура за новим проєктом рішення міської ради «Про користування елементами благоустрою та їх частинами при розміщенні тимчасових споруд для здійснення підприємницької діяльності на територіях адміністративних районів  м. Кривого Рогу». Наразі відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» регуляторний акт проходить громадське обговорення. Після його прийняття  буде можливим законно встановлювати пересувні тимчасові споруди.

Проте, ніхто не забороняє підприємцям встановлювати пересувні тимчасові споруди на спеціально відведених земельних ділянках або в межах земельних ділянок біля об’єктів бізнесу.

  • Затверджено новий Порядок та вимоги до маркування харчових продуктів

        Мінекономіки затвердило Порядок і спеціальні вимоги до маркування харчових продуктів, для яких обов'язковим є зазначення країни походження або місця походження. Відповідний наказ від 01.04.2021 року № 679 зареєстровано в Мін’юсті 06.05.2021.

        Цей Порядок установлює правила зазначення «країни походження» або «місця походження» в маркуванні: м'яса великої рогатої худоби, свіжого або охолодженого;

м'яса великої рогатої худоби, мороженого; свинини свіжої, охолодженої та мороженої; баранини і козлятини свіжої, охолодженої та мороженої; їстівних субпродуктів великої рогатої худоби, свіжих або охолоджених, або морожених; м'яса та їстівних субпродуктів свійської птиці; меду; необробленої оливкової олії (virgin olive oil) і оливкової олії екстра-класу (extra virgin olive oil).

        Порядок застосовуватиметься до маркування вищезазначених харчових продуктів, вироблених в Україні або ввезених (пересланих) на митну територію України, на всіх етапах їх реалізації.

        Дія Порядку не поширюватиметься на вказані вище харчові продукти, які призначені (вироблені) для особистого споживання.

        Наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування та вводиться в дію через 3 роки з дня набрання ним чинності.

        Харчові продукти, для яких відповідно до цього наказу обов'язковим є зазначення країни походження або місця походження, які відповідають вимогам законодавства щодо надання споживачам інформації про харчові продукти, що діяло до введення в дію цього наказу, але не відповідають вимогам цього наказу, можуть перебувати в обігу до настання кінцевої дати споживання або закінчення строку придатності.

21 травня 2021

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради