Офіційний вебсайт Криворізької міської ради та її виконавчого комітету

Звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта

Створено: 2023-03-21 14:43:18Оновлено: 2023-03-21 14:45:47

На публічне ознайомлення (оприлюднення) виноситься звіт про повторне відстеження результативності регуляторного акта - рішення Криворізької міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу», підписаний постійними комісіями Криворізької міської ради з питань земельних відносин, містобудування, комунальної власності міста – 17.02.2023; планування бюджету, економіки та регуляторної політики; підприємництва – 24.02.2023.

 

ЗВІТ

про повторне відстеження результативності

регуляторного акта – рішення Криворізької міської ради

від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за

землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу»

 

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого від-стежується: рішення Криворізької міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу».

 

2. Назва виконавця заходів з відстеження: департамент регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради.

 

3. Цілі прийняття регуляторного акта:

         установлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку за користування земельними ділянками міста;

         забезпечення соціально-економічного розвитку міста, регулювання земельних відносин;

         створення сприятливих рівних умов для суб’єктів господарювання;

         отримання фінансового ресурсу для вирішення соціально-економічних питань розвитку міста, підвищення соціальних стандартів.

 

4. Строк виконання заходів з відстеження: з 01.01.2023 до 01.02.2023.

 

5. Тип відстеження: повторне.

 

6. Методи одержання результатів відстеження регуляторного акта: повторне відстеження здійснюється з метою оцінки ступеня досягнення визначених регуляторним актом цілей шляхом аналізу показників щодо чисельності платників податку та надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю на підставі статистичних даних, наявних у департаменті регулювання містобудівної діяльності та земельних відносин виконкому Криворізької міської ради, за даними Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та через проведення консультацій з представниками громадськості й консультативно-дорадчих органів у здійсненні державної регуляторної політики та аналізу витрат суб’єктів господарювання, пов’язаних з виконанням вимог регулювання*. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

 

*З метою здійснення оцінювання показників результативності регуляторного акта проведені консультації з представниками громадських організацій та міської консультативної ради суб'єктів господарювання з питань містобудування, земельних відносин і рекламної діяльності.

 

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних: результативність відстежувалася шляхом порівняння фактичних показників з аналогічними, установленими під час базового відстеження, щодо чисельності платників податку станом на 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023, надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю у 2021, 2022 роках та консультацій з представниками громадськості щодо розміру коштів і часу, що витрачаються суб’єктами господарювання на виконанням вимог акта.

Крім кількісних показників до вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю, високий рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта.

Очікуваними вигодами внаслідок дії рішення міської ради є:

         у сфері інтересів Криворізької міської територіальної громади – зменшення податкового навантаження на землекористувачів шляхом установлення пільг щодо земельного податку для земельних ділянок, зайнятих індивідуальними гаражами, садовими й дачними будинками фізичних осіб, розвиток інфраструктури, збільшення кількості робочих місць, спрямування фінансового ресурсу, отриманого за рахунок забезпечення стабільних податкових надходжень від плати за землю, на вирішення соціальних проблем населення;

         у сфері інтересів суб’єктів господарювання – установлення ставок плати за користування земельними ділянками міста з урахуванням диференціації за видами цільового використання земель;

у сфері інтересів органів місцевого самоврядування – удосконалення системи місцевого оподаткування, підвищення рівня використання економічних ресурсів міста, забезпечення надходжень до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю, що можуть бути спрямовані на виконання цільових програм: соціальних, економічних, екологічних, розвитку підприємництва, електронного врядування, у сфері адміністративних послуг тощо, фінансування бюджетної сфери в галузях освіти, охорони здоров’я, соціального захисту, житлово-комунального та дорожнього господарства, транспорту тощо.

 

8. Кількісні та якісні значення показників результативності регуляторного акта:

До кількісних показників належать: чисельність платників податку, надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю, розмір коштів і час, що витрачаються суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта. До вигод належить забезпечення фінансування міських цільових програм за рахунок збільшення надходжень коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю.

 

Кількість платників плати за землю, на яких поширюється регуляторний акт

 

За інформацією Головного управління ДПС у Дніпропетровській області чисельність платників плати за землю у м. Кривому Розі становила:

станом на 01.01.2021 – 23 278, з них фізичних осіб – 20 959, юридичних осіб – 2 319 (листи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 20.01.2021 №157/5/04-36-04-10, 25.01.2021 №308/5/04-36-04-11-08);

станом на 01.01.2022 – 29 066, з них фізичних осіб – 26 741, юридичних осіб – 2 325 (лист Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 05.01.2022 №203/5/04-36-04-09-09);

станом на 01.01.2023 – 31 294, з них фізичних осіб – 28 925, юридичних осіб – 2 369 (лист Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 19.01.2023 №2306/5/04-36-04-12-14).

Аналіз показників кількості платників плати за землю на 01.01.2021, 01.01.2022 та 01.01.2023 свідчить про стабільність кількості юридичних осіб та тенденцію до збільшення кількості фізичних осіб у порівнянні з аналогічними показниками, установленими під час базового відстеження. Так на 01.01.2023 кількість платників плати за землю – фізичних осіб збільшилась у порівнянні з аналогічними показниками станом на: 01.01.2021 – на 7 966 осіб (28 925 – 20 959), 01.01.2022 – на 2 184 особи (28 925 – 26 741).

 

Надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю

 

         Під час базового відстеження результативності регуляторного акта відповідно до здійснених на основі інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області розрахунків витрат суб’єктів господарювання на податки й збори розмір надходжень від плати за землю в перший рік регулювання у 2022 році становив 2 168,40 млн грн (листи Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 25.02.2021 №3583/5/04-36-04-10-16, №3896/5/04-36-04-11-09).

  При повторному відстеженні результативності регуляторного акта встановлено, що фактичні надходження коштів до бюджету Криворізької міської територіальної громади від плати за землю у 2022 році склали 2 212,56 млн грн (за даними казначейського звіту Управління державної казначейської служби України у м. Кривому Розі Дніпропетровській області про виконання місцевих бюджетів за 2022 рік по бюджету Криворізької міської територіальної громади). У порівнянні з минулорічним показником фактичні надходження коштів від плати за землю у 2022 році зросли на 688,42 млн грн (2 212,56 – 1 524,14) за рахунок збільшення з 01.01.2022 ставок плати за землю та нормативної грошової оцінки земель м. Кривого Рогу.

         При затвердженні бюджету Криворізької міської територіальної громади на 2022 рік рішенням Криворізької міської ради від 24.11.2021 №905 «Про бюджет Криворізької міської територіальної громади на 2022 рік» заплановані надходження від плати за землю у розмірі 2 530,00 млн грн.

         У зв'язку з початком 24.02.2022 широкомасштабної військової агресії Російської Федерації проти України та введенням воєнного стану змінився порядок сплати податків і обов’язкових податкових платежів.

         Зміни до Податкового кодексу України щодо зниження на період воєнного стану податкового навантаження із справляння обов’язкових податкових платежів, зокрема плати за землю, що є бюджетоутворюючою для м. Кривого Рогу, неможливість виконання певними платниками податків податкових зобов’язань в умовах воєнного стану – усе це поставило під загрозу виконання доходної частини бюджету Криворізької міської територіальної громади з плати за землю у 2022 році. Від'ємна різниця фактичного обсягу надходжень з плати за землю до бюджету Криворізької міської територіальної громади за 2022 рік від запланованого складає 317,44 млн грн (2 530,00 – 2 212,56), виконання плану – 87,5%.

         Таким чином, у порівнянні з показниками, що були розраховані на стадії розробки регуляторного акта, установлені при повторному відстеженні результативності регуляторного акта фактичні показники надходжень від плати за землю у 2022 році відповідають показникам, установленим під час базового відстеження.

 

     Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб’єктами господарювання у зв'язку з виконанням вимог акта

         При розробці проєкту регуляторного акта на основі інформації Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (листи від 20.01.2021 №157/5/04-36-04-10, 25.01.2021 №308/5/04-36-04-11-0809) та консультацій з громадськістю обраховано кошти і час, що витрачаються суб’єктами господарювання у зв’язку з виконанням вимог акта, а саме: витрати на сплату податків і зборів та ознайомлення з вимогами регуляторного акта (0,1 год. + 0,2 год.). Розмір коштів, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаний з виконанням вимог акта, скоригований у зв’язку зі зміною розміру мінімальної заробітної плати у 2022 році, а час залишається незмінним.** За результатами повторного відстеження підтверджуються показники, визначені при розробці регуляторного акта та за період базового відстеження його результативності.

 

** У зв’язку з установленням на законодавчому рівні мінімальної заробітної плати на 01.01.2022 в розмірі 6 500,00 грн, у погодинному розмірі – 40,63 грн (6 500,00 грн / 160 год.) обраховані витрати коштів на виконання вимог акта (розмір часу залишився незмінним):

            на отримання первинної інформації про вимоги регулювання – 4,06 грн / 0,1 год;

            на подання декларації зі сплати податку контролюючому органу – 8,13 грн / 0,2 год.

 

 

         Рівень поінформованості громади та суб’єктів господарювання з основних положень акта

         Інформування суб'єктів господарювання та фізичних осіб з основних положень регуляторного акта відбулося шляхом його публікації в Криворізькій міській газеті «Червоний гірник» від 03.06.2021, тираж якої 12 537 примірників. Рівень поінформованості є досить високим, оскільки мешканці користуються не тільки паперовими носіями Криворізької міської газети «Червоний гірник», але і її електронною версією (статистичні дані не обраховуються).

         Крім того, рішення міської ради від 26.05.2021 №506 розміщене 01.06.2021 на офіційному вебсайті Криворізької міської ради та її виконавчого комітету в підрозділі «Регуляторна політика», а також на Єдиному державному вебпорталі відкритих даних. Копію ухваленого рішення направлено на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в установлений законодавством термін.

Робота з роз’яснення основних положень регуляторного акта, зокрема щодо особливостей плати за землю, проводиться на постійній системній основі як безпосередньо під час спілкування з окремими землекористувачами, так і через листування в письмовій і електронній формах. Інформація щодо основних положень регуляторного акта доводиться до відома учасників громадських заходів, що проводяться у виконкомі міської ради: нарадах з представниками органів Державної податкової служби щодо забезпечення надходжень від плати за землю, зустрічах з громадськістю.

24.01.2023 у виконкомі міської ради в режимі відеоконференції проведено громадські слухання з оцінки ступеня досягнення цілей рішення міської ради від 26.05.2021 №506. У заході взяли участь члени Криворізької міської територіальної громади, консультативно-дорадчих органів, суб’єкти господарювання, представники громадськості, органів місцевого самоврядування та державної податкової служби, що додатково забезпечило поінформованість громади й суб’єктів господарювання з основних положень акта.

           

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей

Рішення Криворізької міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу» – регуляторний акт, розроблений згідно з нормами чинного законодавства України. З його ухваленням створено умови для використання земельного ресурсу в інтересах Криворізької міської територіальної громади, раціонального ефективного використання земельних ділянок, забезпечення правового врегулювання майнових відносин членів територіальної громади. Установлення розмірів ставок плати за користування земельними ділянками у відсотках від нормативної грошової оцінки земель міста враховує вимоги чинного законодавства України щодо залежності розміру обов’язкових податкових платежів від містобудівної цінності й цільового призначення земель.

         Ураховуючи, що за результатами повторного відстеження результативності регуляторного акта підтверджуються показники, установлені під час базового відстеження його результативності, беручи до уваги результати громадських слухань 24.01.2023, можна констатувати, що рішення Криворізької міської ради від 26.05.2021 №506 «Про встановлення ставок плати за землю та пільг із земельного податку на території м. Кривого Рогу» є актуальним. Разом з тим, через зниження платоспроможності власників та користувачів земельних ділянок у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації проти України наявна необхідність адаптації податкового навантаження.

 

 

Заступник голови постійної комісії

Криворізької міської ради

з питань планування бюджету,

економіки та регуляторної

політики                                                                       Тетяна МАЛИХІНА

 

 

Голова постійної комісії

Криворізької міської ради

з питань земельних відносин,

містобудування, комунальної

власності міста                                                                    Ольга КУЛІКОВСЬКА

 

 

Голова постійної комісії

Криворізької міської ради

з питань підприємництва                                                  Андрій ЮРІС

 

 

24 лютого 2023

© 2009—2024, Виконком Криворізької міської ради